Fordi du er lesbisk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.491 visninger
41 svar
0 synes godt om
30. november 2010

Mi

Ja, det var så den kommentar jeg fik af en dreng idag, da jeg afleverede Maja i legestue på mine pigers skole.

Jeg var på vej ind med hende. Der stod en hel masse børn og skulle med nogle busser på tur, og flere børn løb forbí mig hen mod busserne. Både drenge og piger, og de havde jo bare slet ikke vintertøj på. Nogle af dem havde ingen jakker på, andre havde en lille sommerjakke på. Det var samme problem vi havde på den skole hvor jeg arbejde sidste vinter.

Jeg mumler så for mig selv: "Hvorfor har de børn ikke vintertøj på" og hører så en dreng råbe: "Fordi du er lesbisk!". Jeg vender mig om og han er løbet forbi mig og kigger efter mig. Han løber om et hjørne. Har sådan lyst til at løbe efter ham og tage fat i kraven på ham. Men har jo Maja, og ved af erfaring, at det intet hjælper at løbe efter sådanne unger. De er hurtigere end mig, og syntes bare at det bliver endnu sjovere så. Med jeg blev bare så gal og forarget. Hvem har opdraget den MØGUNGE!  Og den skole går mine piger på. Hvad må de ikke ligge ører og ryg til.

Måtte bare lige af med det. Vi skal til forældresamtaler i næste uge. Der tror jeg at jeg vil nævne overfor lærerne at jeg ind i mellem oplever sådan noget, og at det bare ikke er i orden. Børnene hopper også rundt skolens sofaer, spiller bold på gangen og sådan.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Malthesmoar

Jamen altså, ja MØGUNGE

Var også ude for disideret mobning i mit barns børnehave, altså ik mig men en af ungerne 3½år er sgu tidligt at begynde at mobbe andre syntes jeg

Mvh

Anmeld

30. november 2010

Mi

Malthesmoar skriver:

Jamen altså, ja MØGUNGE

Var også ude for disideret mobning i mit barns børnehave, altså ik mig men en af ungerne 3½år er sgu tidligt at begynde at mobbe andre syntes jeg

Mvh

Ja det er godt nok nok tideligt. Og så tænker jeg bare, hvor er forædrene til de børn henne? Når man er 3½ år, så er der altså noget helt galt, når man udviser en så asocial adfærd.

Har det virkelig altid været sådan, og er det mig der bare er blevet gammel og sur?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Malthesmoar

MarianneSonne skriver:

Ja det er godt nok nok tideligt. Og så tænker jeg bare, hvor er forædrene til de børn henne? Når man er 3½ år, så er der altså noget helt galt, når man udviser en så asocial adfærd.

Har det virkelig altid været sådan, og er det mig der bare er blevet gammel og sur?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Nej vi ik gamle

Ka da huske jeg havde respekt da jeg var barn, det har børn ikke idag

De nok mega forkælet & tit ønskebørn folk mener fortjener det bedste uden at sætte grænser

Anmeld

30. november 2010

Mi

Malthesmoar skriver:

Nej vi ik gamle

Ka da huske jeg havde respekt da jeg var barn, det har børn ikke idag

De nok mega forkælet & tit ønskebørn folk mener fortjener det bedste uden at sætte grænser

Jeg kunne heller ALDRIG finde på at kalde en voksen skældsord. Ikke til deres ansigt i hvert fald

Jeg er pædagog, og har slet ikke lyst til at arbejde med børnene mere. Hverken dem eller deres forældre (groft sagt) har respekt for andet end deres egne behov og ønsker. Mange ser bare os som et redskab til at få opfyld deres behov  Gider altså ikke at blive pisset op og ned af ryggen længere.

Altså selvfølgelig er der også mange som lever og opdrager i og til fællesskabet, men der bliver bare flere og flere som er pisse ligeglade, bare de får det som de vil have det. Og det er som om samfundet (børnehaver, skoler, fritidsaktiviteter) er blevet bange for at sætte krav til forældre og børn. Har sådan lyst til at sige til nogle, at nu er det altså dem som må rette ind og gøre som der bliver sagt:  Når jeg siger at dit barn skal i skoven i to timer i snevejr og skal have vintertøj med, SÅ HAR I BARE AT SENDE ORDENTLIG TØJ MED TL JERES BARN! Og jeg er ligeglad med om barnet har mere lyst til at gå i tynde leggins, sommerjakke og sandaler, JEG SAGDE VINTERTØJ!

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Malthesmoar

MarianneSonne skriver:

Jeg kunne heller ALDRIG finde på at kalde en voksen skældsord. Ikke til deres ansigt i hvert fald

Jeg er pædagog, og har slet ikke lyst til at arbejde med børnene mere. Hverken dem eller deres forældre (groft sagt) har respekt for andet end deres egne behov og ønsker. Mange ser bare os som et redskab til at få opfyld deres behov  Gider altså ikke at blive pisset op og ned af ryggen længere.

Altså selvfølgelig er der også mange som lever og opdrager i og til fællesskabet, men der bliver bare flere og flere som er pisse ligeglade, bare de får det som de vil have det. Og det er som om samfundet (børnehaver, skoler, fritidsaktiviteter) er blevet bange for at sætte krav til forældre og børn. Har sådan lyst til at sige til nogle, at nu er det altså dem som må rette ind og gøre som der bliver sagt:  Når jeg siger at dit barn skal i skoven i to timer i snevejr og skal have vintertøj med, SÅ HAR I BARE AT SENDE ORDENTLIG TØJ MED TL JERES BARN! Og jeg er ligeglad med om barnet har mere lyst til at gå i tynde leggins, sommerjakke og sandaler, JEG SAGDE VINTERTØJ!

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

june1987

MarianneSonne skriver:

Ja, det var så den kommentar jeg fik af en dreng idag, da jeg afleverede Maja i legestue på mine pigers skole.

Jeg var på vej ind med hende. Der stod en hel masse børn og skulle med nogle busser på tur, og flere børn løb forbí mig hen mod busserne. Både drenge og piger, og de havde jo bare slet ikke vintertøj på. Nogle af dem havde ingen jakker på, andre havde en lille sommerjakke på. Det var samme problem vi havde på den skole hvor jeg arbejde sidste vinter.

Jeg mumler så for mig selv: "Hvorfor har de børn ikke vintertøj på" og hører så en dreng råbe: "Fordi du er lesbisk!". Jeg vender mig om og han er løbet forbi mig og kigger efter mig. Han løber om et hjørne. Har sådan lyst til at løbe efter ham og tage fat i kraven på ham. Men har jo Maja, og ved af erfaring, at det intet hjælper at løbe efter sådanne unger. De er hurtigere end mig, og syntes bare at det bliver endnu sjovere så. Med jeg blev bare så gal og forarget. Hvem har opdraget den MØGUNGE!  Og den skole går mine piger på. Hvad må de ikke ligge ører og ryg til.

Måtte bare lige af med det. Vi skal til forældresamtaler i næste uge. Der tror jeg at jeg vil nævne overfor lærerne at jeg ind i mellem oplever sådan noget, og at det bare ikke er i orden. Børnene hopper også rundt skolens sofaer, spiller bold på gangen og sådan.

Marianne

www.stjerneleg.dk

jeg tror bare det er svært at håndtere sådanne børn, nu taler jeg af erfaring da jeg selv var sådan en og jo mere lærerne blev irreteret over det jo sjovere var det. men self skal der tages hånd om det.

men det stopper nok aldrig og det er sku sørgeligt for de børn der er sådan

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hehe, min søn har gået i en børnehave hvor man på forhånd fik at vide at stillede en lang række krav og hvis man ikke havde i sinde at opfylde dem, så skulle man finde en anden børnehave. Nogle af kravnen gik netop på tøj. Forår og efterår skulle alle børn have bomuldshue på, vinter skulle de have uldhue på. Vinter skulle de have uldent undertøj på, både bluse og bukser, og de skulle have en tyk ulden sweater liggende i børnehaven så de på kolde dage kunne give en sweater på inden under flyverdragten.

Det er sket EN gang at min søn kom i børnehave uden lange uldne underbukser en vinterdag, og da ringede lederen hjem til mig med det samme og sagde at det skulle han altså have. Jeg måtte undskylde med at det var min mand der havde klædt vores søn på den morgen og han var ikke så god til at huske det uldne undertøj.

Så der findes institution i dagens danmark der sætter krav!

Anmeld

30. november 2010

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg tror nu blot jeg ville trække på smilebåndet af det og så lade det være det. Det er garanteret noget han har hørt af en af de ældre Da jeg selv var barn, husker jeg tydeligt flere episoder, hvor jeg var lidt flabet

Anmeld

30. november 2010

Pige2009

MarianneSonne skriver:

Marianne

www.stjerneleg.dk

Jeg synes altså du overdriver temmelig meget Var selv slem, da jeg var barn og det var da absolut ikke mine forældres skyld, da de altid har været efter mig for at jeg opførte mig ordentligt og de kunne sagtens se deres børns fejl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.