Ja, det var så den kommentar jeg fik af en dreng idag, da jeg afleverede Maja i legestue på mine pigers skole.
Jeg var på vej ind med hende. Der stod en hel masse børn og skulle med nogle busser på tur, og flere børn løb forbí mig hen mod busserne. Både drenge og piger, og de havde jo bare slet ikke vintertøj på. Nogle af dem havde ingen jakker på, andre havde en lille sommerjakke på. Det var samme problem vi havde på den skole hvor jeg arbejde sidste vinter.
Jeg mumler så for mig selv: "Hvorfor har de børn ikke vintertøj på" og hører så en dreng råbe: "Fordi du er lesbisk!". Jeg vender mig om og han er løbet forbi mig og kigger efter mig. Han løber om et hjørne. Har sådan lyst til at løbe efter ham og tage fat i kraven på ham. Men har jo Maja, og ved af erfaring, at det intet hjælper at løbe efter sådanne unger. De er hurtigere end mig, og syntes bare at det bliver endnu sjovere så. Med jeg blev bare så gal og forarget. Hvem har opdraget den MØGUNGE!
Og den skole går mine piger på. Hvad må de ikke ligge ører og ryg til.
Måtte bare lige af med det. Vi skal til forældresamtaler i næste uge. Der tror jeg at jeg vil nævne overfor lærerne at jeg ind i mellem oplever sådan noget, og at det bare ikke er i orden. Børnene hopper også rundt skolens sofaer, spiller bold på gangen og sådan.
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld