june1987 skriver:
jeg tror bare det er svært at håndtere sådanne børn, nu taler jeg af erfaring da jeg selv var sådan en og jo mere lærerne blev irreteret over det jo sjovere var det. men self skal der tages hånd om det.
men det stopper nok aldrig og det er sku sørgeligt for de børn der er sådan
Jeg ved også at det er svært, har mødt mange gennem mit job som pædagog. Og de er jo også bare børn som er et produkt af deres arv og miljø. Men har også mødt de børn som går i klasse/gruppe med dem. Og det går jo også ud over dem. Børnene skal hjælpes, men på et eller andet tidspunkt skal deres handlinger altså også bare have konsekvenser.
Læste i et andet indlæg ang den mor som var udsat for at to store drenge havde tværet en sneboldt i hovedet på hendes lille dreng, at hun havde meldt det til politiet som så havde taget fat i drengene. Mener der er sådan noget som man bliver nødt til, når det er så alvorlige tilfælde, ellers tror de børn jo at det er noget de bare kan blive ved med. Og jeg har set hvordan deres omgivelser bliver helt bange for de grænsesøgende unge, fordi de bare kan blive ved og ved med at chikanere.
Og vi skal sætte tidligere ind, for den dreng som mobber som 3½ årig eller er fuldstændig respektløs i folkeskolen, kan jo potientielt udvikle sig til en plage hvis det ikke bliver stoppet i tide.
God dag
Marianne
www.stjerneleg.dk
Anmeld