Fordi du er lesbisk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Mi

Mumto3 skriver:

Hehe, min søn har gået i en børnehave hvor man på forhånd fik at vide at stillede en lang række krav og hvis man ikke havde i sinde at opfylde dem, så skulle man finde en anden børnehave. Nogle af kravnen gik netop på tøj. Forår og efterår skulle alle børn have bomuldshue på, vinter skulle de have uldhue på. Vinter skulle de have uldent undertøj på, både bluse og bukser, og de skulle have en tyk ulden sweater liggende i børnehaven så de på kolde dage kunne give en sweater på inden under flyverdragten.

Det er sket EN gang at min søn kom i børnehave uden lange uldne underbukser en vinterdag, og da ringede lederen hjem til mig med det samme og sagde at det skulle han altså have. Jeg måtte undskylde med at det var min mand der havde klædt vores søn på den morgen og han var ikke så god til at huske det uldne undertøj.

Så der findes institution i dagens danmark der sætter krav!

lol

Flot at de gør det. Og godt at de på forhånd siger hvordan det er hos dem, og at man jo kan finde et andet sted til sine børn, hvis man ikke syntes om det. Det er den slags synlighed der er brug for.

til dem.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2010

Mi

june1987 skriver:

jeg tror bare det er svært at håndtere sådanne børn, nu taler jeg af erfaring da jeg selv var sådan en og jo mere lærerne blev irreteret over det jo sjovere var det. men self skal der tages hånd om det.

men det stopper nok aldrig og det er sku sørgeligt for de børn der er sådan

Jeg ved også at det er svært, har mødt mange gennem mit job som pædagog. Og de er jo også bare børn som er et produkt af deres arv og miljø. Men har også mødt de børn som går i klasse/gruppe med dem. Og det går jo også ud over dem. Børnene skal hjælpes, men på et eller andet tidspunkt skal deres handlinger altså også bare have konsekvenser.

Læste i et andet indlæg ang den mor som var udsat for at to store drenge havde tværet en sneboldt i hovedet på hendes lille dreng, at hun havde meldt det til politiet som så havde taget fat i drengene. Mener der er sådan noget som man bliver nødt til, når det er så alvorlige tilfælde, ellers tror de børn jo at det er noget de bare kan blive ved med. Og jeg har set hvordan deres omgivelser bliver helt bange for de grænsesøgende unge, fordi de bare kan blive ved og ved med at chikanere.

Og vi skal sætte tidligere ind, for den dreng som mobber som 3½ årig eller er fuldstændig respektløs i folkeskolen, kan jo potientielt udvikle sig til en plage hvis det ikke bliver stoppet i tide.

God dag

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Mi

Baagøe skriver:

Jeg synes altså du overdriver temmelig meget Var selv slem, da jeg var barn og det var da absolut ikke mine forældres skyld, da de altid har været efter mig for at jeg opførte mig ordentligt og de kunne sagtens se deres børns fejl

Overdriver? Ja det er jo ikke i alle tilfælde hvor det nødvendigvis er forældrenes ansvar. Der er jo også mange børn med uopdagede diagnoser. Og det er jo ikke fordi børn ikke må drille overhovedet. Men JEG oplever en klar tendens til at en del forældre ikke føler noget ansvar for fællesskabet i børnehaven, men blot vil have deres egen lille stjerne frem i lyset. Og DET er ikke ok.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Mumto3

MarianneSonne skriver:

lol

Flot at de gør det. Og godt at de på forhånd siger hvordan det er hos dem, og at man jo kan finde et andet sted til sine børn, hvis man ikke syntes om det. Det er den slags synlighed der er brug for.

til dem.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Det gjorde det ihvertfald på en gang både lettere og sværere at være forældre. Der var så mange ting der blev dikteret, så på den måde skulle man ikke forhold sig til så meget. Sådan er det bare, og så måtte man leve med det. Men det skabte også præstationsangst hos forældrene. Er det nu godt nok det jeg gør, er et nu det rigtige jeg har købt osv. Når vi mødtes alle forældren (og de ansatte ikke var tilstede) var det noget vi snakkede meget om, hvor glade og taknemmelig vi var forbørnehaven men også om hvor bange vi egnetlig var for lederen, og vores evige usikkerhed på om vi nu gjorde det godt nok.

Anmeld

30. november 2010

Hasselnødden

MarianneSonne skriver:

Jeg kunne heller ALDRIG finde på at kalde en voksen skældsord. Ikke til deres ansigt i hvert fald

Jeg er pædagog, og har slet ikke lyst til at arbejde med børnene mere. Hverken dem eller deres forældre (groft sagt) har respekt for andet end deres egne behov og ønsker. Mange ser bare os som et redskab til at få opfyld deres behov  Gider altså ikke at blive pisset op og ned af ryggen længere.

Altså selvfølgelig er der også mange som lever og opdrager i og til fællesskabet, men der bliver bare flere og flere som er pisse ligeglade, bare de får det som de vil have det. Og det er som om samfundet (børnehaver, skoler, fritidsaktiviteter) er blevet bange for at sætte krav til forældre og børn. Har sådan lyst til at sige til nogle, at nu er det altså dem som må rette ind og gøre som der bliver sagt:  Når jeg siger at dit barn skal i skoven i to timer i snevejr og skal have vintertøj med, SÅ HAR I BARE AT SENDE ORDENTLIG TØJ MED TL JERES BARN! Og jeg er ligeglad med om barnet har mere lyst til at gå i tynde leggins, sommerjakke og sandaler, JEG SAGDE VINTERTØJ!

Marianne

www.stjerneleg.dk

Hvornår er lesbisk blevet et skældsord? og hvis drengen er 3 år, så syntes han vel bare det er et sjovt ord og bruger det for ligesom at smage på det og tænke, hvis jeg nu siger det her - hvad sker der så?

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

Malthesmoar skriver:

Jamen altså, ja MØGUNGE

Var også ude for disideret mobning i mit barns børnehave, altså ik mig men en af ungerne 3½år er sgu tidligt at begynde at mobbe andre syntes jeg

Mvh

I sommers var jeg også i praktik i en dp. Der var de 2-3 årige børn også begyndt at lave gruppedannelser og holde hinanden udenfor og mobbe hinanden.  Jeg tænkte godt nok: hold da op. Det var delme tidligt at begynde på sådan noget.

Anmeld

30. november 2010

Benjamins'mor

MarianneSonne skriver:

Ja det er godt nok nok tideligt. Og så tænker jeg bare, hvor er forædrene til de børn henne? Når man er 3½ år, så er der altså noget helt galt, når man udviser en så asocial adfærd.

Har det virkelig altid været sådan, og er det mig der bare er blevet gammel og sur?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Da jeg gik i folkeskole i de små klasser begyndte de andre først at mobbe i 5-6 klasse.

Anmeld

30. november 2010

Mi

Mumto3 skriver:

Det gjorde det ihvertfald på en gang både lettere og sværere at være forældre. Der var så mange ting der blev dikteret, så på den måde skulle man ikke forhold sig til så meget. Sådan er det bare, og så måtte man leve med det. Men det skabte også præstationsangst hos forældrene. Er det nu godt nok det jeg gør, er et nu det rigtige jeg har købt osv. Når vi mødtes alle forældren (og de ansatte ikke var tilstede) var det noget vi snakkede meget om, hvor glade og taknemmelig vi var forbørnehaven men også om hvor bange vi egnetlig var for lederen, og vores evige usikkerhed på om vi nu gjorde det godt nok.

Ja det må jo ikke blive terro, og det er jo forældrenes børn, så om det lige er uld eller ikke uld, ville for mig som pædagog ikke være så vigtigt. Og børn er jo også forskellig, nogle fryser nemmere end andre børn. Men for få institutioner tør sætte klare rammer op.

Den børnehave mine børn gik i fik noget kritik fra nogle forældre pga strukturen og pædagogikken. Der sagde vores leder direkte, at sådan var det nu engang der på stedet, og de var jo velkommen til at finde et andet sted. Man skal jo ikke være ufleksibel, men omvendt kan man ikke rette ind hver gang en forældre får en god ide, eller syntes at noget skal ændres.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Mi

281210 skriver:

Da jeg gik i folkeskole i de små klasser begyndte de andre først at mobbe i 5-6 klasse.

Ja, og selv det er jo slemt nok. Der vil nok altid være mobning, men det betyder ikke at vi må negligere det. Det er jo bare så ødelæggende for dem det går ud over. Håber ikke det var dig der var offer

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

30. november 2010

Mi

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Hvornår er lesbisk blevet et skældsord? og hvis drengen er 3 år, så syntes han vel bare det er et sjovt ord og bruger det for ligesom at smage på det og tænke, hvis jeg nu siger det her - hvad sker der så?

Drengen som kaldte mig gik vel i 6-7 klasse. Det med den treårige var et tilfælde en anden bruger fortalte om

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.