Fødsel ? Klar ? Nervøs ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Kit

Jeg glæder mig til min fødsel.

Jeg skulle pga blodtype have en indsprøjtning med Anti-D. Denne skulle jeg have på svangreafsnittet på Hillerød Hospital. Der var sindssygt travlt og blev taget imod af en forvirret, stresset dame, der bad mig vente. Jeg kom til at vente 1 time og 45 min selvom jeg havde en aftalt tid til et skud i rumpetten. Jeg blev hentet af en jordemoderstuderende og en jordemoder fra fødegangen. De havde ikke så travlt på det tidspunkt og synes det var synd, at jeg havde ventet så længe.

De tog mig med over på fødegangen, hvor jeg fik sprøjten på en fødestue. Der var en helt anden atmosfære derinde på fødegangen. Stille og rolig. Fødestuerne var små, men pæne og overskuelige. Og personalet var bare så søde. Da jeg var færdig og gik ud derfra, glædede jeg mig til jeg skulle tilbage dertil. Super oplevelse.

Jeg er godt klar over, at det ikke er nogle dans på roser at føde, men følte mig tryg det sted og stolede på de mennesker jeg mødte. Super vigtigt for mig.

Kit 31+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Marco2

Jeg glæder mig.

Men er spændt på om det kommer til at gå hurtigere denne her gang. Det håber jeg for orker ikke så lang en fødsel én gang til.

Og fødte min datter uden tilstedeværelsen af presseveer, så vil glæde mig til at prøve hvordan de føles. Ellers ved jeg jo at jeg kan presse hende ud selv.

Men tænker over om jeg denne gang vil vælge at blive hjemme længere, inden vi kører på fødegangen, og at det så lige pludseligt er for sent?? Men mon ikke det hele nok skal gå. Jeg er på ingen måde nervøs. Overhovedet.

Men det kan da være det kommer.

AG

Anmeld

2. december 2010

Maria-s

Jeg glæder mig. -ind til videre

Jeg havde en drøm her for noget tid siden, hvor jeg drømte at jeg fødte og jeg husker den som at jeg havde en ro over mig og at det ikke var skræmmende.

Jeg er godt klar over at det kommer til at gøre ondt. Men smerte kan håndteres på forskellige måder og jeg håber jeg kan "leve mig ind i smerten" og arbejde med den, istedet for at blive overvældet af den og bange for den.

det jeg er BANGE for, det er det der med at revne HELE vejen om ringkusklen eller at skulle klippes.  Det har jeg det meget svært med at tænke på, så det er helt sikker noget jeg skal have snakket igennem med min jordemoder her når vi skal mødes igen, så jeg kan få ro på og ikke ænder med at modarbejde fødslen istedet for at arbejde MED den.

HAr ikke fået meldt mig til fødselsforberedelse og det ærger mig lidt. Vil se om det ikke stadig er muligt, for jeg er (endnu) en af dem der, der MEGET gerne vil vide præcis HVAD der skal foregå, HVORDAN det skal foregå og HVOR det skal foregå! . Ikke at jeg i hverdagen og mit arbejde kan håndtere uforudsete ting, -det kan jeg sagstens. Men liiige med sådan noget her, der læser jeg virkelig en masse og vil gerne vide ALT hvad der vides skal

Men jo (efter et meget langt indlæg) så jo jeg glæder mig faktisk på en eller anden måde til at skulle føde.  Men OK jo nok mest til resultatet Men ja en fødsel ser jeg som en overskuelig og tidsbegrænset ting. Jeg ved der vil være en ende på det og jeg tror det er det der beroligere mig.

Anmeld

3. december 2010

CA

Maria-s skriver:

Jeg glæder mig. -ind til videre

Jeg havde en drøm her for noget tid siden, hvor jeg drømte at jeg fødte og jeg husker den som at jeg havde en ro over mig og at det ikke var skræmmende.

Jeg er godt klar over at det kommer til at gøre ondt. Men smerte kan håndteres på forskellige måder og jeg håber jeg kan "leve mig ind i smerten" og arbejde med den, istedet for at blive overvældet af den og bange for den.

det jeg er BANGE for, det er det der med at revne HELE vejen om ringkusklen eller at skulle klippes.  Det har jeg det meget svært med at tænke på, så det er helt sikker noget jeg skal have snakket igennem med min jordemoder her når vi skal mødes igen, så jeg kan få ro på og ikke ænder med at modarbejde fødslen istedet for at arbejde MED den.

HAr ikke fået meldt mig til fødselsforberedelse og det ærger mig lidt. Vil se om det ikke stadig er muligt, for jeg er (endnu) en af dem der, der MEGET gerne vil vide præcis HVAD der skal foregå, HVORDAN det skal foregå og HVOR det skal foregå! . Ikke at jeg i hverdagen og mit arbejde kan håndtere uforudsete ting, -det kan jeg sagstens. Men liiige med sådan noget her, der læser jeg virkelig en masse og vil gerne vide ALT hvad der vides skal

Men jo (efter et meget langt indlæg) så jo jeg glæder mig faktisk på en eller anden måde til at skulle føde.  Men OK jo nok mest til resultatet Men ja en fødsel ser jeg som en overskuelig og tidsbegrænset ting. Jeg ved der vil være en ende på det og jeg tror det er det der beroligere mig.

Skal man selv melde sig til?? Jeg troede det var noget JM meldte en til. Måske det er derfor jeg ikke har fået en tid endnu... 

Anmeld

3. december 2010

Maria-s

Carina87 skriver:

Skal man selv melde sig til?? Jeg troede det var noget JM meldte en til. Måske det er derfor jeg ikke har fået en tid endnu... 

I Herning skal man i hvert fald selv melde sig til...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.