Fødsel ? Klar ? Nervøs ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.257 visninger
24 svar
0 synes godt om
29. november 2010

Moaaar <3

Når folk siger fødsel hvad tænker i så ?

Jeg........ er begyndt at frygte det lidt, er lidt små bange.
Selvfølgelig glæder mig helt vildt til han kommer ud i mine arme og alt det dejlige der følger med, men jeg er MEGA bange for nåle. VIrkelig overdrevet bange, og det har i sin tid gjort at jeg er rigtig dårlig til at være på syghus, lugten , kitlerne osv. Min veninde sagde at jeg da bare skulle føde hjemme når jeg havde det sådan. Men det kan jeg bare ikke overskue at jeg lige skal, så stoler jeg mere på at tage på sygehuset og få hjælp til at få vores barn ud.
Ikke at jeg ikke stoler på en jordmorder ikke vil tøve med at tage på sygehuset hvis der var det mindste i vejen, men den frygt ligger der bare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2010

IAH

Hej Hej. Jeg havde det meget som dig før jeg kom til fødselsforberedelse. Nu efter jeg har lært nogle vejrtrækningsøvelser og smertelindringsmetoder, er jeg begyndt at glæde mig meget. På en fødestue har du mulighed for at dæmpe belysningen og medbringe f.eks din egen musik eller andre ting der gør dig tryg. Det skulle hjælpe enormt meget, og fjerne hospitalsfornemmelsen. Eller dække den. Der er en lang række stillinger, der hjælper smertelindrende. Det med nålene må du fortælle dem på hospitalet. Så sørger de for at du ikke får kigget for meget på nålene, det er noget der også får blodet til at løbe fra hovedet hos mig.Mit fødselskursus var privat, men det var alle pengene værd. Sig det til din jm, så ved hun at du ikke er så tryg. Men det skal nok gå altsammen. Knus

Anmeld

29. november 2010

Moaaar <3

IAH skriver:

Hej Hej. Jeg havde det meget som dig før jeg kom til fødselsforberedelse. Nu efter jeg har lært nogle vejrtrækningsøvelser og smertelindringsmetoder, er jeg begyndt at glæde mig meget. På en fødestue har du mulighed for at dæmpe belysningen og medbringe f.eks din egen musik eller andre ting der gør dig tryg. Det skulle hjælpe enormt meget, og fjerne hospitalsfornemmelsen. Eller dække den. Der er en lang række stillinger, der hjælper smertelindrende. Det med nålene må du fortælle dem på hospitalet. Så sørger de for at du ikke får kigget for meget på nålene, det er noget der også får blodet til at løbe fra hovedet hos mig.Mit fødselskursus var privat, men det var alle pengene værd. Sig det til din jm, så ved hun at du ikke er så tryg. Men det skal nok gå altsammen. Knus

Okay, så vil jeg da prøve at se frem til starten af dec hvor der står fødselsforbedrelse.

Vi har valgt det der fælles halløj fra så jeg er lidt spændt på hvad det her er for noget kæresten skal kun med de sidste to gange før fødslen.

Anmeld

30. november 2010

CA

Jeg har været rigtig rigtig bange for fødslen. Har virkelig tænkt meget over den og forsøgt at tænke mig til alle mulige måder hvorpå jeg kunne undgå den(sjovt nok har jeg aldrig fundet en måde ) Men en nat drømte jeg at smerten ved fødsel er det samme som at få vokset bikinilinie - stor smerte - kort tid!  Det er noget værre pjat det ved jeg godt, men jeg er blevet beroliget alligevel. Jeg ved godt at det ikke forholder sig sådan, men drømmen har givet mig en ro som ingen indtil videre har kunnet pille af mig 

Vh Carina - naiv og rolig

Anmeld

30. november 2010

DK

Jeg har jo født før og jeg ved hvad der venter, og jeg er totalt KLAR!!

Weeee jeg glæder mig! Det er fedt at føde!!!!!

Glæd jer! Vi er så super heldige at vi snart skal igennem det mirakel en fødsel er! Det er så mega sejt!!

Knus!

Anmeld

30. november 2010

Moaaar <3

Carina87 skriver:

Jeg har været rigtig rigtig bange for fødslen. Har virkelig tænkt meget over den og forsøgt at tænke mig til alle mulige måder hvorpå jeg kunne undgå den(sjovt nok har jeg aldrig fundet en måde ) Men en nat drømte jeg at smerten ved fødsel er det samme som at få vokset bikinilinie - stor smerte - kort tid!  Det er noget værre pjat det ved jeg godt, men jeg er blevet beroliget alligevel. Jeg ved godt at det ikke forholder sig sådan, men drømmen har givet mig en ro som ingen indtil videre har kunnet pille af mig 

Vh Carina - naiv og rolig

Rar og sød drøm

Anmeld

30. november 2010

Moaaar <3

DK skriver:

Jeg har jo født før og jeg ved hvad der venter, og jeg er totalt KLAR!!

Weeee jeg glæder mig! Det er fedt at føde!!!!!

Glæd jer! Vi er så super heldige at vi snart skal igennem det mirakel en fødsel er! Det er så mega sejt!!

Knus!

Positivt.....hvordan foregik din 1.fødsel ?

Anmeld

30. november 2010

DK

Positivt.....hvordan foregik din 1.fødsel ?

Kort fortalt:

Vandet gik kl. 9

Tjek på fødegang kl. 10.15. Alt var fint, vi blev sendt hjem og vente på veer.

Veer startede kl. 11 cirka

Tilbage på sygehuset kl. 13

Badekar mellem kl. 14 og 15.45.

Kirstine blev født kl. 16.15

Selve fødslen gik så fint, det hele gik jo hånd i hånd og fødslen skred roligt frem og jeg fik "kun" 3 sting udvendigt bagefter!

Jeg havde så en ret dårlig hospitals-oplevelse efter fødslen, men selve fødslen, altså mig og min krop og senere Kirstine, det var fantastisk! Hun blev ammet med det samme og alt var bare helt perfekt!

Anmeld

30. november 2010

CamiRon

Jeg er klar til at føde! Det er min 2. fødsel så jeg ved jo lidt hvad der venter selvom jeg er indstillet på at ikke 2 fødsler er ens!  

Min første fødsel gik ret hurtigt og nemt og jeg glæder mig rigtig meget til oplevelsen af den måde kroppen arbejder på. Det er helt fantastisk at man har en krop fuld af urgamle instinkter som den bare bruger når den skal. Gu gør det ondt, men jeg fandt ud af at hvis jeg slog hovedet fra og lod kroppen styre, så gik det meget nemmere.

Så fødsel kom du bare an!

Anmeld

30. november 2010

karina pigen

Prutten 29+ skriver:

Når folk siger fødsel hvad tænker i så ?

Jeg........ er begyndt at frygte det lidt, er lidt små bange.
Selvfølgelig glæder mig helt vildt til han kommer ud i mine arme og alt det dejlige der følger med, men jeg er MEGA bange for nåle. VIrkelig overdrevet bange, og det har i sin tid gjort at jeg er rigtig dårlig til at være på syghus, lugten , kitlerne osv. Min veninde sagde at jeg da bare skulle føde hjemme når jeg havde det sådan. Men det kan jeg bare ikke overskue at jeg lige skal, så stoler jeg mere på at tage på sygehuset og få hjælp til at få vores barn ud.
Ikke at jeg ikke stoler på en jordmorder ikke vil tøve med at tage på sygehuset hvis der var det mindste i vejen, men den frygt ligger der bare...

jeg tænker:

DET SKAL BARE OVERSTÅES!!!!! så jeg har vores søn i amrnene sikkert og ude og i live..

jeg hader nåle, hader smerte, hader at ha mange omkring mig når jeg har det skidt... og når jeg INGEN kontrol ha over noget.. og det er vel en alm fødsels forklaring...

jeg tænker iker  så meget over det.. ik endnu selvom der kun er 5 uger til.. meeen forberedt mig på det væreste så håber kunjeg bliver bare lidt overrasket... hehe

men alligevel ville jeg ik være det foruden.. det er en del af at blive mor.. ville aldrig vælge et planlagt kejsersnit..  giver det hele en chance..

VIL BARE HA EN SUND OG RASK LEVENDE BABY UD ...NU...eller bare til termin..helst ik før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.