Prutten 29+ skriver:
Nu bliver jeg nødt til at spørger af nysgerrighed :p
Hvorn gik din fødsel til og hvad gjorde din jdm for at berolige dig ved dens samtale ?
Jamen jeg skal prøve at forklare det kort haha.
Jamen først lå jeg med veer i 4 dage som kun gav 2 cm og fik løsnet hinden 2 gang på de 4 dage. 2 gang jeg fik dem løsnet var på 4 dagen og der var jeg stadig kun 2 cm åben. Jeg kunne mærke store ændringer på veerne allerede på vej hjem i bilen. 4 timer efter jeg kommer hjem ringer vi til min jdm og hun kommer.
Jeg er stadig kun 2 cm åbent og efter hun har været hos mig i 3 timer og jeg stadig kun er 2 cm åben siger jeg så at jeg synes hun skulle tage hjem så, hun siger at nu ser vil lige tiden and og hun vælger at blive. max en halv time efter tager de voldsomt til IGEN og jeg føler virkelig der er noget galt og siger at jeg ikke kan klare det og jeg vil ind og have smertelindring.
Hun ringer efter en ambulance som kommer og henter mig og jeg er stadig KUN 2 cm åbent. Jeg kommer ud i ambulancen med min mand, min jdm, mor og svigermor køre bag ambulancen hele vejen. jdm siger vi tager det stille og rolig hun føder først over midnat kl er her 17.40
Ambulancen når kun lige at køre og jeg får presseveer jeg åbnet mig 8 cm på 20 min i en ambulance. 3 min før vi kommer spørg jeg hvornår vi er der de siger 3 min, jeg siger det kan vi ikke vente han kommer NU der kunne jeg så mærke at jeg havde presset noget af hoved ud.
Jeg kommer ind og det vidste sig så at min fornemmelse med at der var noget galt var rigtig de kunne ikke finde hjerte og puls på lille manden og han skulle tages med det samme, da jeg allerede var ved at presse hoved ud blev det med sugekop og 10 min efter jeg kom ind lå jeg med ham i armene.
Det hele var glemt da jeg havde ham i armene også smerten og dem der var mest skræmt af forløbet var vores mødre. Jeg har haft det fint med det end til nu og har syndes det var den fedeste og vildeste oplevelse jeg nogen sinde har oplevet.
Men nu er jeg sgu blevet bange igen men det var jeg også første gang ikke for selve fødslen men for smerten. Jeg kan ikke lide smerte og jeg er generalt meget bange for smerte.
Men nu det jo ikke noget der skal skramme jer min jdm sagde hun aldrig havde oplevet noget ligende og slet ikke hos en første gangs fødsel. Det vidste sig så efter at da jeg var kommet i fødekaret der hjemme mens vi ventet på ambulancen der gik mit vand jeg troet jeg bare havde tisset og sagde det til jdm derfor tjekket hun jo ikke om det var vandet og det var så det der gjorde at jeg fik presse veer.
Hvis hun havde set at det var vandet der var gået havde jeg ikke fået lov til den ambulance tur som både stresset mig og lille manden så var jeg blevet der hjemme og jeg havde fået en bedre fødsel.