Abort i uge 22 pga. manglende underarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2008

BellaT

Enig med Sloggi og Bacon! Ved godt det ikke er det der skal diskuteres. Nærmere det om hvem der skal bestemme hvor slemt et handicap er. Forældrene der skal leve med barnet eller et fremmed abortnævn. Men! Hvad f..... bilder de sig ind?! To uger mere og der ville være chance for at barnet kunne overleve udenfor morens mave... Kan slet ikke forestille mig hvordan en abort foregår ved så "stort" et barn...:'( Vil heller ikke. En manglende underarm?! Nej, de er overfladiske mennesker der ikke ville have et mindre handicappet barn. Det passede ikke lige ind i deres liv og deres perfekte babydrømme. Håber også de ikke får en chance mere. Hvad nu hvis næste barn mangler en fod eller har læbeganespalte? Yiiaaks! Knus fra Helle - som (igen) er chokeret...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2008

Rasmine

Ergo har hun jo begået mord.
Skulle vi ikke melde hende til politiet for mord?
-HELT seriøst???

Anmeld

24. august 2008

Lise

"Hvorfor tilbyder samfundet scanning for misdannelser i 20. graviditetsuge, når den enkelte kvinde ikke selv bagefter må tage stilling til abort eller ej?" Saxet fra artiklen.

Det er vel fordi at man kan tage stilling til eventuelle operationer umiddelbart efter fødsel (mener også at have hørt at man kan operere visse ting mens fosteret stadig ligger i maven :-o )

Anmeld

24. august 2008

Loggidut

ivf! jeg kan godt se hvad du mener, når man ikke selv har sat i situationen...men tænk lige....hun mærkede ham sparke...og stadig var han ikke levedygtig nok for hende...

og buet ud, nej da, vi er folk med forskellige meninger, og sådan vil det altid være, her er vi dog enig, det er det jeg kalder mord!
landsforeningen for spædbarnsdød kæmper for at få sat nedsat grænsen for hvad tid man er en abort og hvad tid man er menneske...folk der mister deres barn i uge 22 kan pt ikke få lov til at begrave deres døde børn, og det har landsforeningen kæmpet for i mange år, alt den tid jeg har kendt til dem...og her sidder en som knapt beregner det barn for noget som helst...aj jeg kan ikke klare det, hun er i mine øjne bare en oppustet kælling, og hvad vil hun forklare deres næste barn...ja hvis du havde manglet en arm lille benny, så havde du ikke sat her?

aj, jeg væmmes, og brækker mig over hende.

jeg kalder det mord, når barnet flere gange puffer til hende inde i maven, og siger, hallo store verden, jeg findes, jeg vil leve...jeg vil opleve verdenen...og så vælger hun at slå barnet ihjel?

der var så mange andre muligheder...og ud af dem alle, valgte hun det mest uhyggelige og umulige!

Anmeld

24. august 2008

Tynen

Man kan se et klip med hende her:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/23/132849 .htm

Der er et link til højre - Jeg kan ikke selv komme ind og se det, desværre.

Anmeld

24. august 2008

BellaT

Puha, kan forældre ikke begrave deres døde barn hvis det er født før uge 22? Det var jeg ikke klar over. Troede det var før uge 12 man ikke kunne. Det er forfærdeligt!:'( Ej altså, helt forfærdeligt! Ville slet ikke kunne klare det. Hvor er det synd. Den her abort/mord er klamt, ulækkert, egoistisk og også lidt selviscenesættende på en mærkelig måde. Har hun helt ærligt troet at hun ville få medhold fra andre kvinder? Og at kvinder ville bakke hende op omkring sen abort pga en manglende underarm? Naaaarh, hun virker da ikke så dum. Hun virker dybt mærkeligt i mine øjne. Hvad mener du der er af muligheder? I hendes øjne er bortadoption jo ikke mulig, da det jo er synd for barnet at det skal leve. Altså, jeg mener sådan må man jo gå ud fra at hun tænker. Selvom jeg nu nærmere tror at grunden til aborten er egoistisk. Knus fra Helle... [citat][f][småt]Loggidut skriver:[/småt][/f] ivf! jeg kan godt se hvad du mener, når man ikke selv har sat i situationen...men tænk lige....hun mærkede ham sparke...og stadig var han ikke levedygtig nok for hende... og buet ud, nej da, vi er folk med forskellige meninger, og sådan vil det altid være, her er vi dog enig, det er det jeg kalder mord! landsforeningen for spædbarnsdød kæmper for at få sat nedsat grænsen for hvad tid man er en abort og hvad tid man er menneske...folk der mister deres barn i uge 22 kan pt ikke få lov til at begrave deres døde børn, og det har landsforeningen kæmpet for i mange år, alt den tid jeg har kendt til dem...og her sidder en som knapt beregner det barn for noget som helst...aj jeg kan ikke klare det, hun er i mine øjne bare en oppustet kælling, og hvad vil hun forklare deres næste barn...ja hvis du havde manglet en arm lille benny, så havde du ikke sat her? aj, jeg væmmes, og brækker mig over hende. jeg kalder det mord, når barnet flere gange puffer til hende inde i maven, og siger, hallo store verden, jeg findes, jeg vil leve...jeg vil opleve verdenen...og så vælger hun at slå barnet ihjel? der var så mange andre muligheder...og ud af dem alle, valgte hun det mest uhyggelige og umulige![/citat]

Anmeld

24. august 2008

ka li ja

ppuuuhhhaaa den er svær....

jeg villle personligt fravælge et handicappet barn. altså sådan spasser.... eller mongo.
men en arm.. det kan man da sagtens leve med uden de store problemer.
nå men uanset hvad. så må folk selvom hvad de vælger for min skyld. for det er deres liv! og har man ikke overskud til det barn der skulle komme, så skal man ikke ha det.. så hun gjorde nok det rigtige... selvom hun da helt sikkert ville elske det barn lige så højt som et hvilket som helst andet barn.

Anmeld

25. august 2008

Muffinmus

Kan kun sige deres urgumenter for at fravælge det er HELT hen i vejret. Vi andre har sgu da også mange jobs vi ALDRIG ville kunne bestride og sprort vi ikke kan dyrke simpelthen bare FORDI vi ikke kan.. 'SKal vi så alle aflives fordi det er hårdt for os.. Og psykisk hårdt for barnet...Je, det ville det sgu blive med forældre med sådan en latterlig holdning til hvad et godt liv er. Og synes MD er fin, så man man [rød][f]FORBEREDE[/f][/rød] sig på de ting man evt får af vide og afbryde en graviditet hvis barnet viser sig ikke at være levedygtigt ved fødslen f.eks. Ikke slå sine børn ihjel forsi man synes de er skabt en smule forkert. Den eneste grund til deres barn ville få det dårligt er deres holdning..ikke adnet. Keder en pige der fik revet HØJRE amr af i en elevator da hun var ca 10 år gammel... 6 mdr senere kom hun igen til badminton og lærte at spille med venstre i stedet for..rigtig flot. Skal hun så også aflives pga livskvalitet?????

Anmeld

25. august 2008

Ny mor

Mebach skriver:

Ergo har hun jo begået mord.
Skulle vi ikke melde hende til politiet for mord?
-HELT seriøst???

Jo, hun skulle - det er en syg overlagt handling....
Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.