Abort i uge 22 pga. manglende underarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2008

Tynen

Mebach skriver:

Synes da Danmark er etisk korrekte, mht. abortgrænsen.

Damen er medicinstuderende, hun burde da vide bedre??
-Det virker lidt tomhjernet.
Med fare for at få en på hatten, siger jeg det alligevel:
Håber egentlig ikke de får flere chancer?

Sådan havde jeg det også.

Da jeg først hørte om det sad jeg tilbage med en rigtig grim smag i munden over at de kunne fravælge ham pga. så lidt.

Men, da jeg havde sundet mig lidt kom tanken: Hvad hvis man selv havde stået i situationen da man ikke vidste hvordan det ville blive at have et barn i det hele taget?!

Idag ville jeg aldrig kunne få en abort pga. en sådan en lille defekt, men hvis jeg havde fået den besked første gang ville jeg nok have fået undersøgt muligheden.
Dog ville jeg nok have accepteret svaret efter 2 afslag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2008

Rasmine

Jamen, sidder da også her og overvejer hvad vi ville gøre, hvis vi skulle havne i den situation, når vi vil ha en baby. Altså hvis scanninger viste barnet havde Down's, ville vi fravælge. Men hvis barnet manglede armen, havde læbe/ganespalte el. lign, eller et eller andet handicap, men ikke et alvorligt ét, ville vi da få barnet. Det er nemt at sidde her og kloge i det, når man ikke selv sidder i situationen, og jeg ville allerhelst kunne sige som IVF at jeg ikke dømmer dem. Det kan jeg bare ikke, jeg dømmer dem. De skulle skamme sig! Håber hun får mareridt over de små spark i maven, som barnet gav hende, da det levede!

Anmeld

24. august 2008

ivfmarie

delvis enig, Sloggi

Det afhænger jo af øjnene der ser...ikk?

Hvis dette unge par virkelig mener at det er et alvorligt handicap - er det så ikke det?

Vi andre der godt ved at et barns livskvalitet afhænger af kærlighed, og ikke én eller to arme, kan jo godt se at de er helt galt på den - de er tydeligvis førstegangs forældre (eller, det er de jo så ikke alligevel :S)

Jeg er sikker på at de ville have en anden holdning hvis de allerede havde ét barn.

arrrh... jeg ved sgu ikke hvad jeg skal mene... jo, med fare for at blive buet ud, så syns jeg faktisk at hun har begået mord!

Mon hun som nyuddannet læge ville nægte at give førsthjælp til et ulykkesoffer der har mistet armen - fordi dette menneske alligevel ikke ville have et liv der var værd at leve bagefter? Hmmm... makes you wonder... and wommit! +o(

Marie - først lettere forarget - nu decideret harm >(

Og gu fanden dømmer jeg dem da... jeg tænker at de er fisefornemme yuppies, der ikke kan få en enarmet dreng til at passe ind i deres glansbillede-opfattelse af deres fremtidige liv som familie... BAAAHHH!!!

Anmeld

24. august 2008

Rasmine

Der er sgu ikke nogen som buer dig ud.
Hvor gamle/unge skal fostre i grunden være før de kan overleve.
Eksempelvis ved for tidlig fødsel?

Ja, det ER mord.

Anmeld

24. august 2008

Lise

Jeg blev sgu temmelig sur på hende da jeg hørte om dette første gang... det er en halv arm for helvede - man kan sgu da sagtens blive et lykkeligt menneske med 1½ arm!!! >( Ønskebarn - HA!!! Så er det kun et ønskebarn hvis det er et PERFEKT barn!

Jeg ville personligt blive ked af det, hvis jeg var gravid og mit barn manglede en halv arm - og naturigvis tænke over hvad det kan komme til at betyde for mit barn...og så ville jeg vel begynde at forholde mig til det, søge information mv. Man kan jo for helvede ikke bare sådan lige bestille et perfekt barn... grrrr...

Jeg er stadig sur på hende, kan jeg mærke...

Anmeld

24. august 2008

Tynen

Jeg prøver (PRØVER, PRØVER, PRØVER!!) virkelig også at se det fra deres side, men jeg synes stadig at det er svært.

Det er altid nemt at dømme andre, men jeg synes det er fuldstændig egoistiske og latterlige argumenter de har taget i brug.
Det sted jeg kopierede artiklen fra, var der en der skrev:
Hvad hvis hendes 7-årige søn fik revet armen af - Skulle han så også aflives fordi der er så meget sport han ikke kan gå til?

Ved godt dei ikke helt kan sammenlignes, men synes det sætter tingene lidt i perspektiv.

Håber sgu ikke (Okay, tro på det!) at det ender med et samfund hvor ingen må være anderledes og alle skal være perfekte.

Og jeg er fuldsændig enig med Lise.
Det er sgu ikke et ønskebarn, hvis det kun er det perfekte man havde i tankerne.
Jeg synes sgu det er mord.

Ej, nu koger jeg helt op igen!
Pis!

Anmeld

24. august 2008

Joan ( Smallie )

Sidder lige og snakker med manden om det og vi er faktisk dybt rystet begge 2. For da vi var til nf scanning talte vi nemlig om at bare den ikke var åndsvag i hovedet. Det var jo noget helt andet hvis den "bare" manglet et ben eller en arm.

Vi havde det på samme måde med Niels. Det snakket vi nemlig om inden vi var til md scanning.

Men hvad nu hvis manden går hen og mister en arm på arbejde skal vi så også aflive ham??

Nej undskyld men jeg syntes altså det er for langt ude og det beviser bare at mange folk gå efter at få de perfekte børn og det er lige til at brække sig over+o(

Han kunne sku da få en fantaisk liv selv om han manglet den underarm og de lære at leve med det for de ar aldrig prøvet andet.

Joan som bare bliver sådan lidt>(

Anmeld

24. august 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

Ja, det ER mord.

24 UGER!

Anmeld

24. august 2008

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

undskyld, jeg skal brække mig!

+o(

sådan en møgkælling....undskyld ...jeg kan bare ikke med det!

vores nevøs kone blev snørret sammen i uge 19 (mener jeg det var) for at kunne holde på deres lille Oliver, de kæmpede en desperat kamp, og så gør hun sådan noget, fordi drengen mangler underarmen...jeg kan bare ikke med det!

har man valgt, og planlagt barn, må man sgu tage hvad der kommer...og sådan er det, og jeg håber aldrig mere det forældrepar får lov til at opleve herligheden af at få et barn, de slog en lille levedygtig dreng ihjel...de kunne havde bortadopteret ham...og givet ham et rigt liv...hold da kæft, jeg er måløs...

møgkælling, det er min mening...sådan en so, hun skulle sgu selv havde været en abort!

sorry tynen, jeg er paf!

Kors hvor er jeg enig med dig... Det eneste tidspunkt jeg kan/vil acceptere en abort er ved Downs- eller andre alvorlige kromosomfejl...

Betina

Anmeld

24. august 2008

Lise

Mebach skriver:

Ja, det ER mord.

Jeg mener at have hørt at hvis man føder for tidligt - efter 20. uge - og barnet er dødfødt eller dør kort efter, så bliver det betragtet som et dødsfald, og ikke en abort! Så ja, hvis man vælger at slå et barn i 22. uge ihjel, så er det vel en slags mord...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.