Abort i uge 22 pga. manglende underarm

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.354 visninger
29 svar
0 synes godt om
24. august 2008

Tynen

Har I hørt/set/læst om dem?

Hvad er jeres holdning til det?

Hvis ikke I kender noget til det, er der en artikel her.

Artiklen er blevet fjernet, da man ikke må gengive en artikel i fuld længde men i kan læse den her under (red):

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/295394:da nmark--Afslag-paa-abort-i-Danmark---fik-den-i-Engl and

Da en scanning viste, at Julie F. Rask Larsen ventede et handicappet barn, ville hun have en sen abort. Men det fik hun afslag på i Danmark og måtte i stedet rejse til udlandet. Dybt krænkende mener hun og klager nu til Folketinget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2008

Astrid P

Hold da op, mand... Den er godt nok svær. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal mene om det!

Anmeld

24. august 2008

ivfmarie

Hancicap eller ej... jeg ville aldrig kunne få foretaget en abort i uge 20!

I de to uger lå hun for det meste krøllet sammen på sofaen og prøvede at ignorere sparkene fra barnet i maven.

Prøv lige at forestille jer at være i den situation!?

Jeg dømmer ikke omtalte kvinde(ellr andre i samme situation) - det er deres valg, og jeg kan sagtens følge dem.

Marie - for fri abort, men helst før uge 12. Og dog klart imod abort for mig selv...

Anmeld

24. august 2008

Rasmine

Kan slet ikke forholde mig til det.
Kan ikke rumme det.
Kan faktisk ikke have mere i min lille hjerne, end jeg har.

Er måske lidt ringe, men synes altså der sker så meget grimt rundt omkring i Verden, at jeg må lukke af for det.

Anmeld

24. august 2008

Rasmine

Synes måske de er lidt sippede.
En manglende underarm er da ikke afgørende for om barnet kunne få et lykkeligt liv.
Det er jo ikke et "alvorligt" handicap, som spastiske lammelser, udviklingshæmning, eller lign
Ej, ikke mere herfra.

Anmeld

24. august 2008

ivfmarie

Mebach skriver:

Synes måske de er lidt sippede.
En manglende underarm er da ikke afgørende for om barnet kunne få et lykkeligt liv.
Det er jo ikke et "alvorligt" handicap, som spastiske lammelser, udviklingshæmning, eller lign
Ej, ikke mere herfra.

enig... Men for dem er det vel et alvorligt handicap - ellers ville de vel ikke vælge som de gør/har gjort?

Det er jo der tornen sidder - hvem skal vurdere skadens omfang og betydning?

Anmeld

24. august 2008

Joan ( Smallie )

Jeg kunne helller ikke få en abort så sent og selt ikke fordi min søn mangler en under arm.

Sidder faktisk med tåre i mine øjne og tænker på min lille prut i maven, og håber det bedste for den når vi skal til md scanning den 2/10 men ville ikke kunne få en abort der fordi den mangler en arm eller et ben.

Jeg er også fri abort men også helst før uge 12.

Joan

Anmeld

24. august 2008

Rasmine

Synes da Danmark er etisk korrekte, mht. abortgrænsen.

Damen er medicinstuderende, hun burde da vide bedre??
-Det virker lidt tomhjernet.
Med fare for at få en på hatten, siger jeg det alligevel:
Håber egentlig ikke de får flere chancer?

Anmeld

24. august 2008

Loggidut

undskyld, jeg skal brække mig!

+o(

sådan en møgkælling....undskyld ...jeg kan bare ikke med det!

vores nevøs kone blev snørret sammen i uge 19 (mener jeg det var) for at kunne holde på deres lille Oliver, de kæmpede en desperat kamp, og så gør hun sådan noget, fordi drengen mangler underarmen...jeg kan bare ikke med det!

har man valgt, og planlagt barn, må man sgu tage hvad der kommer...og sådan er det, og jeg håber aldrig mere det forældrepar får lov til at opleve herligheden af at få et barn, de slog en lille levedygtig dreng ihjel...de kunne havde bortadopteret ham...og givet ham et rigt liv...hold da kæft, jeg er måløs...

møgkælling, det er min mening...sådan en so, hun skulle sgu selv havde været en abort!

sorry tynen, jeg er paf!

Anmeld

24. august 2008

Rasmine

ENIG SLOGGI!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.