hurtigt råd MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

henh01

Malthes mor skriver:

Da Malthe både blev ammet og fik syrnet allomin (han var på det tidspunkt ca 2,5 uge gammel), overspiste han også. Og kastede derfor maden op igen. Min teori er at han overspiste MME, da det kom meget hurtigere end bryst-mælk. Han skulle jo ikke arbejde så meget.

Så efter et par gange, hvor både han og jeg var smurt ind i "bræk". Blev der kun serveret mini portioner. For at finde ud af hvor mget han havde behov for. Og hvis han havde spist det, og var mere sulten. Så fik han en ny mini portion. Mini portion var lig med 60ml.

Vi tilbyder 100 ml men der er altid omkring 30 tilbage. Det er sjældent han spiser det hele.

Undrer mig bare over at allominen giver sådan et udslag når NAN ikke har gjort det.. Hmm.. Må prøve allominen igen og sker det endnu engang så hopper jeg tilbage på NAN supl med laktulose så lillemanden kan få balance i maven.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

henh01

serinasmor skriver:

du kan se hvor meget han har drukket .. så hælde de samme antal ml alm mælk ud på gulvet .. så kan du se hvad det fylder ...

Nårh på den måde. Det er lige nu nok lidt svært at bedømme da han var på mine arme da han kastede op., ergo landede det ned ml mine bryster og ned af min ryg inden det landede på gulvet. Men du har nok ret, det virker nok voldsommere end det er.

Anmeld

26. november 2010

henh01

jannebjerre skriver:

Ja præcis - det var det jeg mente... De mærker jo ikke mætheden med det samme og mme kommer altså noget hurtigere end fra bryst..

Nej men igen, han har fået MME i 1 uge nu og der har aldrig været noget før. Mætter allominen mere end NAN fordi den er syrnet?

Anmeld

26. november 2010

jannebjerre

henh01 skriver:

Nej men igen, han har fået MME i 1 uge nu og der har aldrig været noget før. Mætter allominen mere end NAN fordi den er syrnet?

Nej det gør den ikke, men måske din produktion er blevet bedre??? 

Anmeld

26. november 2010

Malthes mor

henh01 skriver:

Vi tilbyder 100 ml men der er altid omkring 30 tilbage. Det er sjældent han spiser det hele.

Undrer mig bare over at allominen giver sådan et udslag når NAN ikke har gjort det.. Hmm.. Må prøve allominen igen og sker det endnu engang så hopper jeg tilbage på NAN supl med laktulose så lillemanden kan få balance i maven.

Det sker der jo heller ikke noget ved. At give ham NAN og lactulose. Lactulose er der også i din egen bryst-mælk. Så det ville jeg ikke betænke mig ved.

Men giv allomin en chance og se hvad der sker og om det sker igen.

Anmeld

26. november 2010

serinasmor

henh01 skriver:

Nårh på den måde. Det er lige nu nok lidt svært at bedømme da han var på mine arme da han kastede op., ergo landede det ned ml mine bryster og ned af min ryg inden det landede på gulvet. Men du har nok ret, det virker nok voldsommere end det er.

LOL ... så må du jo bade lidt i mælk

men nej .. nogle børn gylper bare meget ... og nogle typer MMe er værre for nogle børns maver end andre .. tror lidt det er derfor der findes så mange forskellige slags MME...

Anmeld

26. november 2010

henh01

jannebjerre skriver:

Nej det gør den ikke, men måske din produktion er blevet bedre??? 

Ville da være fantastisk

Anmeld

26. november 2010

henh01

Malthes mor skriver:

Det sker der jo heller ikke noget ved. At give ham NAN og lactulose. Lactulose er der også i din egen bryst-mælk. Så det ville jeg ikke betænke mig ved.

Men giv allomin en chance og se hvad der sker og om det sker igen.

Det sagde SP også.

Må prøve mig frem.

Anmeld

26. november 2010

jannebjerre

henh01 skriver:

Ville da være fantastisk

JA men nu jeg tænker over det, tror du så ikk det kunne være tilfældet??

At han rent faktisk får mere mælk ved dig nu...hvad ville der ske hvis du ikk tilbød ham flaske bagefter???

Anmeld

26. november 2010

henh01

Tusind tak for alle jeres råd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.