hurtigt råd MME

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

henh01

jannebjerre skriver:

Så ville jeg bare forsætte med NAN Du må ikke skifte for meget rundt - det kan godt forvirre den lille mave.. Men mme er altså også lidt hårdere for de små maver en mm...

Ja det vtar også derfor jeg skulle skifte til det syrnet fordi det var mildere..

Åhh hvor man føler sig som en skidt moar når man ikke bare kan fuldtids amme sit barn og de skal have så mange problemer med maven og nu også opkast

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Mille83

henh01 skriver:

Tænkte også at jeg ville prøve 1 gang mere og se hvordan det gik. Han skal jo bare helst ikke have oplevelsen af at kaste op efter et måltid. Han skal jo være tryg

Nemlig, men husk ryst rigtig rigtig meget.........

Anmeld

26. november 2010

henh01

jannebjerre skriver:

Felix har også sommetider kastet op i stråler af mme...tror ikke man skal tage det så tungt når bare de ellers  trives...nogen gange er maven vel bare længere tid om at fordærve end ellers...

Håber du har ret

Anmeld

26. november 2010

jannebjerre

henh01 skriver:

Ja det vtar også derfor jeg skulle skifte til det syrnet fordi det var mildere..

Åhh hvor man føler sig som en skidt moar når man ikke bare kan fuldtids amme sit barn og de skal have så mange problemer med maven og nu også opkast

Det SKAL du ikke Det skal nok gå det hele ven..kæmpe kram herfra

Anmeld

26. november 2010

serinasmor

henh01 skriver:

Giver ham supl fordi han havde gulsot og skulle fyldes op efter en hård fødsel hvor han var meget slap osv. Skal trappe ud af det igen, så snart han er helt fri fra gulsoten.

Det er ikke bare gylp, det var store skyller der kom op...

fair nok

serina gylpede rigtig meget .. også i skyller til tider... men det var stadig kun gylp .... nu ved du jo hvor meget han spiser .. så prøv at hælde de antal ml ud på gulvet så du kan se om det er det hele eller kun noget af det ... det var det råd vi fik af vores sp ... for selvom det ser voldsomt ud .. så er det ikke det hele

Anmeld

26. november 2010

jannebjerre

henh01 skriver:

Håber du har ret

Sådan har vi det jo også selv sommetider...

kan huske da felix gjorde det nummer første gang, var han 1 måned og jeg ringede til SP, hun sagde det jeg lige har sagt til dig... at sommetider er vi jo også længere tid om at fordærve og så bliver vi for fyldte..hun sagde hvis han ellers havde det godt, så skulle jeg bestemt ikk bekymre mig...

Anmeld

26. november 2010

henh01

serinasmor skriver:

fair nok

serina gylpede rigtig meget .. også i skyller til tider... men det var stadig kun gylp .... nu ved du jo hvor meget han spiser .. så prøv at hælde de antal ml ud på gulvet så du kan se om det er det hele eller kun noget af det ... det var det råd vi fik af vores sp ... for selvom det ser voldsomt ud .. så er det ikke det hele

Hælde det ud på gulvet, tror ikke helt jeg forstår hvad du mener?

Anmeld

26. november 2010

Malthes mor

Da Malthe både blev ammet og fik syrnet allomin (han var på det tidspunkt ca 2,5 uge gammel), overspiste han også. Og kastede derfor maden op igen. Min teori er at han overspiste MME, da det kom meget hurtigere end bryst-mælk. Han skulle jo ikke arbejde så meget.

Så efter et par gange, hvor både han og jeg var smurt ind i "bræk". Blev der kun serveret mini portioner. For at finde ud af hvor mget han havde behov for. Og hvis han havde spist det, og var mere sulten. Så fik han en ny mini portion. Mini portion var lig med 60ml.

Anmeld

26. november 2010

serinasmor

henh01 skriver:

Hælde det ud på gulvet, tror ikke helt jeg forstår hvad du mener?

du kan se hvor meget han har drukket .. så hælde de samme antal ml alm mælk ud på gulvet .. så kan du se hvad det fylder ...

Anmeld

26. november 2010

jannebjerre

Malthes mor skriver:

Da Malthe både blev ammet og fik syrnet allomin (han var på det tidspunkt ca 2,5 uge gammel), overspiste han også. Og kastede derfor maden op igen. Min teori er at han overspiste MME, da det kom meget hurtigere end bryst-mælk. Han skulle jo ikke arbejde så meget.

Så efter et par gange, hvor både han og jeg var smurt ind i "bræk". Blev der kun serveret mini portioner. For at finde ud af hvor mget han havde behov for. Og hvis han havde spist det, og var mere sulten. Så fik han en ny mini portion. Mini portion var lig med 60ml.

Ja præcis - det var det jeg mente... De mærker jo ikke mætheden med det samme og mme kommer altså noget hurtigere end fra bryst..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.