Carina1977 skriver:
Har længe undret mig over, hvorfor den her kategori hedder selvvalgt enlig mor....hvorfor ikke bare enlig mor? Nå men det var lige et sidespor 
Nå men nu er Mark lige blevet hentet af sin far, og så skal der dømmes fuldstændig ego-trip og kun tænkes på mig mig mig.......og så lige igen MIG
Det er lidt sjovt for jeg får tit spørgsmålet: savner du ikke din søn, når han er omme ved sin far?....og hver gang svarer jeg NEJ uden at få dårlig samvittighed over at sige det. Man har altså bare brug for det break også selvom barnet er 10 år. Det eneste tidspunkt hvor jeg synes at savnet godt kan blive voldsomt er i sommerferien, hvor han er på ferie hos sin far i 2 uger, der kan selv jeg godt føle, at nu er det nok, at nu må de 2 uger altså godt skynde sig at være overstået hehe 
I år skal mark være hos sin far juleaften, og det får jeg det slet ikke dårligt over. Jeg glæder mig kun over det på min søns vegne. Jeg må dog tilstå at første gang jeg prøvede det, var ekstremt hårdt. Han var kun 2½ år dengang og jeg kunne bare slet ikke nyde juleaften uden ham. Men nu er jeg nok blevet vant til det, så ser det ikke som værende noget slemt længere.
Nu skal man også tænke på...der jo også en far inde i billedet og han må da savne sin søn vanvittigt meget, når han kun ser ham hver 2. weekend + ferier. Altså jeg personligt ville dog ikke kunne undvære Mark så længe altid. Men det er vel en vanesag, ligesom jeg har vænnet mig til tidspunkter, hvor Mark ikke er hos mig. Det er bare så svært at sætte sig ind i, når nu det ikke er noget der er aktuelt for en selv.
Men jeg kom til at tænke på....er det virkelig så unormalt at tænke ligesom mig? Altså at tænke YES nu er jeg barnefri og nu vil jeg kun fokusere på mig selv? Skal man virkelig sidde og stirre op på det ur og vente på at sit barn kommer hjem igen? For hvis det er tilfældet, så er jeg en meget mærkelig mor
Nå men anyway...jeg har det i hvert fald ikke dårligt over, at jeg tillader mig selv noget mig-tid....tværtimod 
Hvordan har i andre det?
nej det er ikke dig der er gal på den med at du nyder dine fri weekender.
Det er menneskeligt at man også har brug for ro og total afslapning.
Jeg er selv mor 24/7 365 dage om året.. Jeg ELSKER når at mine forældre har min søn på overnatning. Bare det at kunne få lov til at sove til længere end kl 7 en søndag og ikke tænke på at der er en der siger.. Moooooaar maaaad..
ikke at jeg ikke elsker min søn, det gør jeg ubetinget.

men de få gange om året han sover hos de gamle, de er guld værd
.. og marcus nyder det i fulde drag, lige så meget som hans mormor og bedstefar gør det