Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Mortilxx

Musen85 skriver:

Jeg syntes da at det er et sødt navn

Dejligt Det ender nok med at jeg må bøje mig for min kæreste, denne ene gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Mortilxx

Ellim skriver:

eg syntes at Gustav er et rigtig super sødt navn.. Hvad med August? Det syntes jeg er SÅ fint.. Det minder da lidt om..

På min egen navnelist har jeg:

Vilfred, Berthram, Hubert, Anton(kan ikke selv bruge det da min ene lillebror hedder det), Sylvester(2. lillebror hedder det), Bastian(3. lillebror hedder det), Benjamin, Ilias, August, Lautits, Noam, Sander, Storm, Theo(dor)

Det er navne jeg selv overvejer - nå det engang bliver min tur

Det er rigtig mange gode navne, du har fundet dig Jeg kan nemlig godt lide de lidt mere specielle navne, som dem du har fundet Jeg gider ikke alle de der meget meget brugte navne. Og Gustav er nemlig ved at være et brugt navn, efter statistikkerne

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Nihell skriver:

Det er også bare nogle rigtig fine navne! Jeg synes det  sværeste er, at jeg ikke kan vide om han selv vil komme til at kunne lide hans navn og om det passer til små, unge og gamle Da jeg var lille hadede jeg mit navn, og i dag er jeg over lykkelig over mit navn, der er ikke mange der hedder Ninna med to n'er

Hmm jeg tror nu de fleste vænner sig til at hedde det de hedder, sammenligner det lidt med at jeg aldtid har hørt på den der med, aaaaajjjj har du fødselsdag 25 dec, hvor er det synd for dig, eller er det ikke bare trels osv osv.. mit svar er konsekvnet, næ har jo ikke prøvet andet  kan da godt se det kan være trels, men ikke mere trels ende andre dage 

men ja det er svært, også når man tænker det også skal være noget de jo hedder gennem hele livet, jeg har det feks sådan med navnet Emma, at det meget er et barne/baby navn, kendte en som hed emma, og det virkede sødst da vi var små, men sådan lidt underligt da vi blev ældre

men det er jo forskelligt hvordan vi har det med navne jeg er feks vild med navnet malou, og har været dte siden teenageårene, men manden var ikke glad for det, og han var vild med caroline, hvor jeg bare slet ikke synes om navnet, der var meget galt, for langt, for trels, for populært, så vi fandt 10 navne hver, og gav den point, og de første 10 med højeste point kom videre, så gav vi point igen, så tog vi point top 3 og så til sidst den med flest point, og tog drenge og pigenavne hver for sig selvfølgelig

håber ihvertfald i finder navnet

Anmeld

25. november 2010

twinboys

Jeg synes det er sødt... Havde sidste år en på mit gymnastikhold ( 4-6år ) med det fine navn,,... Jeg kan lide det

Anmeld

25. november 2010

Mortilxx

Maja84 skriver:

Hmm jeg tror nu de fleste vænner sig til at hedde det de hedder, sammenligner det lidt med at jeg aldtid har hørt på den der med, aaaaajjjj har du fødselsdag 25 dec, hvor er det synd for dig, eller er det ikke bare trels osv osv.. mit svar er konsekvnet, næ har jo ikke prøvet andet  kan da godt se det kan være trels, men ikke mere trels ende andre dage 

men ja det er svært, også når man tænker det også skal være noget de jo hedder gennem hele livet, jeg har det feks sådan med navnet Emma, at det meget er et barne/baby navn, kendte en som hed emma, og det virkede sødst da vi var små, men sådan lidt underligt da vi blev ældre

men det er jo forskelligt hvordan vi har det med navne jeg er feks vild med navnet malou, og har været dte siden teenageårene, men manden var ikke glad for det, og han var vild med caroline, hvor jeg bare slet ikke synes om navnet, der var meget galt, for langt, for trels, for populært, så vi fandt 10 navne hver, og gav den point, og de første 10 med højeste point kom videre, så gav vi point igen, så tog vi point top 3 og så til sidst den med flest point, og tog drenge og pigenavne hver for sig selvfølgelig

håber ihvertfald i finder navnet

Jeg kan kun give dig ret i det du skriver Jeg må indrømme at jeg også er en af dem der siger ''neeeej, er det ikke træls?'' - ''Får du så mindre gaver?'', hvor jeg netop ikke tænker over, at jer der har fødselsdag i julen jo ikke har prøvet andet, så hvordan pokker skal i lige svare på det

Jeg er typen der skal tilfredsstille alle omkring, alt skal være perfekt, ingen fejl og ingen mangler, så jeg vil jo bare gerne at folk ikke tænker alt muligt om hans navn, selvom jeg jo inderst inde er fuldstændig ligeglad med hvad andre tænker og synes om min søns navn.

Ærgeligt at du ikke kan få det navn du gerne har ville have i årevis;s Men der er jo rigtig mange gode navne, og dem i har fundet nu, synes jeg er rigtig fine Og super måde med at finde navne til jeres lille barn

Jeg håber at vi bliver 110% enige om navnet til vores søn

Anmeld

25. november 2010

Musen85

Nihell skriver:

Dejligt Det ender nok med at jeg må bøje mig for min kæreste, denne ene gang

Hehe Jeg har også måtte bøje mig i støvet, for min kæreste.. og jeg er ikk engang gravid endnu.. haha De har en tradition om at den første fødte søn, skal hedde noget med Niels eller Lars.. og da min kæreste hedder Lars, er der ikk så mange valg.. heh Så er ved at lave en liste med navne som jeg kan sætte efter Niels

Anmeld

25. november 2010

Mortilxx

twinboys skriver:

Jeg synes det er sødt... Havde sidste år en på mit gymnastikhold ( 4-6år ) med det fine navn,,... Jeg kan lide det

Eeej hvor synes jeg bare at det er dejligt at høre

Når du/i skriver en lille ting om en dreng ved navn Gustav, er det ligesom at man bare rigtig godt kan bruge det til noget Der er jo bare nogle navne som er nogle rigtig bølle navne, og jeg er i den der dumme tro, at hvis min søn hedder et navn hvor der måske er en del der er nogle bøller, at min søn så også vil blive en bølle Nu er jeg godt nok ikke til de kendte bøllenavne, men bare det at en dårlig oplevelse med en ved det navn, kan gøre rigtig meget i min lille (måske) forskruede verden Jeg er måske bare heldig at jeg ikke kender nogle der hedder Gustav, så jeg kender ingen bølle Gustav

Anmeld

25. november 2010

Kløver

Nihell skriver:

Jeg kan kun give dig ret i det du skriver Jeg må indrømme at jeg også er en af dem der siger ''neeeej, er det ikke træls?'' - ''Får du så mindre gaver?'', hvor jeg netop ikke tænker over, at jer der har fødselsdag i julen jo ikke har prøvet andet, så hvordan pokker skal i lige svare på det

Jeg er typen der skal tilfredsstille alle omkring, alt skal være perfekt, ingen fejl og ingen mangler, så jeg vil jo bare gerne at folk ikke tænker alt muligt om hans navn, selvom jeg jo inderst inde er fuldstændig ligeglad med hvad andre tænker og synes om min søns navn.

Ærgeligt at du ikke kan få det navn du gerne har ville have i årevis;s Men der er jo rigtig mange gode navne, og dem i har fundet nu, synes jeg er rigtig fine Og super måde med at finde navne til jeres lille barn

Jeg håber at vi bliver 110% enige om navnet til vores søn

hehe ja lige præcis den sætning får jeg altid, og selvom man skal dele dagen med julefrokoster, synes jeg altid det er hyggeligt alligevel, synes aldrig jeg er blevet snydt, sådan føler jeg det ikke, man tænker jo ikke over om man får mere eller mindre, tror tværtimod min mor især, nogle gange har tænkt, aj hun skal ihvertfald ik snydes bare fordi

Puha ja, det er svært, men tror altid der er nogle som ikke vil synes om navnet, bla fordi der jo er så mange at vælge imellem, og har folk bare 2 favoritter er der stadig ud af de 11.000 mulige godkendte navne 10.998 tilbage, så selvom man synes om bare ca en 4 del af navnene er det jo stadig kun måske omkring 2500 navne så er der pænt mange tilbage som folk synes negativt om, så det er jo langtfra nemt, statistisk set at gøre alle tilfredse, den tanke hjalp mig da vi skulle vælge navne, hvis folk havde en negativ mening om navnet

Og tak, synes nu alligevel det er navne jeg er glade for, og manden har da ikke været afvisende for at malou kunne ende som en mulighed alligevel, hvis det skulle blive en pige, og hun ikke lignede en Julia men nu må vi se, kan jo være det bliver en dreng, og vi er ude over det problem

jeg er sikker på i nok skal finde et godt navn til jeres lille søn, jeg husker min veninde da hun fik deres søn patrick, at hun sagde, at det første stykke tid følte hun at han kunne hedde hvad som helst, til man lige får nogle minder og oplevlser kædet sammen med navnet og barnet, og man vænner sig til det, men så føler man ikke at barnet kunne hedde andet

Anmeld

25. november 2010

Mortilxx

Musen85 skriver:

Hehe Jeg har også måtte bøje mig i støvet, for min kæreste.. og jeg er ikk engang gravid endnu.. haha De har en tradition om at den første fødte søn, skal hedde noget med Niels eller Lars.. og da min kæreste hedder Lars, er der ikk så mange valg.. heh Så er ved at lave en liste med navne som jeg kan sætte efter Niels

Hehe Må navnet Niels ikke komme som et slags mellemnavn? Det kan jo være at han bliver rigtig træt af det når han bliver ældre og vil fjerne det, så er det lidt nemmere at fjerne sit mellemnavn?

Vil du gerne selv have at han skal hedde Niels? Jeg håber da at hvis du ikke selv er ''glad'' for navnet Niels, at de så ikke tvinger og presser dig/jer til at vælge det navn Det er jo jeres beslutning, og en fællesbeslutning, både du og barnet skal kunne leve med

Anmeld

25. november 2010

Musen85

Nihell skriver:

Hehe Må navnet Niels ikke komme som et slags mellemnavn? Det kan jo være at han bliver rigtig træt af det når han bliver ældre og vil fjerne det, så er det lidt nemmere at fjerne sit mellemnavn?

Vil du gerne selv have at han skal hedde Niels? Jeg håber da at hvis du ikke selv er ''glad'' for navnet Niels, at de så ikke tvinger og presser dig/jer til at vælge det navn Det er jo jeres beslutning, og en fællesbeslutning, både du og barnet skal kunne leve med

Nej, det skal åbenbart være et fornavn.. meenn.. har da tid endnu, til at presse ham lidt væk fra det navn. (det er nemlig ikk lige min kop te) Men ellers må han jo få et navn som mellemnavn, som vil blive brugt daglig, og forhåbentlig få Niels slettet   

ja, den har jeg også prøvet at forklare... når vi får børn, er det VORES familie og VORES traditioner, ikke mine forældres eller svigerforældres Men håber han bliver nemmere at overtale den dag, vi kommer tættere på at få vores egne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.