Forskellen på social og sundhedsassistent & medhjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Tina&Laura

Anonym skriver:

Hej. Jeg vil gerne begynde på en uddannelse, men jeg ved ikke rigtig om det skal være pædagog assistent, social og sundhedsmedhjælper eller social og sundhedsassistenten?

Vil høre om der er nogen der kan fortælle hvad forskellen er?

Nogen i syntes er bedre end andre?

Assistenten må give indsprøjtninger og medicinere mv. 
Sådan i store træk. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

MamaLook

SussieThyssen skriver:

Hmmm..hedder den så Plejeassistent nu??

Uha, det ved jeg ikke  Der er noget på hospitalerne, der hedder Serviceassistent, men det er mere rengøring og andre praktiske opgaver.

Jeg ved i hvert fald, at de mandlige sygeplejersker er RET irriterede over, at de ikke må hedde Sygeplejere istedet, nu hvor den uddannelse ikke findes længere. Man forstår dem godt..

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Mirakelix skriver:

Uha, det ved jeg ikke  Der er noget på hospitalerne, der hedder Serviceassistent, men det er mere rengøring og andre praktiske opgaver.

Jeg ved i hvert fald, at de mandlige sygeplejersker er RET irriterede over, at de ikke må hedde Sygeplejere istedet, nu hvor den uddannelse ikke findes længere. Man forstår dem godt..

Ja, serviceassistenterne på sygehusene er det, der hed Husassistenter i gamle dage.

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Mirakelix skriver:

HHX er det samme som Købmandsskole. Nu ved jeg ikke, hvor du bor, men der er to af dem i Århus - og mindst én i KBH.

Det tager 3 år, ligesom gymnasiet - fagene er bare mere 'købmandsorienterede'. Man kan (det kunne man i hvert fald dengang) vælge matematik helt fra, og så have to sprog i stedet.   Og der er ikke fag som biologi, fysik/kemi, gymnastik osv (de alm. folkeskole-fag) - Istedet hedder fagene Salg og Service, Afsætning, Erhvervsøkonomi, Virksomhedsinformation og derudaf.. 

Hmm, jeg tror måske, det ville være bedst for dig at gå igang med sosuhjælper, derefter assistent - og så i sidste ende sygeplejerskeuddannelsen, hvis du stadig brænder for det til dén tid. Så har du også en uddannelse i baghånden + at man jo får LØN ved sosuuddannelserne - og HHX + Sygeplejerskeuddannelsen giver bare S.U., som jo er væsentligt mindre...

Ja okay Men ved du hvad man får under uddannelsen når man er under 25?

Anmeld

24. november 2010

MamaLook

Anonym skriver:

Ja okay Men ved du hvad man får under uddannelsen når man er under 25?

Løn under sosu? Nej, det ved jeg desværre ikke - men google det.

Jeg har kun fået S.U. "bitter smiley"

Held og lykke med hele

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Mirakelix skriver:

Løn under sosu? Nej, det ved jeg desværre ikke - men google det.

Jeg har kun fået S.U. "bitter smiley"

Held og lykke med hele

Det bare iorden.

Og mange tak for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.