Forskellen på social og sundhedsassistent & medhjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Anonym trådstarter

håber snart det er os skriver:

social og sundhedshjælper: hjemmeplejen, plejehjem hvor du skal passe de gamle med personligpleje og rengøring 

assistent:  sygehus.bofællesskab,plejehjem  her må du noget mere du må have med medicin at gøre og give nogle sprøjter og har større ansvar

håber du kan bruge mine svar til noget

Tak for svaret, men ved ass. kan man ikke noget med børn der også?

Og ved du noget med løn eller su under uddannelsen? Når man er under 25?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Vil lige tilføje at det bestemt ikke er nogen god ide at uddanne sig til hverken SoSu hjælper eller ass. lige pt, da kommunerne fyrer som vilde og gale, så du ville bare blive uddannet til arbejdsløshed.
Så det er måske bedst at tage Pæd. ass. uddannelsen.

Ja okay, men skal også først igang om et års tid.

Men pædagogass. er den ikke meget sværer? Og ved du hvor lang tid den tager? Ved du om man godt kan komme in dpå den, hvis man kun har 10.klasse? og selv 9. klasse?

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

På social og sundhedsskolen kan man tage pædagogass.

Men sygeplejeske, hvad skal man tage for at komme derind? Kunne jeg vildt godt tænke mig

For at blive sygeplejerske, skal du have min. en HF eksamen og derefter på Sygeplejeskolen.
Det tager 4 år eller deromkring at blive sygeplejerske.
Du kan også tage den lidt kortere udgave og plive Sygeplejer.

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

Hej. Jeg vil gerne begynde på en uddannelse, men jeg ved ikke rigtig om det skal være pædagog assistent, social og sundhedsmedhjælper eller social og sundhedsassistenten?

Vil høre om der er nogen der kan fortælle hvad forskellen er?

Nogen i syntes er bedre end andre?

kender kun forskellen mellem social og sundheds- hjælper og assistent

Hjælperen, er før assistenten, dvs udd er kortere, og knap så omfattende, og giver noget grundlæggende viden, assistenten kan du enten tage efter hjælperen, eller direkte, og den er lidt længere end hjælperen, og giver lidt mere viden, og er derfor også en smule sværere, mener man kan tage assistenten på kortere tid, hvis man allerede har hjælperen. Som assistent kan man flere opgaver end hjælperen, og lønnen er så vidt jeg ved, også lidt højere på assistenten.

på denne hjemmeside, kan du finde mere info

http://www.sosufh.dk/

Anmeld

24. november 2010

håber snart det er os

Anonym skriver:

Tak for svaret, men ved ass. kan man ikke noget med børn der også?

Og ved du noget med løn eller su under uddannelsen? Når man er under 25?

man for løn under uddannelsen

jo også børn ved assistent handicappet psykiske o.s.v

Anmeld

24. november 2010

MamaLook

Anonym skriver:

På social og sundhedsskolen kan man tage pædagogass.

Men sygeplejeske, hvad skal man tage for at komme derind? Kunne jeg vildt godt tænke mig

Det kræver en studentereksamen  Men jeg mener at have hørt, at man kan tage sosu-udd (assistenten, tror jeg) og derefter komme ind på sygeplejerskeuddannelsen. Det er virkelig en kanon god uddannelse - og jobmulighederne er mange, man vil aldrig blive arbejdsløs

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja okay, men skal også først igang om et års tid.

Men pædagogass. er den ikke meget sværer? Og ved du hvor lang tid den tager? Ved du om man godt kan komme in dpå den, hvis man kun har 10.klasse? og selv 9. klasse?

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvilke skolekreterier det kræver at blive Pæd. ass. men vil tro du kan gøre det hvis du har enkelte HF-fag...men prøv at Google uddannelsen

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

For at blive sygeplejerske, skal du have min. en HF eksamen og derefter på Sygeplejeskolen.

Når ja det er HF, desværre. Syntes bare at jeg er kørt så død i alt det matamatik og sådan noget. hehe.

Men det kan jo nåes endnu, er kun 18år

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

kender kun forskellen mellem social og sundheds- hjælper og assistent

Hjælperen, er før assistenten, dvs udd er kortere, og knap så omfattende, og giver noget grundlæggende viden, assistenten kan du enten tage efter hjælperen, eller direkte, og den er lidt længere end hjælperen, og giver lidt mere viden, og er derfor også en smule sværere, mener man kan tage assistenten på kortere tid, hvis man allerede har hjælperen. Som assistent kan man flere opgaver end hjælperen, og lønnen er så vidt jeg ved, også lidt højere på assistenten.

på denne hjemmeside, kan du finde mere info

http://www.sosufh.dk/

Okay. Mange tak

Men ved du om det er løn eller SU?

Anmeld

24. november 2010

MamaLook

SussieThyssen skriver:

"Sygeplejer"-uddannelsen findes ikke mere, mener jeg. Der er stadig folk i sundhedssektoren med denne betegnelse, men udd. er vist udgået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.