Forskellen på social og sundhedsassistent & medhjælper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Anonym trådstarter

håber snart det er os skriver:

man for løn under uddannelsen

jo også børn ved assistent handicappet psykiske o.s.v

Okay lyder super

Ved du så hvor meget man får i løn?

Undskyld at jeg spørger så meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Anonym trådstarter

Mirakelix skriver:

Det kræver en studentereksamen  Men jeg mener at have hørt, at man kan tage sosu-udd (assistenten, tror jeg) og derefter komme ind på sygeplejerskeuddannelsen. Det er virkelig en kanon god uddannelse - og jobmulighederne er mange, man vil aldrig blive arbejdsløs

Ja vil også mega gerne.

Men HF, er ikke noget jeg gider at gå i gang med lige pt. da jeg er så træt af alt det matemtik og det hehe

Anmeld

24. november 2010

MamaLook

Anonym skriver:

Når ja det er HF, desværre. Syntes bare at jeg er kørt så død i alt det matamatik og sådan noget. hehe.

Men det kan jo nåes endnu, er kun 18år

Jeg tog hhx-studentereksamen, fordi jeg var kørt død i matematik, fysik/kemi, biologi osv.

Det fortryder jeg så den dag i dag, for de fag kunne jeg god have brugt, hehe - så havde det hele været lidt nemmere. Men det er ikke umuligt uden!

Anmeld

24. november 2010

Kløver

Anonym skriver:

Okay. Mange tak

Men ved du om det er løn eller SU?

dengang jeg gik på sosial og sundhedsskolen der fik man elevløn, som var højere end SU.

nu så jeg lige der var noget snak om sygeplejerske, ved ik om det var dig, men min plan var selv at tage først hjælperen, så assistenten, og så kan man nemlig derefter tage sygeplejersken, men tidsmæssigt tror jeg det er lige langt om man tager den vej, eller hf og så sygeplejeskolen, jeg ville bare hellere den vej, da man kunne holde job pauser hvis man ønskede det, og kunne godt lide man istedet for så meget skole, skiftede med skole og praktik

Anmeld

24. november 2010

håber snart det er os

Anonym skriver:

Okay lyder super

Ved du så hvor meget man får i løn?

Undskyld at jeg spørger så meget

har lige været inde og læse du skal være 25 for at få voksenløn

og du skal

• du har gennemført SOSU-hjælperuddannelsen, eller
  • du har mindst 14 måneders uddannelse eller arbejde
  • for at komme ind på assistent 
  • du kan bare google ind på

social og sundhedsskolen der kan du finde dine svar

ved ikke helt hvad man for i løn detsvære

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Mirakelix skriver:

Jeg tog hhx-studentereksamen, fordi jeg var kørt død i matematik, fysik/kemi, biologi osv.

Det fortryder jeg så den dag i dag, for de fag kunne jeg god have brugt, hehe - så havde det hele været lidt nemmere. Men det er ikke umuligt uden!

hhx, hvor er det henne? Og hvor lang tid tager den?

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Anonym skriver:

Når ja det er HF, desværre. Syntes bare at jeg er kørt så død i alt det matamatik og sådan noget. hehe.

Men det kan jo nåes endnu, er kun 18år

Ellers kan du jo tage et sabbatår og arbejde lidt med de forskellige ting, så du får snuset lidt til det, samt lavet dig et netværk.

Anmeld

24. november 2010

TinaPina

Social- og sundhedshjælperuddannelsen kan man tage "fra gaden"- Men det er meget svært lige nu hvor mange vælger den pga arbejdsløshed.

Derefter er der mulighed for at søge ind på social og sundhedsassistentuddannelsen. Den giver mange flere muligheder en hjælperen!

Den giver også adgang til at læse til sygeplejerske hvis det er et ønske. Flere steder kan man læse til sygeplejerske på 2 1/2 år i stedet for 3 ½ år.

Jeg er selv social- og sundhedsassistent og er glad for uddannelsen og de mulighederne den giver mig når jeg vil videre engang.

Hvis du vil læse mere er der alle detajler om de fleste uddannelser på
    www.ug.dk

Anmeld

24. november 2010

SussieThyssen

Mirakelix skriver:

"Sygeplejer"-uddannelsen findes ikke mere, mener jeg. Der er stadig folk i sundhedssektoren med denne betegnelse, men udd. er vist udgået

Hmmm..hedder den så Plejeassistent nu??

Anmeld

24. november 2010

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

dengang jeg gik på sosial og sundhedsskolen der fik man elevløn, som var højere end SU.

nu så jeg lige der var noget snak om sygeplejerske, ved ik om det var dig, men min plan var selv at tage først hjælperen, så assistenten, og så kan man nemlig derefter tage sygeplejersken, men tidsmæssigt tror jeg det er lige langt om man tager den vej, eller hf og så sygeplejeskolen, jeg ville bare hellere den vej, da man kunne holde job pauser hvis man ønskede det, og kunne godt lide man istedet for så meget skole, skiftede med skole og praktik

Lyder rigtig godt Jeg gider nemlig ikke HF lige pt.

Det tror jeg faktisk at jeg vil så

Altså tage medhjælperen og ass.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.