Nogen der har søgt julehjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

lisesp83

SoffiLine skriver:

Hvis man virkelig er så meget på røven man skal ha julehjælp, så synes jeg ikke der er penge til at købe mærke tøj, heller ikk selv om det er sat ned. Der findes genbrugsbutikker  Hvor man tit og ofte kan få noget rigtig smart & nyt tøj til laaaaangt under den pris hun giver for det mærke vare tøj

Nemlig. Hurra for genbrug, hvis man vil spare penge  .

Og som virkelig tit har pænt tøj..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

wamse

SoffiLine skriver:

Hvis man virkelig er så meget på røven man skal ha julehjælp, så synes jeg ikke der er penge til at købe mærke tøj, heller ikk selv om det er sat ned. Der findes genbrugsbutikker  Hvor man tit og ofte kan få noget rigtig smart & nyt tøj til laaaaangt under den pris hun giver for det mærke vare tøj

Nu er det sådan at jeg rent faktisk går i genbrugsforretninger og finder tøj, og det er bestemt ikke hver gang der er noget i min datters størrelse. Jeg køber også mærketøj brugt eller nedsat, for der er nemlig en idé i at sælge det videre igen.

Anmeld

24. november 2010

mortilflere

mødrehjælpen

jeres kirke 

red barnet mener jeg oxo man kan søge hos .

Jeg mener ikke de regner bp med ind da de jo regner med de går til hus leje

Når dette er sagt syntes jeg det er smags løs hvis du søger , for for du det mangler der nok en anden der ikke kan putte sit barn i mærketøj både nat og dag..

Vi har kun 8000 kr om mdr til alt , jeg støtter mødrehjælpen op til jul for der er sg andre end os der har det meget værre 

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

wamse skriver:

Nu er det sådan at jeg rent faktisk går i genbrugsforretninger og finder tøj, og det er bestemt ikke hver gang der er noget i min datters størrelse. Jeg køber også mærketøj brugt eller nedsat, for der er nemlig en idé i at sælge det videre igen.

Nu skrev jeg ikke at det er hver gang man er heldig, men TIT OG OFTE

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

lisesp83 skriver:

Nemlig. Hurra for genbrug, hvis man vil spare penge  .

Og som virkelig tit har pænt tøj..

Det har de nemlig! Mange gange er der endda stadig mærke på tøjet!

Anmeld

24. november 2010

wamse

SoffiLine skriver:

Jamen well okay, så man er ikke trængende når der vitterligt ingen penge overhovedet er? 

Og faktisk ikke engang har råd til mad til en hel måned.... Det fatter jeg så ikke en meter af 

Jamen der må jo have været en årsag til din mor ikke kunne få, måske var der bare flere der trængte mere end hende, for ellers havde hun vel fået...

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

wamse skriver:

Jamen der må jo have været en årsag til din mor ikke kunne få, måske var der bare flere der trængte mere end hende, for ellers havde hun vel fået...

Jamen det må der jo så ha været! 

Anmeld

24. november 2010

Silas&Mille

Znuzke skriver:

Nu tager jeg bladet fra munden Eva, men jeg synes virkelig du skulle skamme dig hvis du vælger at søge julehjælp. Jeg bliver sikkert voldsomt upopulær, men det må jeg så tage med.

Du har i tidligere debatter fortalt at du har råd til at spare hele børnefamilieydelsen op. Du fortæller om hvad du køber at lækre ting til dig selv og dine børn, og senest har du været hos Katvig og shoppe lækre sager. Jeg så godt du havde skrevet til en anden at barnet virkelig manglede, men jeg kender også til flere som ikke bare lige bruger 700 kr på tøj til et enkelt barn fordi det mangler - det kan man gøre billigere i en genbrugsbutik. Jeg har også læst lidt af dine andre debatter om hvad der er foregået i dit liv, men når man ser billeder af dit hjem og dine børn og din bil, så giver du bestemt ikke mig indtrykket af at være værdigt trængende.

Jeg kan godt se at mit indlæg kan lyde som om jeg har ondt i røven og det har jeg måske også, men udfra de ting som du har berettet om herinde, så synes jeg virkelig det er en forkælet holdning at søge julehjælp!!

Shoot me....

Anmeld

24. november 2010

SoffiLine

Anonym skriver:

Ej men uanset hvordan og hvorledes så kan vi vist hurtig blive enige om at Eva ikke ligefrem plejer at give udtryk for at hun mangler noget...

Og hun plejer sku nok selv at væøre efter folk hvis de ikke lige gør som hun syntes er okay, så er vel på rette tid at folk får lov til at give deres mening til kende omkring hendes tråd.....

Vil give dig SÅ meget ret! Hun er hurtig fremme hvis hun synes folk er for "meget" eller hvis det bare ikke falder i god jord hos hende. 

Og så mener jeg os det er okay vi giver vores mening til kende, uanset om det falder i god jord eller ej

GLÆDELIG JUL 

Anmeld

24. november 2010

wamse

Anonym skriver:

Ej men uanset hvordan og hvorledes så kan vi vist hurtig blive enige om at Eva ikke ligefrem plejer at give udtryk for at hun mangler noget...

Og hun plejer sku nok selv at væøre efter folk hvis de ikke lige gør som hun syntes er okay, så er vel på rette tid at folk får lov til at give deres mening til kende omkring hendes tråd.....

Uanset hvordan hun har svaret eller svarer nu, får da ikke mig til at ændre måden jeg svarer på nu

Det kan da godt være at nogle valg ikke altid er åbenlyse for andre, men vi går så heller ikke i deres sko. Jeg ved intet om hvorfor Eva(kun et eksempel) gør som hun gør, men jeg sidder sgu ikke og gør mig til dommer for noget jeg intet ved om. Det kunne jo være der var mere bag dette, end hvad vi ved. Jeg har da fx fået en "dejlig" uforudset regning på 2100, som skal trækkes ud af mit daglige budget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.