Nogen der har søgt julehjælp....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Low skriver:

Jeg kan slet ikke lide at folk er så sure på hinanden nu. Jeg synes lejen skal stoppes før folk går helt amok . Som der mange der har skrevet så er der mennesker til at undersøge om man har lov til at få julehjælp. Så dem som har fast arbejde de kan da bare søge løs, men de får ikke hjælpen, det tror jeg hvert fald ikke. Jeg vil hvert fald ikke dømme nogle og jeg synes det er okay at man har hver sin mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

helora

Topp skriver:

total latter drejning denne tråd har taget  - ALLE kan ansøge - og så tager DE stilling til om man er berettiget - det er sku IKKE baby.dk´s panel af mennesker der gør det... så hvorfor gå op i om folk søger????

Fuldstændig enig. Og helt ærligt, så kan jeg godt forstå, hvis Eva ikke gider deltage i denne 'debat'. Hvorfor i alverden skulle hun forsvare grunden til, at hun søger julehjælp overfor os? Det kommer ingen ved. Lad nu dem, der har forstand på det vurdere om hun er berettiget.

Anmeld

24. november 2010

Kristina V

Kruse90 skriver:

Hej piger.

Nu har jeg læst hele tråden igennem. Syntes tonen er lige høj nok.
Det er selvfølgelig helt iorden at I har hver jeres mening.
Men husk ikke at køre på enkelte personer. I kender ikke hinandens økonomiske forhold.

Bare lige en lille reminder herfra

Knus Carina, moderator på baby.dk

Anmeld

24. november 2010

Carina1977

Hmm nu har jeg læst samtlige indlæg igennem. Jeg har da min egen personlige holdning omkring, hvad man ikke bør gøre, men det er jo bare min personlige mening. Jeg agter ikke at køre den ned på det plan, som nogen af jer har gjort. At trådstarter måske slev kan være lidt rap i kæften, retfærdiggør da bestemt ikke at i gør det samme. Vi er jo netop voksne mennesker, og bør også kunne skrive til hinanden på en ok måde.

Jeg søger ikke selv julehjælp, da jeg har 3500 kr. i december måned. Der er mange der har et langt lavere rådighedsbeløb end jeg, og jeg synes at hjælpen bør tildeles dem. Jeg kan måske undres at folk med 4.000-5.000 kr. og derover, kan finde på at søge julehjælp, men det er nu ikke noget jeg vil hidse mig op over.

Jeg har valgt at spare i år. Min plan er at leve for 500 kr. i ugen i december måned, 500 kr. til medicin, og så er der 1000 kr. tilbage til at holde jul for, og det kan jo egentlig godt lade sig gøre, hvis man tænker sig lidt om

Nå blot min mening, og synes måske der er blevet rakket nok ned på folk nu....sorry

Anmeld

24. november 2010

Pia.

Tjuhl skriver:

min mor gik til præsten i den landsby hvor vi boede da vi var små, han sørgede for vi fik mad dén juleaften

Det er lige sådan noget der rammer mig i hjertet... Ville ønske jeg havde en masse penge og at jeg kunne hjælpe andre...

Kan ikke svare på denne debat, da jeg intet ved - men har min egen mening omkring hvad jeg syntes !!!!!!!

Knus til alle og glædelig jul og må dem der har behov for det få den hjælp de skal have...

Anmeld

24. november 2010

Laulund87

Nu ryger jeg så lige op i det røde felt! Hvad fanden bilder i jer ind at skrive på den måde om Eva! Føj siger jeg bare!!

Desuden er der vist nogle der burde lukke hvis de ikke ved noget om emnet! ALLE kan søge julehjælp og det gælder IKKE om at være røvfattig for at få det!!

Jeg er blevet tilbudt julehjælp af min familierådgiver og vi er ikke specielt fattige! Det er faktisk også for mennesker der har/har haft det hårdt på mange måder..Hvilket Eva da vist lige har!!

Der er godt nok nogle smålige mennesker herinde!

Anmeld

24. november 2010

wamse

Laulund87 skriver:

Nu ryger jeg så lige op i det røde felt! Hvad fanden bilder i jer ind at skrive på den måde om Eva! Føj siger jeg bare!!

Desuden er der vist nogle der burde lukke hvis de ikke ved noget om emnet! ALLE kan søge julehjælp og det gælder IKKE om at være røvfattig for at få det!!

Jeg er blevet tilbudt julehjælp af min familierådgiver og vi er ikke specielt fattige! Det er faktisk også for mennesker der har/har haft det hårdt på mange måder..Hvilket Eva da vist lige har!!

Anmeld

24. november 2010

Moar'en

Anmeld

24. november 2010

Laulund87

wamse skriver:

Jeg sidder faktisk og ryster, så chokeret er jeg over folks uvidenhed og mangel på medmenneskelighed!

Anmeld

24. november 2010

Mette Nexø

Sikke en tråd.

Sidder selv hårdt i det, men jeg har valgt at igennem hele året at spare lidt sammen hver måned, for julen er der jo hver år. Sidder og får det heæt dårligt over der er nogen der har det så trængt og kan godt se at selvom jeg sidder hårdt i det, er det ingenting i forhold til så mange andre.

Alle har vel i bund og grund ret til at søge julehjælp og der sidder heldigvis nogen kompetente mennesker og afgører hvem der skal have og hvem der ikke skal have.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.