3. graviditetsundersøgelse - status.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2010

IAH

Det er velnok nogle fine tal, i har fået. I må ikke brokke jer over vægtøgningen. Jeg går ud fra i skal amme, så det bliver hurtigt ædt op. Jeg har slet ikke det der minder om mælk endnu, så jeg kommer måske nok til at kæmpe lidt med det om godt en måned.. Vi får se.. Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Diana...

Så kom jeg til sidste lægebesøg wee. Nåå men jeg kom ind til min fortrækne læge og det er da det bedste læge besøg jeg har haft under denne graviditet. 

Mors vægt: -3 kg

Blodtryk: 120/80

Urin: + for 7 gang :( 

Ødem: Intet

Symfyse-fundusmål: (målte hun ikke :() 

Fosterpræsentation: lå med hoved ned af :) 

Fosterskøn: Ved ikke. 

Fosteraktivitet: masse. 

Knus Diana

Anmeld

2. december 2010

Malonde1985

Jeg var til mit 3. og sidste lægebesøg i tirsdags d. 30 november.

Gestationsalder: 31+3

Vægt: + 6 kg

BT: 110/80

Urin: +3 (sendt til dyrkning. Fik svar idag - intet i den)

Ødem: intet andet end om aftenen, hvor benene hæver lidt (vidst meget normalt

Symfysemål: 30

Fosterpræsentation: ligger med hovedet nedad fortsat, og sparker mor i ribbene

Fosterskøn: 1400 g . Meen fortalte hende at jeg havde været til 3d scanning og da målte hun ham til ca. at veje 1600 g (d. 18 nov), så han burde veje lidt mere nu.. Men igen det er jo svært at sige med sikkerhed hvad de små vejer .. maven vokser i hvert fald, så hun var meget tilfreds!

Fosteraktivitet: MASSER

Anmeld

6. december 2010

Multebær

Så blev det min tur i dag. Dejligt. 

uge 32+4

Min vægt: +4,5 kg.

Blodtryk: 100/70

Urin: Blank (-/-)

Ødem: Intet

Symfyse-fundusmål: 30

Fosterpræsentation: Hovedstilling

Fosterskøn: ville lægen ikke foretage pga manglende erfaring med det.

Fosteraktivitet: God

Blev rigtig glad da det er dejligt at få bekræftet at de går som det skal. Det er blevet sværere at finde en god sove stilling og jeg har tit problemer med lændesmerter. Udover det skal jeg vist ikke klage da jeg hverken har haft blærebetændelse eller kvalme. 

Anmeld

6. december 2010

CA

IAH skriver:

Det er velnok nogle fine tal, i har fået. I må ikke brokke jer over vægtøgningen. Jeg går ud fra i skal amme, så det bliver hurtigt ædt op. Jeg har slet ikke det der minder om mælk endnu, så jeg kommer måske nok til at kæmpe lidt med det om godt en måned.. Vi får se.. Knus

Hvornår skal det begynde at "løbe"? Dte har jeg nemlig helelr ikke set noget til endnu og ved ikke om det er godt eller skidt?

Anmeld

7. december 2010

CamiRon

Carina87 skriver:

Hvornår skal det begynde at "løbe"? Dte har jeg nemlig helelr ikke set noget til endnu og ved ikke om det er godt eller skidt?

Det er ikke hos alle at mælken begynder at lække før fødslen og det har ingen betydning for amningen om det gør eller ej.

Ved min første graviditet lækkede jeg ikke og jeg har ingen problemer haft med amningen - mælken løb fint til efter fødslen.

Jeg lækker heller ik nu.

Nyd det så længe du kan holde dig tør - der bliver nok at gøre med ammeindlæg og mælkesjask.

Anmeld

9. december 2010

Marco2

Jamen så har jeg også været afsted.

Gest. dato: 32+0
Vægt: +4,7
BT: 134/83
Urin: -
Ødem: -
SF: 32  (skal lige ha' kigget jer andres for iflg. kurven er det jo ret meget.
Fosterpræs: Hoved nedad
Fosterakt: + doptone

Så alt ser fint ud med åbenbart en stor bebs i maven.

AG 

Anmeld

9. december 2010

Kit

Jeg har da også været afsted til 3. og sidste lægebesøg.

Gestationsalder: 32+2

Vægt: +6 kg

Blodtryk: 120/76

Urin: -

Ødem: -

Symfysefund.mål: 32 cm

Fosterpræs.: Hovedstilling

Fosterskøn: ca 2.000 g (men det skulle man ikke hænge sig for meget i, da det var et SKØN!)

Fosteraktivitet: +liv +lyd

Lægen var godt tilfreds og ønskede god fødsel, da vi jo ikke havde flere planlagte besøg.

I får samtidig lige et snapshot fra 3D scanning på lillekbher.dk Uge 31+4.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. december 2010

Multebær

CamiRon skriver:

Det er ikke hos alle at mælken begynder at lække før fødslen og det har ingen betydning for amningen om det gør eller ej.

Ved min første graviditet lækkede jeg ikke og jeg har ingen problemer haft med amningen - mælken løb fint til efter fødslen.

Jeg lækker heller ik nu.

Nyd det så længe du kan holde dig tør - der bliver nok at gøre med ammeindlæg og mælkesjask.

Camilla nu spørger jeg dig fordi du har prøvet det før  lækkede der først noget gennemsigtigt klister? Det har jeg nemlig oplevet i et par uger nu. Det er meget meget lidt men tænker at det må være starten på mælkeproduktion eller er det mon noget helt andet der sker på første etage  

Anmeld

11. december 2010

Multebær

CamiRon skriver:

Jeg lækker heller ik nu.

Camilla nu spørger jeg dig fordi du har prøvet det før  lækkede der først noget gennemsigtigt klister? Det har jeg nemlig oplevet i et par uger nu. Det er meget meget lidt men tænker at det må være starten på mælkeproduktion eller er det mon noget helt andet der sker på første etage  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.