3. graviditetsundersøgelse - status.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

IAH

CamiRon skriver:

Hej Piger.

Jeg har i dag været til den 3. og sidste (!!) graviditetsundersøgelse hos lægen. Er 32+4 i dag så det går virkelig mod fødslen nu.

Alt så fint ud og lillepigen er helt som hun skal være - god hjertelyd og fine bevægelser!

Mors vægt: +10 kg.

Blodtryk: 105/70

Urin: Blank

Ødem: Intet

Symfyse-fundusmål: 31

Fosterpræsentation: Hovedstilling

Fosterskøn: 2100 g.

Fosteraktivitet: God

Og så aftalte vi at vi ses igen en uge efter fødslen til undersøgelse af den lille. Dejligt!

Hvordan ser det ud med jer andre, har I været afsted? Kom endelig med jeres status! Vi nærmer os jo...

Hej hej

Jeg var afsted i fredags. Der var jeg 33 uger+2 dage henne. Det hele så fint ud inde i maven og lægen var godt tilfreds. Så det var en lettelse, for det er jo lidt definitivt. Jeg får en enkelt vækstscanning mere hos lægen to dage før termin, og nu glæder jeg mig helt afsindigt.

Min vægt: + 7 kilo

Mit blodtryk: 97/56

Ødem: Minus

SF mål: ?

Fosterskøn: 1954 g

Så alt i alt er det perfekt. Det eneste, der ikke er så perfekt er at jeg har fået noget de kalder karpaltunnelsyndrom. Så mine hænder falder i søvn og er helt ømme og stive fordi der bliver presset på en nerve. Vildt besværligt når jeg taster på computeren eller pakker kalendergaver ind.

Hav en god søndag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Multebær

IAH skriver:

Hej hej

Jeg var afsted i fredags. Der var jeg 33 uger+2 dage henne. Det hele så fint ud inde i maven og lægen var godt tilfreds. Så det var en lettelse, for det er jo lidt definitivt. Jeg får en enkelt vækstscanning mere hos lægen to dage før termin, og nu glæder jeg mig helt afsindigt.

Så alt i alt er det perfekt. Det eneste, der ikke er så perfekt er at jeg har fået noget de kalder karpaltunnelsyndrom. Så mine hænder falder i søvn og er helt ømme og stive fordi der bliver presset på en nerve. Vildt besværligt når jeg taster på computeren eller pakker kalendergaver ind.

Hav en god søndag!

Hvor ser det bare fint ud. Håber jeg får samme gode besked når jeg skal til 3. undersøgelse. 

Lyder mystisk det med at fingrene begynder at sove. Forhåbentlig går det over så snart du har født. Tænker om der er en mulighed for at du kan bruge det som en undskyldning for at få andre til at lave ting for dig  rydde op, vaske op, pakke gaver ind osv. Er der mon noget potentiale i det 

Alt held og lykke 

Anmeld

28. november 2010

IAH

Hvor ser det bare fint ud. Håber jeg får samme gode besked når jeg skal til 3. undersøgelse. 

Lyder mystisk det med at fingrene begynder at sove. Forhåbentlig går det over så snart du har født. Tænker om der er en mulighed for at du kan bruge det som en undskyldning for at få andre til at lave ting for dig  rydde op, vaske op, pakke gaver ind osv. Er der mon noget potentiale i det 

Alt held og lykke 

Ja, der er virkelig potentiale i at have dumme fingre! Jeg bruger det skånselsløst.

Det skulle gå væk med graviditeten, og jeg har ikke haft andre graviditetsgener for alvor, så alt i alt er jeg billigt sluppet.

Anmeld

28. november 2010

Mettemus

IAH skriver:

Hej hej

Hav en god søndag!

Tillykke med fint resultat - dejligt at den lille vokser som den skal, så der ikke er behov for bekymring. Øv med fingrene - det lyder som en irriterende lidelse? - Godt der ikke er ret langt igen

Nu er jeg ikke læge, men synes alligevel jeg lige vil spørge til dit blodtryk. Jeg var nemlig ved lægen i fredags i forbindelse med den der risiko for svangerskabsforgiftning, og han sagde, at mit 130 over et eller andet i 90erne var helt normalt. Jeg synes det lød af meget og kan da også se, at det er en hel del højere end dit... men normalen kan selvfølgelig også bare være bred?

Anmeld

29. november 2010

sandratobias

Dejligt det ser så fint ud...  

Tænkte lidt på blodtrykket er det ikk lavt..?? Sidst mit blev målt var det omkring de 130 noget/70 eller sådan noget.. 

Ska til mit 3. den 2 dec, da er jeg i uge 32...  

Sandra - Uge 27+0

Anmeld

29. november 2010

sandratobias

sandratobias skriver:

Dejligt det ser så fint ud...  

Tænkte lidt på blodtrykket er det ikk lavt..?? Sidst mit blev målt var det omkring de 130 noget/70 eller sådan noget.. 

Ska til mit 3. den 2 dec, da er jeg i uge 32...  

Sandra - Uge 27+0

Rettelse... Den 3/1-11 mig der var træt da jeg skrev det...  

Anmeld

29. november 2010

IAH

Hej igenJo, det er et lavt blodtryk. Det har altid ligget lavt, men aldrig så lavt. Fødselslægen skrev det bare på vandrejournalen uden at kommentere det. Jeg vil ringe til min praktiserende læge og spørge, men jeg tror nu der bare er normalt nok. Resten af familien har også lavt blodtryk og jeg er ikke besvimet (endnu)...i løbet af graviditeten.Held og lykke med jeres tredje lægebesøg!! Jeg håber i får gode svar. Knus Iben

Anmeld

29. november 2010

DK

Hej

Jeg var jo også til 3. lægebesøg idag, 32+5!

Symfyse fondus mål: 34 cm.

Vægt: +15 kg

Ødem: +

Fosteraktivitet: +

Fosterskøn: (her har lægen ikke skrevet noget, da jeg havde været til vækstscanning 1 time tidligere hvor han blev scannet til 2206 gram!)

Blodtryk: 120/80

urin: + (igen, igen, igen) de dyrker prøven til i morgen!

Alt i alt var lægen OK tilfreds. Han synes jeg havde taget liiiige sådan i overkanten på, meeeen... som han sagde lidt af det kunne jo muligvis være vand, da jeg har ret meget vand i kroppen af og til! Ellers var det jo fint at Bimmeren vokser så meget. Jeg fik hans private mobil-nummer så vi kan ringe efter ham når fødslen går igang, da han jo skal være med! Der var igen tegn på blærebetændelse, så han dyrker prøven til i morgen og så må vi se hvad det er for noget.

Anmeld

29. november 2010

DK

IAH skriver:

Hej hej

Hav en god søndag!

Dejligt alt var fint!!

Det lyder ret træls med det der sove-hænder-halløj!! Men sådan er det jo at være gravid, jeg tænker altid "ihh jeg er heldig det ikke er så slemt som en eller anden anden jeg kender!"

Knus Ditte

IHHHH vi skal snart føde...

Anmeld

29. november 2010

Mettemus

Jeg har også været afsted i dag, og alt så nogenlunde fint ud.

Min nye læge var super sød, og jeg kan mærke, at jeg bliver rigtig glad for hende. Dejligt - det er ellers lidt et spil i lotteriet, man kan jo ikke være sikker på, at der er kemi.

Vægt: + 12 kg inkl. tøj og en masse vand jeg havde drukket for at kunne lave en urinprøve... er nogenlunde tilfreds, men ikke jublende lykkelig - lægen var dog tilfreds.

Blodtryk: 120/80

SFmål: 33

Ødem: jep

Fosterskøn: ville hun ikke give, men eftersom livmoderen er vokset, var hun også godt tilfreds her

Fosteraktivitet: MEGET! Doptonen fik også lige et spark - fin hjertelyd var åbenbart ikke nok

Fra Mette 33+4, som i dag har fået en mødregruppe OG "mælk" der løber fra brysterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.