Bli'r børnene rødhåret??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2010

Benjamins'mor

MajaPiraya skriver:

Det der med øjnene.. Grønt er mindre dominerende end blåt. Men man må ogsa tage højde for resten af familien. Min far og HELE hans familie har blå øjne, mens min mor og HELE hendes familie har brune øjne. Vi er fire søskene, alle har brune øjne. Min datter har brune øjne, hendes far har grøn/blå øjne. Min nevø har LYSE blå øjne, lige som hans far (som kommer gra en familie med både brune og grønne øjne..) så man kan sagtens arve det fra den forrige generation, hvis man sige det sådan. Men det er jo, som en tidligere har nævnt et sandsynligheds-faktor . Jeg har set en beregner på nettet et eller andet sted, som netop regner sandsynligheden ud for hvilken øjenfarve ens barn får, det kunne være der var en til at beregne hårfarve også?

Kan du give en hjemmeside på den beregner med øjenfarve?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

matryoshka

281210 skriver:

Kan du give en hjemmeside på den beregner med øjenfarve?

http://www.thetech.org/genetics/ 

Anmeld

1. december 2010

Bare-mig

Anjamichell skriver:

Jeg er meget mørkhåret... næsten sort... min mand derimod er lys rødhåret.. og nu venter vi barn sammen..

Vil det barn med størst sandsynlighed blive rød eller mørkhåret?

Jeg har en veninde der er blond og brun i huden og hendes kærestes hår er postkasse rød og han er meget bleg.

Begge deres børn er MEGET lyshåret og brune i huden. Så de slægter deres mor på selvom det røde burde være mere dominerende end blond

Anmeld

30. august 2011

rikkemai

Uh, det er spændende læsning... 
Måske der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med at "bestemme" hårfarve på mine tvillinger?? Har prøvet at søge, men bliver ikke meget klogere....

Jeg er rødhåret og har grøn/brune øjne,
Min kæreste er lys blond med grønne øjne

Min mor er lys blond med lyseblå øjne, min far har sort hår med grøn/brune øjne
Min kærestes mor er leverpostej med grønne øjne, hans far er blond med blå øjne...

Hvordan kommer de 2 guldklumper til at se ud??

Anmeld

30. august 2011

Mi

Aner det ikke, men vores den yngste har lidt rødt skær i håret, selvom hverken min mand eller jeg er rødhårede. Han mener at vores rødhårede og ikke særlig flinke nabo er faderen 

Anmeld

30. august 2011

FogL

Giraffen skriver:

Jeg mener det har noget at gøre med hvilke gener der er stærkest

Fx er blå øjne et "svagt" gen, så hvis et barn skal have blå øjne, skal begge forældre have blå øjne. Hvis far har blå og mor grønne øjne, får barnet højst sandsynligvis grønne øjne.

Jeg mener at det rødhårede gen er ret kraftigt. Dog tror jeg ikke det bliver en orangerød, hvis du næsten er sorthåret. 

Det lyder til du spørger lidt fordi du helst IKKE vil ha rødhårede børn

Arh, det passer altså ikke helt. 

Min mor har meget blå øjne, og min far meget brune. Jeg har brune øjne og min bror har blå øjne. 

Mht. rødhårede, ved jeg ikke - det er da også en fin overraskelse at få (og så ændrer både hår- og øjenfarve sig jo meget de første par år)

Anmeld

30. august 2011

FogL

rikkemai skriver:

Uh, det er spændende læsning... 
Måske der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med at "bestemme" hårfarve på mine tvillinger?? Har prøvet at søge, men bliver ikke meget klogere....

Jeg er rødhåret og har grøn/brune øjne,
Min kæreste er lys blond med grønne øjne

Min mor er lys blond med lyseblå øjne, min far har sort hår med grøn/brune øjne
Min kærestes mor er leverpostej med grønne øjne, hans far er blond med blå øjne...

Hvordan kommer de 2 guldklumper til at se ud??

I mine ører lyder det som om, at de får grønne øjne og rødblond hår 

Anmeld

30. august 2011

morethanperfect

Anjamichell skriver:

Jeg er meget mørkhåret... næsten sort... min mand derimod er lys rødhåret.. og nu venter vi barn sammen..

Vil det barn med størst sandsynlighed blive rød eller mørkhåret?

Jeg har samme farve hår som dig, hvor i mod min kæreste har rødt hår .. Min søn er helt rødhåret

Anmeld

30. august 2011

morethanperfect

Katte87 skriver:

I forlængelse af det pokulati  skriver, så er genet for rødt hår recessivt Derfor skal både din kæreste og du være bærere af genet før barnet bliver rødhåret.

Der er ingen i min familie der har rødt hår .. Eller havde for den sags skyld .. Men min søn har rødt hår og hans far har rødt hår ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.