Har ikke sovet i 7 måneder:-( (lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

Berg

Maja88 skriver:

er din søn født for tidligt????

Nej på terminsdagen. Hvad tænker du på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Mor til Frederic og Freya

tænker om det var hos egen læge eller en ørelæge der tjekked hans øre?

For det at egen læge ikke kan se noget, kan der sagtens være overtryk længere inde.

Men ved ikke om væske i ørene kan påvirke balancen mm. 

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Berg skriver:

Nej på terminsdagen. Hvad tænker du på?

jamen er fordi- der er faktisk en del mere komplikationer ved for tidlig fødsel end man lige regner med.

der kan være både rytme problemer. hypersensitivitet for at nævne nogle ting.

men det kan også påvirkes af en kompliceret graviditet eller fødsel.- altså man behøves ikke være for tidligt født for at de her ting kan forekomme.

Anmeld

24. november 2010

Mor til Frederic skriver:

For det at egen læge ikke kan se noget, kan der sagtens være overtryk længere inde.

Henri84's datter har næsten altid sovet mega dårlig om natten og de er oppe utallige gange.

De har været ved egen læge en bunke gange, fordi hun skriger sådan om natten og bare ikke vil sove i længere tid. Men lægen kunne intet se og pigen havde heller ikke feber mm.

Mener de tog til øre læge og der var begge øre ret slemme. Noget med et tryk der var så lavet at det ikke kunne måles De fik det råd at prøve at give panodil til natten og der sov hun fint for første gang. Lige indtil panodilen ikke virked mere.

Anmeld

24. november 2010

Berg

Egen læge målte hans ører og kunne se at der var noget der ikke var helt som det skulle være. Vi blev henvist til ørelægen der kiggede kort i begge ører og sagde at sådan ser ørerne på et ørebarn ikke ud.

2. gang tog vi selv til ørelæge fordi han tog sig til hovedet og ikke ville ligge ned (og dermed heller ikke sove). Denne gang blev der både kigget i ørerne og målt med et eller andet instrument. Og igen måtte vi gå hjem uden forklaring. Jeg må jo stole på at ørelægen har kigget ordentlig efter.

Har godt nok hørt nogle skrækhistorier hvor et barn har overrendt ørelægen men først da forældrene insisterede på at få barnet undersøgt under narkose kunne lægen se at der var noget galt....

Anmeld

24. november 2010

Berg

Maja88 skriver:

jamen er fordi- der er faktisk en del mere komplikationer ved for tidlig fødsel end man lige regner med.

der kan være både rytme problemer. hypersensitivitet for at nævne nogle ting.

men det kan også påvirkes af en kompliceret graviditet eller fødsel.- altså man behøves ikke være for tidligt født for at de her ting kan forekomme.

Han blev født hjemme på badeværelset da det gik forbandet stærkt. Min mand tog imod ham så vi ved jo ikke om det er gået som det skal. Han kan vel godt have drejet hovedet forkert eller lignende.

Anmeld

24. november 2010

Berg

Henri84's datter har næsten altid sovet mega dårlig om natten og de er oppe utallige gange.

De har været ved egen læge en bunke gange, fordi hun skriger sådan om natten og bare ikke vil sove i længere tid. Men lægen kunne intet se og pigen havde heller ikke feber mm.

Mener de tog til øre læge og der var begge øre ret slemme. Noget med et tryk der var så lavet at det ikke kunne måles De fik det råd at prøve at give panodil til natten og der sov hun fint for første gang. Lige indtil panodilen ikke virked mere.

Han sover faktisk ok når vi giver ham panodil. Men ørerne skulle jo være i orden.

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Berg skriver:

Han blev født hjemme på badeværelset da det gik forbandet stærkt. Min mand tog imod ham så vi ved jo ikke om det er gået som det skal. Han kan vel godt have drejet hovedet forkert eller lignende.

jamen hmm nu er jeg jo ikke læge.

men jeg ville istedet for at kontakte lægen, kontakte den pædagogiske vejleder i din kommune. de er der netop for at hjælpe dig og observere med en baggrund.

Anmeld

24. november 2010

Berg skriver:

Egen læge målte hans ører og kunne se at der var noget der ikke var helt som det skulle være. Vi blev henvist til ørelægen der kiggede kort i begge ører og sagde at sådan ser ørerne på et ørebarn ikke ud.

2. gang tog vi selv til ørelæge fordi han tog sig til hovedet og ikke ville ligge ned (og dermed heller ikke sove). Denne gang blev der både kigget i ørerne og målt med et eller andet instrument. Og igen måtte vi gå hjem uden forklaring. Jeg må jo stole på at ørelægen har kigget ordentlig efter.

Har godt nok hørt nogle skrækhistorier hvor et barn har overrendt ørelægen men først da forældrene insisterede på at få barnet undersøgt under narkose kunne lægen se at der var noget galt....

Hm, har ikke prøvet selv at have et ørebarn. Så kender ikke helt tegnene på at det skulle være dem. 

Læste engang om et 'vride øre' råd, hvorpå man selv kunne tjekke om ørene fejler noget. 

Tænker på om han får væske nok? Siden han har gode og dårlige dage.. Væske mangel giver hovedpine og svimmelhed.

Håber ihvertfald de finder ud af noget. 

Vi fik selv brev i går til frederic's indlæggelse her den 6 dec. Hvad der skal ske der aner vi ikke, ud over at der er folk der skal vudere ham. Vi har gået til kontrol hver 2. mdr på børne amb i over 1 år nu, og endelig efter jeg fik dem overbevist om at ringe til dp - handler de...

Anmeld

24. november 2010

Cris

Berg skriver:

Nej han sover i sin egen seng i soveværelset. Hvad tænker du på?

Jo, jeg kan forstille mig, at han ikke sover på badeværelset, men i sin seng  

Jeg ved ikke, om du har kendskab til Fens Shui. Toilettet er ikke så godt at have i nærheden. Den dræner din energi og den smitter også med dårlig energi (lige meget hvor rent toilettet bliver gjord ) Hvis man have en seng som står mod en væg som har en toilet på den anden side, den vil give dårlig kvalitets søvn. Børnene er meget sensitiv og det kunne være, at han ikke havde det så godt. Men hvis der er en god afstand fra hans seng til toilettet, så er det ok. Og hvad med hans næse? I nat var det dårligt igen hos os. Jeg kan mærke, at han har en tæt næse og han er så lille til at kunne puste den. Hvis man ikke kan trække vejret, så bliver man self. ked af det om natten og gerne vil op af stå, så man kan få vejret igen. Han drikker gerne for jeg tror, at der hjælper til hans næse. Jeg ved ikke rigtigt, hvorfor han har sådan en tæt næse, for han er kun startet i institutionen i går og hans næse har været sådan i et styk tid. Jeg giver ham godt tøj med tøj på så jeg tænker, at det måske er en slags alergi? Jeg ville få ham tested for forskellige ting, men jeg ved ikke rigtigt, hvor man kan lade sig gør. Jeg må undersøge. Men jeg ville bare sige til dig om toilettet, for det kan være en grund at nogle børn sover urolige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.