Min skønne søn på godt 16 mdr. har aldrig været god til at sove, men siden maj måned er det bare blevet værre og værre. På en rigtig god nat er jeg kun oppe ved ham 6 gange men når det er helt galt er han stort set vågen hver 20. minut fra han bliver puttet om aftenen (og falder i søvn med det samme) til vi tager ham op kl. 05.30.
Om dagen er han selvfølgelig træt og irritabel og skriger stort set fra morgen til aften og natten med. Og næste morgen starter vi forfra.
Vi var ved lægen med ham tilbage i maj og da lægen ikke kunne se at der skulle være noget galt med ham blev vi i første omgang henvist til en ørelæge. Vi ventede 3 uger for at finde ud af at ørene ikke fejler noget.
Tilbage til lægen igen som så henviste os til børnelægen. Her ventede vi godt 6 uger på at komme til. Børnelægen undersøgte ham hurtigt og kunne se at han havde lidt hård mave (lige præcis den dag) og nu har vi så givet ham afførringsmiddel i 5 uger uden ændring af sovemønster (men en masse ekstra vasketøj og et barn med mavekneb). Nu skal vi ind til børnelægen igen på onsdag og fortælle om resultatet af "behandlingen"
Når jeg prøver at forklare at han ikke har det godt tager de mig ikke seriøst. Han tager sig til hovedet, har en trækning ved det ene øje og har dårlig balance når han går og falder over ingenting. Han sover kun 1-1 1/2 time til middag og alt for lidt om natten. Ofte græder han halvdelen af tiden. Vi kan ikke trøste ham.
Ud over at det selvfølgelig er meget synd for vores søn går det også hårdt ud over resten af familien. Det er bare så forbandet hårdt slet ikke at få sin nattesøvn, nat efter nat efter nat. Jobbet skal jo passes. Storesøster skal passe sin skole. Humøret er dårligt og lunten er kort.
Jeg er bange for at falde i søvn når jeg kører bil og måske miste mit job fordi jeg bare ikke er på dupperne.
Nå, havde vist bare brug for lige at lufte mine frustrationer.
Er der nogen der har et bud på hvad vi kan gøre. Er det sundhedsplejersken, en zoneterapeut eller andre vi skal have fat i? Lægerne kan jo åbenbart ikke hjælpe eller fortælle hvor vi kan finde hjælp. Føler egentlig ikke de tager mig seriøst hvilket jeg er godt gal over. Jeg overrender bestemt ikke lægen hverken med mig selv eller med storesøster og min mand har været ved lægen 3 gange i sit liv. Så kunne de F..... godt tage det seriøst når jeg søger hjælp.........................
Anmeld