Bavianis skriver:
Hej med dig
Det lyder altså bare til at du har den sødeste kæreste - tillykke med ham - og at du er gravid sammen med ham. Jeg ved ikke om det egentligt er det du har efterspurgt i din tråd, men nu skriver jeg lige hvad jeg tænker...
Jeg tænker for det første, at en mors rolle er at vide, hvad hun kan blive skuffet over - og hvad hun ikke kan blive skuffet over... Min mor elsker mig og er også helt oppe og ringe over at jeg venter hendes første barnebarn. Men hun forventer på ingen måde at være med til scanninger, jordemoderbesøg eller fødslen - det er en ting mellem min mand og jeg - en gave til OS. Hun har jo oplevet det
Min kæreste skulle have en vigtig aftale på arbejdet, og derfor spurgte jeg min mor, om hun ville med til jordemoder, hvor vi skulle høre hjertelyd. Hun var rigtig glad - og sagde ja fordi jeg spurgte, men ville aldrig forvente at jeg inviterede hende hvis ikke min kæreste skulle noget. Så ville hun jo stille mig i en akakvet situation - og det skal en moder ikke - slet ikke når I allerede har meldt ud, at det selvfølgelig er noget intimt mellem Jer.
Hvis jeg var dig, så ville jeg sige til min kæreste, at jeg bakker 100% op om hans følelser ift hans første barn, og den emotionelle oplevelse det er - og at du ikke igen vil stille ham som "Sorte Per", når mor (af god mening) prøver at trænge ind på hans område... Det er jo træls for ham at skulle være den der siger nej til din mor...
Ellers vil jeg bare sige held og lykke med det hele. Og hvor er du heldig: gravid, sød og engageret mor, og en kæreste der bare virker til at holde vildt meget af dig! 
Knus og kram og alt det bedste
Men tak for dine tanker endnu engang....