Problematik omkring (Sviger)mor og første scanning - hjæælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

Louisiana

Mette:)) skriver:

Jaa, det er jo ekstremt individuelt hvordan man har det som mand i forhold til sådan nogle ting tror jeg. Min mor kom med ca denne kommentar da jeg sagde at Morten helst ville være os to;
" Min mor og far var til stede da Christina (min storesøster) blev født, og din far kunne aldrig finde på at nægte dem adgang. Hans syntes tværtimod at det var rart at de var der."
Dertil kunne jeg jo bare sige, at det var da skønt. Men sådan er tilfældet så ikke nu. Hun synes det var lidt mærkeligt, men det kan jeg jo ikke tage mig af. Hun accepterer og respekterer det også, men igen... Ville også blive dybt overrasket og skuffet hvis hun reagerede modsat. men det tror jeg nu ikk hun ku finde på

Det er jo lige præcis også dér din mor må forstå, at vi mennesker forskellige, og hvad nogen synes er mærkeligt, er for andre helt normalt  Men det lyder da til, at hun acceptere det  Måske siger hun også bare, at hun synes det er mærkeligt, fordi hun er lidt skuffet. Men så må hun bare vænne sig til tanken om, at hun ikke skal med til fødslen i denne omgang

Jeg har da vist helt glemt at sig: Tillykke med graviditeten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

JustMe

Noneother skriver:

Jesus christ altså. for ca. 17 gang. HVOR i min tekst står det at jeg mener det mest er hendes barn???  Jeg skriver om graviditet og fødsel IKKE omkring barnet i sig selv. Nu synes jeg folk skal ta´og læse det jeg skriver, fremfor bare at skimte teksten og beslutte sig for at bestemme, hvad jeg egentlig mente.

-og som jeg osse har pointeret flere gange. jeg mener ikke at han INTET har at skulle ha´sagt, men i sidste ende, HVIS det var noget hun virkelig ønskede så ER det hende der har ret til at ta´den beslutning.

Og så kunne min partner da blive nok så gal igen, jeg er fløjtende ligeglad. -Til gengæld forventer jeg ikke at han varter mig op i hoved og røv i 9 måneder, som der var andre der lagde op til.. Igen ikke dig, men jeg har lige siddet og skrevet nøjagtig det her for Gud ved hvilken gang, så bær over med mig.  Peace

Da jeg læste tråden igennem bagefter så jeg godt, at du allerede havde svaret, så forventede lidt din reaktion, haha

Men jeg mener nu stadig ikke, at hun har mere at skulle have sagt i den stuation, end faderen. Det er lige så meget hans valg, som hendes IMO

Mht. opvartning, forventer ejg ikke forkælelse ud over alle grænser, men de dage jeg har massiv kvalme og kaster op, forventer jeg nu, at han trækker læsset, ganske som jeg forventer at han klarer eks. indkøb, hvis jeg pludselig står med en massiv bækkenløsning sidst i graviditeten. En graviditet handler om at fordele læsset, og er kvinden ekstra belastet indefra, kræver det desværre nogle gange, at manden overtager nogle af belastningerne udefra

Til gengæld er jeg ikke fortaler for at sende sin mand på tanken midt om natten efter ét eller andet, man har dræbende lyst til. Men det ville ejg så heller ikke få noget ud af at prøve på, for han ville nægte pure

Anmeld

21. november 2010

Noneother

Da jeg læste tråden igennem bagefter så jeg godt, at du allerede havde svaret, så forventede lidt din reaktion, haha

Men jeg mener nu stadig ikke, at hun har mere at skulle have sagt i den stuation, end faderen. Det er lige så meget hans valg, som hendes IMO

Mht. opvartning, forventer ejg ikke forkælelse ud over alle grænser, men de dage jeg har massiv kvalme og kaster op, forventer jeg nu, at han trækker læsset, ganske som jeg forventer at han klarer eks. indkøb, hvis jeg pludselig står med en massiv bækkenløsning sidst i graviditeten. En graviditet handler om at fordele læsset, og er kvinden ekstra belastet indefra, kræver det desværre nogle gange, at manden overtager nogle af belastningerne udefra

Til gengæld er jeg ikke fortaler for at sende sin mand på tanken midt om natten efter ét eller andet, man har dræbende lyst til. Men det ville ejg så heller ikke få noget ud af at prøve på, for han ville nægte pure

Hehe ja. Fik lige fnat af at skrive det samme om og om igen.  men det er jo som det er. Vi er gu´skelov forskellige.

-og så længe en fremtidig partner af min, ikke prøver at blande sig i den beslutning er der jo ikke nogen der kommer til skade.  *GG*

Mht. opvartning var det heller ikke dig jeg hentydede til. mere sådan generelt, at jeg synes at mange kvinder overdriver den der med, at nu har de ret til at opføre sig rablende vanvittigt i 9 måneder, og fyren skal bare ta´det.

Anmeld

21. november 2010

JustMe

Rosa skriver:

Nejnej, der er ingen slettefunktion.

Hvis der var så kunne folk jo rask væk slette indlæg efter forgodtbefindende, og dels ville vi i staff ikke have en chance for at overskue hvad der bliver skrevet af hvem, og dels ville debatterne jo slet ikke hænge sammen hvis der pludselig manglede indlæg over det hele, eller indlæggene blev rettet i fordi folk skiftede mening eller bare fortrød...

I stedet er det en god ide at stoppe op og trække vejret inden man skriver et indlæg så man er sikker på man fik skrevet det man ville

Men rigtig god aften til dig - og den lille bøf er der INGEN der tænker over Ud over mig som fra nu af vil drille dig med det konstant 

Det giver jo meget god mening. Er det også derfor, man ikke kan slette billeder?

Anmeld

21. november 2010

JustMe

Noneother skriver:

Hehe ja. Fik lige fnat af at skrive det samme om og om igen.  men det er jo som det er. Vi er gu´skelov forskellige.

-og så længe en fremtidig partner af min, ikke prøver at blande sig i den beslutning er der jo ikke nogen der kommer til skade.  *GG*

Det er jo bare med at finde en partner, der har det fint med ens individuelle måde at tackle tingene på.

Anmeld

21. november 2010

Noneother

JustMe skriver:

Det er jo bare med at finde en partner, der har det fint med ens individuelle måde at tackle tingene på.

Præcis.

Anmeld

21. november 2010

Rosa

JustMe skriver:

Det giver jo meget god mening. Er det også derfor, man ikke kan slette billeder?

yes

Anmeld

21. november 2010

JustMe

Rosa skriver:

yes

Skal man så anmode om det, hvis man på et tidspunkt gerne vil have slettet et billede?

Anmeld

21. november 2010

Isabella_mor

jeg syntes det er smadder flot af din kæreste at sige fra omkring den slags, da det selvfølgelig er JER der skal have et barn og han har ikke lyst til at dele den oplevelse med nogen andre...

Når det så er sagt, håber jeg at din mor også respektere hans ønsker.. men også at DU bliver respekteret af ham hvis det er DU har nogle ønsker.. men hvis du selv er enig med at i skal have oplevelsen for jer selv så tror jeg også at din mor forstår det.. 

jeg håber for jer at i finder et kompromis som er godt for jer begge.. nogengange må mor altså stå på sidelinjen..

(det kan måske godt være jeg har den holdning til det pga at jeg ikke selv har et vidunderligt fantastisk forhold til min egen mor og jeg vil ABSOLUT ikke have hende med til noget som helst af den slags)

min egen graviditet :

første scaning var det kun min kæreste og jeg..meget stor oplevelse, virkelig fantastisk <3

anden scanning havde vi så også min søster med, som også skal med til fødslen (hvis hun kan) så min kæreste har en at tale med og hun er god til at støtte hvis der skulle være brug for det. og det har jeg det godt med, og det har min kæreste også..   vi har et meget godt forhold til hinanden og jeg kan mærke at jeg har brug for hende der...

Anmeld

21. november 2010

Rosa

JustMe skriver:

Skal man så anmode om det, hvis man på et tidspunkt gerne vil have slettet et billede?

Jeps, men det er yderst sjældent at vi gør det, så tænk før du poster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.