Problematik omkring (Sviger)mor og første scanning - hjæælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2010

tinasmor

Mette:)) skriver:

Det er en god idé at give hende en privat scanning, hvor hende og jeg kan tage hen sammen. Det vil jeg i høj grad overveje. Der er også en anden som forslår det, og det er slet ikke nogen dårlig idé

ja, jeg synes i hvertfald at hun skal involveres når hun nu så gerne vil (og I har et godt forhold til hinanden) Det er sikkert en kæmpe ting at blive mormor.

Jeg synes du lyder rigtig sød, at tage hensyn både til din kærestes ønsker og behov og stadigvæk at vil involvere din mor.

Tillykke med graviditeten og held og lykke til NF scanning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2010

Bruus

tinasmor skriver:

ja, jeg synes i hvertfald at hun skal involveres når hun nu så gerne vil (og I har et godt forhold til hinanden) Det er sikkert en kæmpe ting at blive mormor.

Jeg synes du lyder rigtig sød, at tage hensyn både til din kærestes ønsker og behov og stadigvæk at vil involvere din mor.

Tillykke med graviditeten og held og lykke til NF scanning

Tak, hvor er du sød. Tak for ordene

Anmeld

20. november 2010

Hasselnødden

Hehe, tror lige akkurat du har skitseret det skrækscenarie som Morten forestiller sig, og så kan jeg jo godt forstå han hellere vil undvære det

Men nej, det er ikke fedt at blive ved med at sige nej. Det er da egentlig også utroligt at hun ikke forstod at i ikke havde samme behov som din bror og hans kæreste, men blev ved og ved...

Helt utroligt er det ikke når man er opvokset med hende men man skulle jo tro at det en dag ville ændre sig og at hun ikke ville forsøge pådutte os noget vi ikke ønsker, men det er altså en utopi.

For at give et eksempel fra mine yngre dage, 14-15 års alderen:

En tur til Magasin (indkøb) i Aarhus forløb således:

Mor: Hvad med den her bluse?

Mig: Nej tak, jeg vil ikke have noget.

Mor: Den er da fin..

Mig: Nej mor, jeg kan ikke lide den, det er ikke min stil (sagt forsigtigt, fordi hun ellers kunne blive vred/skuffet/ked af det)

Mor: Jamen hvis ikke du vil have den, så kører vi ikke hjem (hun kunne snildt bruge 4-5 timer på indkøb inkl. mad, spise ud, tøj osv) så her var klokken mørkt udenfor og vi var trætte (4 børn) - ergo vil man gerne hjem og bare slappe af)

Mig: Jamen hvorfor bruge penge på noget jeg alligevel ikke kommer til at gå med, jeg kan IKKE lide den.

Mor: (Vred) og tavs resten af turen indtil hun fandt noget andet jeg måske hellere ville have på vejen hjem for ligesom at købe mig tilbage igen føltes det som.. eller også var hun bare tavs som graven og så skulle jeg ellers have dårlig samvittighed fordi jeg havde sagt nej og det fik jeg jo også indtil jeg lærte at ignorere det, ikke følelsesmæssigt, men at gå i den fælde.

Anmeld

20. november 2010

Valle81

Molly8 skriver:

Måske er det på tide at give lidt slip på din mor, og vænne dig til at læne dig mere op ad din  mand? - Eller også er det mig selv, jeg snakker om

Jeg tror, vi skal lytte alvorligt til vores mænd og tage del i den udvikling, der sker, når man danner ny familie og helt naturligt skaber lidt afstand til sine egne forældre.

Kh Molly

Meget godt skrevet:0)

Og så lige en kommentar til ts:0) Det er langt de fleste steder at man kun må få en person med ind til scanningen - altså i fleste tilfælde manden:0) Så selvom i giver mor lov er det ikke sikkert hun får lov at komme med:0)

Anmeld

20. november 2010

Bruus

Valle81 skriver:

Meget godt skrevet:0)

Og så lige en kommentar til ts:0) Det er langt de fleste steder at man kun må få en person med ind til scanningen - altså i fleste tilfælde manden:0) Så selvom i giver mor lov er det ikke sikkert hun får lov at komme med:0)

ja og så er den ged jo barberet kan man jo sige Jeg må lige undersøge det i morgen Tror du bare jeg kan ringe til dem og høre? Det burde ikke være noget problem, vel?

Anmeld

20. november 2010

Valle81

ja og så er den ged jo barberet kan man jo sige Jeg må lige undersøge det i morgen Tror du bare jeg kan ringe til dem og høre? Det burde ikke være noget problem, vel?

Smiler:0)

Jo du kan sagtens bare ringe til dem og spørge- det vil de helt sikkert gerne svare på:0)

Havde ikke fået læst det hele for at se om i havde fundet en løsning:0)

Jeg ved at grunden til at de ikke "lukker mange ind" er hvis der er dårlig nyt så ønsker man ikke at der er for mange inde.

Men giv dem da endelig et ring - bedre at vide det end at stå og blive så skuffet.

Anmeld

20. november 2010

Bruus

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Helt utroligt er det ikke når man er opvokset med hende men man skulle jo tro at det en dag ville ændre sig og at hun ikke ville forsøge pådutte os noget vi ikke ønsker, men det er altså en utopi.

For at give et eksempel fra mine yngre dage, 14-15 års alderen:

En tur til Magasin (indkøb) i Aarhus forløb således:

Mor: Hvad med den her bluse?

Mig: Nej tak, jeg vil ikke have noget.

Mor: Den er da fin..

Mig: Nej mor, jeg kan ikke lide den, det er ikke min stil (sagt forsigtigt, fordi hun ellers kunne blive vred/skuffet/ked af det)

Mor: Jamen hvis ikke du vil have den, så kører vi ikke hjem (hun kunne snildt bruge 4-5 timer på indkøb inkl. mad, spise ud, tøj osv) så her var klokken mørkt udenfor og vi var trætte (4 børn) - ergo vil man gerne hjem og bare slappe af)

Mig: Jamen hvorfor bruge penge på noget jeg alligevel ikke kommer til at gå med, jeg kan IKKE lide den.

Mor: (Vred) og tavs resten af turen indtil hun fandt noget andet jeg måske hellere ville have på vejen hjem for ligesom at købe mig tilbage igen føltes det som.. eller også var hun bare tavs som graven og så skulle jeg ellers have dårlig samvittighed fordi jeg havde sagt nej og det fik jeg jo også indtil jeg lærte at ignorere det, ikke følelsesmæssigt, men at gå i den fælde.

What?????? Okay, jeg er temmelig uforstående overfor hendes måde at reagere på. Hvorfor er det så vigtigt for hende at købe noget til dig? Det forstår jeg nok ikke lige. Men der er jo nok mere i det end dét for hende. Det lyder bare utroligt. Kan lige pludselig godt se hvorfor det var nødvendigt for dig at sige nej så mange gange. Men når man bliver voksen bliver man jo i stand til at træde et skridt tilbage og se situationen udefra med andre briller, og så går nogle ting bare op for én

Anmeld

20. november 2010

Hasselnødden

tinasmor skriver:

Har ikke læst andre svar. Min umiddelbare tanke er, kan godt forstå din mand ikke vil have hende med til fødslen, men til scanningen kan jeg atså slet ikke forstå det.

Hvis det var mig (nu ved jeg selvfølgelig heller ikke om pengene er til det) så ville jeg gå til NF scanning med min mand alene. I julegave ville jeg så give mor en scanning sammen med datteren på en privat scanningsklinik, hvor man også har meget mere tid end ved en nf scanning. Det skulle så bare være jer to, bag efter kunne i spise brunch og så kunne i måske gå ind et sted hvor mormor kunne købe det første sæt (fra hende) til den lille (da de sikkert også ville kunne se hvilken køn det er på det tidspunkt)

Fantastisk ide! Tænkte jeg slet ikke på, så bliver alles behov tilfredstillet på den gode måde

Anmeld

20. november 2010

Bruus

Valle81 skriver:

Smiler:0)

Jo du kan sagtens bare ringe til dem og spørge- det vil de helt sikkert gerne svare på:0)

Havde ikke fået læst det hele for at se om i havde fundet en løsning:0)

Jeg ved at grunden til at de ikke "lukker mange ind" er hvis der er dårlig nyt så ønsker man ikke at der er for mange inde.

Men giv dem da endelig et ring - bedre at vide det end at stå og blive så skuffet.

Ja, absolut ... Jeg ringer til dem i morgen

Anmeld

20. november 2010

Hasselnødden

What?????? Okay, jeg er temmelig uforstående overfor hendes måde at reagere på. Hvorfor er det så vigtigt for hende at købe noget til dig? Det forstår jeg nok ikke lige. Men der er jo nok mere i det end dét for hende. Det lyder bare utroligt. Kan lige pludselig godt se hvorfor det var nødvendigt for dig at sige nej så mange gange. Men når man bliver voksen bliver man jo i stand til at træde et skridt tilbage og se situationen udefra med andre briller, og så går nogle ting bare op for én

Ja, heldigvis for det. Uafhængig voksen - som 15-årig er man underlagt det at bo under samme tag og vil nødig gøre for meget i nællerne - men den dag idag ved jeg stadigvæk ikke hvorfor det præcist var så vigtigt for hende at købe noget til mig - men tror simpelthen bare at hun er indbegrebet af kontrol. Hun må være rædselsslagen for at miste den, tænker jeg. Så hun har brug for at have en finger på pulsen hele tiden hos os alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.