KaMa skriver:
Rigtig godt beskrevet 
Jeg vil dog lige sige, at jeg søgte læge første gang i september og havde første samtale på CFC i november og blev gravid i december, så her gik der bestemt ikke det år, hvor man skal ønske det.
Min historie er, at jeg som skrevet søgte læge. Grundet PCO skulle jeg i lægebehandling. Min læge forslog, at jeg tog på en privat klinik med offentlig tilskud (fx CFC). Hospitalerne er alt for tunge både mht behandlingen og ventetiden. På private klinikker er de helt up to date med seneste forskning - i hvert fald på CFC.
Jeg blev gravid i første forsøg. Fik lidt hormoner og så insemineret. Jeg fødte mine tvillinger i august. 
Det blev med lukket/anonym donor, da det er det eneste, som tilbydes af læger. Det er dog også det bedste valg for mig. Jeg er ikke helt hooked på det med åben donor. Man skal lige tænke på, hvad ens dagsorden er med valget i hvert fald. Barnet får aldrig en far - selvom den en dag kan opsøge donor.
Nej du har ret i, at brugen af en åben donor aldrig giver barnet en FAR...men jeg synes stadig det er vigtigt, at huske på at der er altså to i denne konstellation; moren og barnet/børnene. De børn der bliver født bliver jo ikke ved med at være små babyer. En dag vokser de op og har måske brug for viden om den anden halvdel af dem...det ligger jo iboende hos mennesket, at søge viden/søge sine rødder. Vi har taget en beslutning om, at få et barn...men jeg mener det er meget forkert, at lovgivningen er med til at frarøve børnene viden om deres fædrene ophav. Ingen ved hvad Alvin,Viola og Runa har brug for at vide når de blir ældre og begynder at spejle sig i andre og stiller spørgsmål 
Anmeld