Det bliver spændende at høre nærmere. Hvilken klinik har du valgt? Noget af det du skal tænke igennem er naturligvis om du ønsker at bruge åben eller anonym donor. Åben donor kan du ikke vælge, hvis du ønsker at det skal være en læge som skal foretage behandlingen. Der er fordele og ulemper ved begge valg - men husk at der ikke er noget som er den "rigtige" eller "forkerte" beslutning.
Jeg har valgt CFC, hvor jeg starter i behandling i næste måned. Forud for min samtale hos CFC var jeg hos min læge i juli og snakke det igennem. For at blive henvist til offentlig behandling skal du have gået med ønsket i et år og lægen skal vurdere om du er klar. Jeg fik hos min læge taget en række blodprøver og blev henvist til Rigshospitalet. Jeg har så valgt CFC istedet, da jeg ikke ønsker at vente længere. Jeg føler mig mest tryg ved at det foregår i lægelig regi, især fordi min cyklus er meget uregelmæssig, og jeg gerne vil være sikker på at få den korrekte behandling, bl.a. løbende scanninger, så tidspunkt for insemination rammes bedst muligt. Det betyder så, at jeg også har valgt anonym donor, hvilket er en beslutning jeg har det godt med. Hos CFC skal jeg betale 1550 kr pr. insemination.
Rigtig godt beskrevet 
Jeg vil dog lige sige, at jeg søgte læge første gang i september og havde første samtale på CFC i november og blev gravid i december, så her gik der bestemt ikke det år, hvor man skal ønske det.
Min historie er, at jeg som skrevet søgte læge. Grundet PCO skulle jeg i lægebehandling. Min læge forslog, at jeg tog på en privat klinik med offentlig tilskud (fx CFC). Hospitalerne er alt for tunge både mht behandlingen og ventetiden. På private klinikker er de helt up to date med seneste forskning - i hvert fald på CFC.
Jeg blev gravid i første forsøg. Fik lidt hormoner og så insemineret. Jeg fødte mine tvillinger i august. 
Det blev med lukket/anonym donor, da det er det eneste, som tilbydes af læger. Det er dog også det bedste valg for mig. Jeg er ikke helt hooked på det med åben donor. Man skal lige tænke på, hvad ens dagsorden er med valget i hvert fald. Barnet får aldrig en far - selvom den en dag kan opsøge donor.
Anmeld