Råbte i af jordemoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.094 visninger
73 svar
0 synes godt om
17. november 2010

Carina1977

Sidder lige og ser de unge mødre, og kom til at tænke på, hvor mange herinde, der egentlig råbte af den stakkels jordemoder?

Jeg råbte faktisk ikke af nogen, hverken af jordemoderen eller min søns far. Faktisk ville jeg helst bare have at der ikke var nogen der snakkede til mig. jeg tacklede smerterne bedst ved at lukke mig inde i mig selv, og derved lukke af for alt andet. jeg råbte ikke af nogen, jeg skreg ikke, jeg var bare stille.

Og ja sådan var det faktisk....de var faktisk lidt imponeret over mig.

men gu gjorde det da ondt  men fandt hurtigt ud af, hvilken måde der virkede bedst for mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

misslea

Carina1977 skriver:

Sidder lige og ser de unge mødre, og kom til at tænke på, hvor mange herinde, der egentlig råbte af den stakkels jordemoder?

Jeg råbte faktisk ikke af nogen, hverken af jordemoderen eller min søns far. Faktisk ville jeg helst bare have at der ikke var nogen der snakkede til mig. jeg tacklede smerterne bedst ved at lukke mig inde i mig selv, og derved lukke af for alt andet. jeg råbte ikke af nogen, jeg skreg ikke, jeg var bare stille.

Og ja sådan var det faktisk....de var faktisk lidt imponeret over mig.

men gu gjorde det da ondt  men fandt hurtigt ud af, hvilken måde der virkede bedst for mig.

Nej det gjorfde jeg ikke... SLET ikke faktisk )

Nu varede min fødsel også kun 4 timer fra første ve, så jeg havde mega meget overskud og energi!!!

Jeg havde den aller bedste jordemor, man kan ønske sig, og der var bestemt ikke nogen grund til at råbe ;o)

Jeg sagde faktisk ikke noget som helst under presseve'erne, men imellem dem, snakkede jeg med Martin og jordemoren... ;o)

Udvidelsesfasen gik så lynhurtigt, at jeg ikke nåede dertil, hvor jeg var "nødt" til at råbe af nogen... heheh!!!

Anmeld

17. november 2010

DK

NEJ, det gjorde jeg godt nok ikke!!!

Jeg sagde uhhhh lyde men jeg råbte ikke og jeg bandede heller ikke!

Anmeld

17. november 2010

B&J

selv om det tog 16 timer råbte jeg slet ikke af nogle og sagde enda pænt av fingerne væk det gør ondt uden af sige det grovt hihihih

Anmeld

17. november 2010

Mor til L&S

Nope - slet ikke. Jeg sagde av lyde, men det var også det

Anmeld

17. november 2010

Maja88

vil også sige hun var en super JM hende i dum. med masser af overskud og tålmodighed..

Anmeld

17. november 2010

BinaMor

nej..

og jeg tror altså også nogle har en lille smertetærskel. for ja det gør avs.. men så er det heller ikke værre. ihvertfal ikke sådan at man skal opføre sig skidt. imo ihvertfal

Anmeld

17. november 2010

matryoshka

Neej, og det kunne jeg aldrig finde på at gøre!

Har tit leget med tanken om at blive jordemoder, det må være fantastisk at være med til at sætte flere hundrede børn i verden.. MEN er da også et ekstremt hårdt, stressende og utaknemmeligt arbejde, når mødre, som f. eks. Natasha fra DUM, opfører sig som de gør!

Anmeld

17. november 2010

Carina1977

hehe kan høre at jeg så ikke var den eneste, der fredede jordemoderen fra skrigeturene

Anmeld

17. november 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Råbte gjorde jeg ikke.... men stille var jeg nu heller ikke. Jeg stønnede godt med på veerne og knurrede nærmest under presseveerne.

Da JM konstaterede en kan på livmoderhalsen, da presseveerne begyndte, og at den skulle masseres væk, bad jeg hende om at fjerne klør fem fra mit underliv, når jeg ikke havde ve (hun kunne kun massere under ve), på en ganske bestemt og meget lidt venlig måde (altså uden bandeord). Da jeg så havde vepause, fik jeg sagt at jeg nok skulle sige pænt undskyld når det var overstået Det grinte hun en del af

Ved min datter sagde jeg stort set intet, trak mig ind i mig selv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.