Hvornår ringede I til familien ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Maja_4000

henh01 skriver:

Jeg ville ønske jeg havde holdt datoen for igangsættelse hemmelig (idag vup vup)

Min svigermor er helt oppe og køre og har sagt at hun vil køre os derop i morgen tidlig - da jeg bliver sendt hjem igen i dag - fandme om hun ikke vil blive der hele dagen og vente til lillemanden er født. Hun sagde sågar:" Så snart jeg høre ham græde er der ingen der kan holde mig tilbage så skal jeg bare se ham!" Hmm.. tænker jeg, for det første vil jeg da helst at min datter ser hendes lillebror inden farmor ser sit barnebarn og fpr det andet så ville jeg da gerne have lidt tid til at komme i stand og nyde MOR/FAR øjeblikket med min kæreste inden en irriterende svigermor vælter ind på stuen med kamera og høj stemme. Bliver faktisk mega stresset over det. Det er pænt af hende at hun gerne vil køre os og støtte os osv, men hvis hun absolut vil vente på sygehuset så burde hun da sætte sig i venteværelse og have sin røv plantet til VI henter hende at nu er VI klar til besøg.

Jeg ville holde datoen hemmelig hvis jeg kunne ændre det... Men det er åbvenbart også fordi vi har en familie der åbenbart er eb smule for ivrige. Min veninde jeg "kun" har kendt i 1 år har taget fri fra sit arbejde i morgen for at være på sygehuset.. Hvad sker der for folk, har de ingen situationsfornemmelse?! Argh.. undskyld mit sure opstød, men jeg ville virkelig holde den hemmelig

Det er præcis dét der jeg er bange for !

Min veninde blev totalt skuffet da jeg sagde , at jeg ikke ville fortælle hende datoen når jeg fik den .. Sagde så , at hun jo alligevel er på arbejde når det sker , så hun kan jo ikke bare komme flyvende .. "Jamen så holder jeg da bare fri!" .. NEJ .. Du skal ikke holde fri ! :b

Tak for dit svar .. Er glad for , at jeg ikke er den eneste som har det sådan :p

Og held og lykke med fødslen (; Glæder mig til fb og billeder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Maja_4000

Skouboe skriver:

Vi offentliggjorde datoen og vores familier fik også tidspunkt at vide.

I får sandsynligvis ikke mulighed for at ringe før et par timer efter. Man må ikke have tændte mobiltelefoner hverken på operationsgangen eller opvågningen.

Stuen er IKKE fyldt med mennesker når I kommer derop - det kunne jeg på ingen måde forestille mig at sygehuset tillod. De fleste barselsgange har MEGET stramme besøgstider, og de håndhæver dem. Det gør de ihvertfald i Hillerød. Det er vigtigt at I får fred og ro til at finde hinanden efter operationen.

Når I kommer op på stuen, har I brug for ro! I er trætte, rundt på gulvet og adrenalinen kører i kroppen. Og du begynder at få ondt, fordi bedøvelsen aftager. Det er bare heller ikke fedt at der kommer en masse mennesker rendende ind på stuen, før du har været oppe. Du har stadig kateter i indtil du har været ude og gå, og det var ihvertfald mere end jeg kunne klare, at have folk på besøg, mens jeg havde det siddende.

I har sandsynligvis begge to brug for en lur, eller ihvertfald at hvile. I har sandsynligvis ikke sovet meget natten inden.

Hvis det VIRKELIG skal være og du bliver opereret om morgenen, så lad de nye bedsteforældre komme i 10-15 MINUTTER - ikke længere - om aftenen, men ideelt set ville det nok være bedst for jer at de venter til dagen efter. Det er nemmere at sige til end at sige fra, og det er en god ide at I bliver enige og melder klart ud inden operationen.

Husk på at det er JERES behov, og ikke deres!

Det her er hvad jeg ville anbefale - og jeg har jo været turen igennem 2 gange, så jeg har lidt erfaring lige på det område.

Selvom man ikke kan ringe , så kan de jo sagtens møde op :b Men som en anden skrev , kan man jo så sige , at man ikke ønsker besøg ..

Lige det dér med kateteret kan jeg heller ikke helt overskue .. Det skal ud inden der kommer nogen ! :b

Men på den anden side tror jeg , at det bliver meget svært at holde det hemmeligt .. For vi kommer jo til at glæde os helt vildt ! ..

Det ender nok med at de kommende bedsteforældre får datoen , men ikke tidspunktet (:

Anmeld

9. november 2010

Maja_4000

Mor til Liva skriver:

JO - Jeg synes det er synd at mormor og morfar godt må komme på dagen, men ikke farfar og farmor.... Det er jo også deres søn barn som kommer til verden

Da jeg fødte kom mormor og morfar, farmor og farfar på selve dagen og så resten af familien og venner dagene efter fødslen som vi styrede fuldstændigt

Knus

Det er jo også lidt det jeg synes .. Nu har min kæreste godt nok ikke et voldsomt tæt forhold med sin far (og hans mor er død , så det er hans fars kæreste som bliver "farmor") .. Men jeg ved at de begge to glæder sig helt vildt ..
Tror sgu det er svært at sige nej til at de må komme ..

Anmeld

9. november 2010

CiSo

Jeg har godt nok ikke fået PKS.. Men jeg ville også holde datoen hemmelig tror jeg, fordi det er lidt sødt det der med at ringe og sige "du er blevet mormor, eller noget andet"..

Men netop også fordi det vil være dejligt for dig og din lille nye familie, at i lige lærer hinanden og kende inden, alle andre skal lære jer at kende.. og som du selv skriver lige få ro til at lærer og amme o.s.v..

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

Maja_4000 skriver:

Selvom man ikke kan ringe , så kan de jo sagtens møde op :b Men som en anden skrev , kan man jo så sige , at man ikke ønsker besøg ..

Lige det dér med kateteret kan jeg heller ikke helt overskue .. Det skal ud inden der kommer nogen ! :b

Men på den anden side tror jeg , at det bliver meget svært at holde det hemmeligt .. For vi kommer jo til at glæde os helt vildt ! ..

Det ender nok med at de kommende bedsteforældre får datoen , men ikke tidspunktet (:

Jeg ville banke i bordet og sige at de ikke skulle komme.. basta!

De får et helt liv med jeres barn.. de kan godt vente nogle timer eller en dag, hvis det er hvad der er bedst for jeres familie. 

Anmeld

9. november 2010

Mor til L&S

Maja_4000 skriver:

Det er jo også lidt det jeg synes .. Nu har min kæreste godt nok ikke et voldsomt tæt forhold med sin far (og hans mor er død , så det er hans fars kæreste som bliver "farmor") .. Men jeg ved at de begge to glæder sig helt vildt ..
Tror sgu det er svært at sige nej til at de må komme ..

Ja det synes jeg nu også... Hvis jeg var farfar ville jeg blive skuffet... De kan jo bare komme ud at hilse på Jer, ønske tillykke, se barnebarnet og køre igen...

Min kæreste samt farmor og farfar til Liva ville godt nok blive skuffet hvis det kun var mine forældre der måtte komme på selve dagen og tror også mine forældre ville synes det var underligt at min kæreste´s forældre ikke også var der...

Ja det var lidt tanker herfra...

Håber I finder en god løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.