Hvornår ringede I til familien ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.856 visninger
35 svar
0 synes godt om
8. november 2010

Maja_4000

Min kæreste og jeg er lidt uenige på det her punkt ..
Jeg får forhåbentlig en dato for pks i morgen .. Men jeg synes vi skal holde den hemmelig for venner og familie .. Dels fordi jeg gerne vil kunne ringe og sige "du er blevet mormor" f.eks. .. Og også fordi jeg ikke vil have en million mennesker stående og vente på vi kommer op på stuen (vi har begge meget store familier) ..

Ved ikke om det er en "mor-ting" ? :b Men jeg vil gerne have fred til lige at se mit barn .. Finde ud af at amme osv. .. Alle de der ting som man ikke vil have puplikum på til ..

Men min kæreste synes bare vi skal offentliggøre datoen , og så bede folk vente med at komme , indtil vi siger til .. Men så synes jeg ligeså godt vi bare kan holde datoen hemmelig (Ved desuden at alle ikke vil holde sig væk alligevel)

Så derfor ; hvad gjorde I ?

- Maja 33+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Fru.Mäes <3

... Jeg skal have planlagt kejsersnit på torsdag, og vi har kun fortalt mine forældre, hans forældre også de nærmeste venner det.. Men der er ingen af dem, som får tidpunktet af vide - før han er kommet til verden.. Vi får så osse først tidspunktet - ONSDAG EFTER 17!!

De ved alle sammen, dem der er nærmest - at det bliver den dag.. Men bare ikke hvornår på dagen - lidt spænding skal der sku være

Så er det så kærestens ansvar at sende sms´er og foretage opkald lige efter han er kommet til verden.. Også sender jeg sms´er ud til vennerne, der ikke er tæt på - når jeg er vågen og klar i hovedet til det.. OG selvfølgelig hare tid til det

Anmeld

8. november 2010

<3

Vi angav ca. tidspunkt. I starten af november, midten af december, slut af januar. Jeg syntes bare at det var meget personligt at vide en dato og nu viste det sig så også at mit vand gik 2 dage før pks så det var nok en meget god ide

Anmeld

8. november 2010

Fru.Mäes <3

FrøkenHedegaard skriver:

... Jeg skal have planlagt kejsersnit på torsdag, og vi har kun fortalt mine forældre, hans forældre også de nærmeste venner det.. Men der er ingen af dem, som får tidpunktet af vide - før han er kommet til verden.. Vi får så osse først tidspunktet - ONSDAG EFTER 17!!

De ved alle sammen, dem der er nærmest - at det bliver den dag.. Men bare ikke hvornår på dagen - lidt spænding skal der sku være

Så er det så kærestens ansvar at sende sms´er og foretage opkald lige efter han er kommet til verden.. Også sender jeg sms´er ud til vennerne, der ikke er tæt på - når jeg er vågen og klar i hovedet til det.. OG selvfølgelig hare tid til det

Vi har allerede NU informeret familie og venner om, hvordan de må besøge os!

Min familie må komme - torsdag.

Hans familie må komme - fredag.

Vennerne må komme - lørdag.

Også vil jeg STYRE hvornår på dagen de skal komme!!

Anmeld

8. november 2010

Ryberg

uha det var også mit store problem....

det var dog ikke pks... men jeg fortalte dog familien da jeg var blevet sat igang....

og da det så blev aften, og da mit vand gik inde på sygehuset, der var den eneste jeg ringede til var min mor... så hun kunne komme med til fødslen....

men hun kom 10 minutter efter, at den bette var blevet taget ved akut kejsersnit.... men var så GLAD for at hun var der og min moster var der... de tog hjem efter 30 minutter.....

Min mormor og bedstefar og resten af familie fik det at vide om morgenen... og de kom og besøgte os om eftermiddagen.... max 1 time... det er derfor der er besøgstider.. så man netop kan få ro!!

jeg var helt oppe og køre over det der da jeg var gravid.... men er også samtidig MEGET forbavset over, hvor gode min familie var til at give plads... de vil jo bare se den lille og ønske tillykke og så smutte igen....

Så jeg synes... efter at have været det igennem.. at hvis det var mig, så ville jeg lade dem vide det (de nærmeste familiemedlemmer) ... og lade dem komme på besøg... TRO mig.. det er nu dejligt at blive bekræftet og blære sig

Anmeld

8. november 2010

Maja_4000

FrøkenHedegaard skriver:

Vi har allerede NU informeret familie og venner om, hvordan de må besøge os!

Min familie må komme - torsdag.

Hans familie må komme - fredag.

Vennerne må komme - lørdag.

Også vil jeg STYRE hvornår på dagen de skal komme!!

Sådan har jeg også tænkt det .. Men er det ikke svært at sige til en kommende farfar "du må først komme dagen efter" ?
De ved ikke engang at jeg skal have ks .. Og de har sagt til min kæreste , at han skal ringe ligeså snart vandet går / jeg får veer ..

Min mor og far kan og vil jeg ikke holde væk .. Men de bor fandme lige ved siden af sygehuset ! :b Så hvis jeg ringer og siger at nu er de blevet bedsteforældre , så står de der jo i løbet af 5 minutter ..

Synes sgu det er svært .. Vil heller ikke såre nogen jo .. Men det er trods alt VORES barn (:

Anmeld

8. november 2010

Maja_4000

Kirle skriver:

Vi angav ca. tidspunkt. I starten af november, midten af december, slut af januar. Jeg syntes bare at det var meget personligt at vide en dato og nu viste det sig så også at mit vand gik 2 dage før pks så det var nok en meget god ide

Tja .. Kunne jo godt sige "jeg skal have ks og det bliver i midten af december" .. Men spørger folk så ikke hele tiden ?

Anmeld

8. november 2010

Maja_4000

KittyGirl skriver:

uha det var også mit store problem....

det var dog ikke pks... men jeg fortalte dog familien da jeg var blevet sat igang....

og da det så blev aften, og da mit vand gik inde på sygehuset, der var den eneste jeg ringede til var min mor... så hun kunne komme med til fødslen....

men hun kom 10 minutter efter, at den bette var blevet taget ved akut kejsersnit.... men var så GLAD for at hun var der og min moster var der... de tog hjem efter 30 minutter.....

Min mormor og bedstefar og resten af familie fik det at vide om morgenen... og de kom og besøgte os om eftermiddagen.... max 1 time... det er derfor der er besøgstider.. så man netop kan få ro!!

jeg var helt oppe og køre over det der da jeg var gravid.... men er også samtidig MEGET forbavset over, hvor gode min familie var til at give plads... de vil jo bare se den lille og ønske tillykke og så smutte igen....

Så jeg synes... efter at have været det igennem.. at hvis det var mig, så ville jeg lade dem vide det (de nærmeste familiemedlemmer) ... og lade dem komme på besøg... TRO mig.. det er nu dejligt at blive bekræftet og blære sig

Problemet er jo også bare lidt , at hvis først noget af familien ved det , så tror jeg altså at rygtet spreder sig pænt hurtigt :b

Selvfølgelig vil jeg gerne vise hende frem .. Og bedsteforældre og oldeforældre skal klart være de første til at se hende .. Men de kan ikke holde deres kæft jo xD

Anmeld

8. november 2010

Ryberg

Nej... men et er at sige datoen for ks? ... et andet er tidspunktet...

Anmeld

8. november 2010

Maja_4000

KittyGirl skriver:

Nej... men et er at sige datoen for ks? ... et andet er tidspunktet...

Det er jo rigtigt .. Men de kunne jo bare stå der fra klokken 10 eller sådan noget :b

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.