Vi offentliggjorde datoen og vores familier fik også tidspunkt at vide.
I får sandsynligvis ikke mulighed for at ringe før et par timer efter. Man må ikke have tændte mobiltelefoner hverken på operationsgangen eller opvågningen.
Stuen er IKKE fyldt med mennesker når I kommer derop - det kunne jeg på ingen måde forestille mig at sygehuset tillod. De fleste barselsgange har MEGET stramme besøgstider, og de håndhæver dem. Det gør de ihvertfald i Hillerød. Det er vigtigt at I får fred og ro til at finde hinanden efter operationen.
Når I kommer op på stuen, har I brug for ro! I er trætte, rundt på gulvet og adrenalinen kører i kroppen. Og du begynder at få ondt, fordi bedøvelsen aftager. Det er bare heller ikke fedt at der kommer en masse mennesker rendende ind på stuen, før du har været oppe. Du har stadig kateter i indtil du har været ude og gå, og det var ihvertfald mere end jeg kunne klare, at have folk på besøg, mens jeg havde det siddende.
I har sandsynligvis begge to brug for en lur, eller ihvertfald at hvile. I har sandsynligvis ikke sovet meget natten inden.
Hvis det VIRKELIG skal være og du bliver opereret om morgenen, så lad de nye bedsteforældre komme i 10-15 MINUTTER - ikke længere - om aftenen, men ideelt set ville det nok være bedst for jer at de venter til dagen efter. Det er nemmere at sige til end at sige fra, og det er en god ide at I bliver enige og melder klart ud inden operationen.
Husk på at det er JERES behov, og ikke deres!
Det her er hvad jeg ville anbefale - og jeg har jo været turen igennem 2 gange, så jeg har lidt erfaring lige på det område.
Anmeld