Hvornår ringede I til familien ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

henh01

Jeg ville ønske jeg havde holdt datoen for igangsættelse hemmelig (idag vup vup)

Min svigermor er helt oppe og køre og har sagt at hun vil køre os derop i morgen tidlig - da jeg bliver sendt hjem igen i dag - fandme om hun ikke vil blive der hele dagen og vente til lillemanden er født. Hun sagde sågar:" Så snart jeg høre ham græde er der ingen der kan holde mig tilbage så skal jeg bare se ham!" Hmm.. tænker jeg, for det første vil jeg da helst at min datter ser hendes lillebror inden farmor ser sit barnebarn og fpr det andet så ville jeg da gerne have lidt tid til at komme i stand og nyde MOR/FAR øjeblikket med min kæreste inden en irriterende svigermor vælter ind på stuen med kamera og høj stemme. Bliver faktisk mega stresset over det. Det er pænt af hende at hun gerne vil køre os og støtte os osv, men hvis hun absolut vil vente på sygehuset så burde hun da sætte sig i venteværelse og have sin røv plantet til VI henter hende at nu er VI klar til besøg.

Jeg ville holde datoen hemmelig hvis jeg kunne ændre det... Men det er åbvenbart også fordi vi har en familie der åbenbart er eb smule for ivrige. Min veninde jeg "kun" har kendt i 1 år har taget fri fra sit arbejde i morgen for at være på sygehuset.. Hvad sker der for folk, har de ingen situationsfornemmelse?! Argh.. undskyld mit sure opstød, men jeg ville virkelig holde den hemmelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Valle81

Maja_4000 skriver:

Min kæreste og jeg er lidt uenige på det her punkt ..
Jeg får forhåbentlig en dato for pks i morgen .. Men jeg synes vi skal holde den hemmelig for venner og familie .. Dels fordi jeg gerne vil kunne ringe og sige "du er blevet mormor" f.eks. .. Og også fordi jeg ikke vil have en million mennesker stående og vente på vi kommer op på stuen (vi har begge meget store familier) ..

Ved ikke om det er en "mor-ting" ? :b Men jeg vil gerne have fred til lige at se mit barn .. Finde ud af at amme osv. .. Alle de der ting som man ikke vil have puplikum på til ..

Men min kæreste synes bare vi skal offentliggøre datoen , og så bede folk vente med at komme , indtil vi siger til .. Men så synes jeg ligeså godt vi bare kan holde datoen hemmelig (Ved desuden at alle ikke vil holde sig væk alligevel)

Så derfor ; hvad gjorde I ?

- Maja 33+4

Jeg synes sagtens at man kan tillade at holde datoen for sig selv og gemme overraskelsen.

Der er jo ingen der skal føde normalt der kan sige at det bliver den og den dag og der ringer mange jo også først når det er overstået.

Jeg ser ingen forskel mellem de to ting, så synes det er helt okay først at ringe og sige det når jeres søn er kommet til verdenen:0)

Knus

Anmeld

9. november 2010

Bom

Valle81 skriver:

Jeg synes sagtens at man kan tillade at holde datoen for sig selv og gemme overraskelsen.

Der er jo ingen der skal føde normalt der kan sige at det bliver den og den dag og der ringer mange jo også først når det er overstået.

Jeg ser ingen forskel mellem de to ting, så synes det er helt okay først at ringe og sige det når jeres søn er kommet til verdenen:0)

Knus

Lige mine ord....

Anmeld

9. november 2010

Svei

Maja_4000 skriver:

Min kæreste og jeg er lidt uenige på det her punkt ..
Jeg får forhåbentlig en dato for pks i morgen .. Men jeg synes vi skal holde den hemmelig for venner og familie .. Dels fordi jeg gerne vil kunne ringe og sige "du er blevet mormor" f.eks. .. Og også fordi jeg ikke vil have en million mennesker stående og vente på vi kommer op på stuen (vi har begge meget store familier) ..

Ved ikke om det er en "mor-ting" ? :b Men jeg vil gerne have fred til lige at se mit barn .. Finde ud af at amme osv. .. Alle de der ting som man ikke vil have puplikum på til ..

Men min kæreste synes bare vi skal offentliggøre datoen , og så bede folk vente med at komme , indtil vi siger til .. Men så synes jeg ligeså godt vi bare kan holde datoen hemmelig (Ved desuden at alle ikke vil holde sig væk alligevel)

Så derfor ; hvad gjorde I ?

- Maja 33+4

Fortalte datoen og sagde vi ville ringe når det var overstået...men jeg vil også meget meget hellere have gæster på hospitalet, da jeg ikke skal stå for noget, ikke skal være flov over et kaos rodet hjem, bare kan ligge i sengen når de er der og de går hurtigt igen da jeg skal have ro...

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

Vi offentliggjorde datoen og vores familier fik også tidspunkt at vide.

I får sandsynligvis ikke mulighed for at ringe før et par timer efter. Man må ikke have tændte mobiltelefoner hverken på operationsgangen eller opvågningen.

Stuen er IKKE fyldt med mennesker når I kommer derop - det kunne jeg på ingen måde forestille mig at sygehuset tillod. De fleste barselsgange har MEGET stramme besøgstider, og de håndhæver dem. Det gør de ihvertfald i Hillerød. Det er vigtigt at I får fred og ro til at finde hinanden efter operationen.

Når I kommer op på stuen, har I brug for ro! I er trætte, rundt på gulvet og adrenalinen kører i kroppen. Og du begynder at få ondt, fordi bedøvelsen aftager. Det er bare heller ikke fedt at der kommer en masse mennesker rendende ind på stuen, før du har været oppe. Du har stadig kateter i indtil du har været ude og gå, og det var ihvertfald mere end jeg kunne klare, at have folk på besøg, mens jeg havde det siddende.

I har sandsynligvis begge to brug for en lur, eller ihvertfald at hvile. I har sandsynligvis ikke sovet meget natten inden.

Hvis det VIRKELIG skal være og du bliver opereret om morgenen, så lad de nye bedsteforældre komme i 10-15 MINUTTER - ikke længere - om aftenen, men ideelt set ville det nok være bedst for jer at de venter til dagen efter. Det er nemmere at sige til end at sige fra, og det er en god ide at I bliver enige og melder klart ud inden operationen.

Husk på at det er JERES behov, og ikke deres!

Det her er hvad jeg ville anbefale - og jeg har jo været turen igennem 2 gange, så jeg har lidt erfaring lige på det område.

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

Jeg ville ønske jeg havde holdt datoen for igangsættelse hemmelig (idag vup vup)

Min svigermor er helt oppe og køre og har sagt at hun vil køre os derop i morgen tidlig - da jeg bliver sendt hjem igen i dag - fandme om hun ikke vil blive der hele dagen og vente til lillemanden er født. Hun sagde sågar:" Så snart jeg høre ham græde er der ingen der kan holde mig tilbage så skal jeg bare se ham!" Hmm.. tænker jeg, for det første vil jeg da helst at min datter ser hendes lillebror inden farmor ser sit barnebarn og fpr det andet så ville jeg da gerne have lidt tid til at komme i stand og nyde MOR/FAR øjeblikket med min kæreste inden en irriterende svigermor vælter ind på stuen med kamera og høj stemme. Bliver faktisk mega stresset over det. Det er pænt af hende at hun gerne vil køre os og støtte os osv, men hvis hun absolut vil vente på sygehuset så burde hun da sætte sig i venteværelse og have sin røv plantet til VI henter hende at nu er VI klar til besøg.

Jeg ville holde datoen hemmelig hvis jeg kunne ændre det... Men det er åbvenbart også fordi vi har en familie der åbenbart er eb smule for ivrige. Min veninde jeg "kun" har kendt i 1 år har taget fri fra sit arbejde i morgen for at være på sygehuset.. Hvad sker der for folk, har de ingen situationsfornemmelse?! Argh.. undskyld mit sure opstød, men jeg ville virkelig holde den hemmelig

Undskyld, hvis jeg er lidt direkte..

SIG FRA SØDE VEN!!!

Sig til din svigermor at det er pænt af hende at køre jer, men at hun IKKE skal vente på hospitalet. Det stresser og det har du bare ikke brug for. Hun kan køre hjem, så ringer I når fødslen er vel overstået, og der kan I så aftale hvornår hun kommer på hospitalet. Det vigtigste her er jeres lille familie og at din datter også får lov til at føle sig som en del af den, inden svigerforældre, forældre og veninder kommer rendende og begynder at gøre et stort nummer ud af lillebror...

Svigermor er et voksent menneske, og så må hun F******* op føre sig som et sådant. Hun tager ikke skade af at vente med at komme til det passer jer! Er det hendes første?

Fortæl veninden at det samme gælder hende - fødslen angår kun jeres lille familie, og hun skal være hjerteligt velkommen til at komme på barselsbesøg når I lige har fået vejret...

Iøvrigt - min igangsættelse med den første tog 4 døgn... har de tænkt sig at flytte ind på hospitalet???

Jeg tror iøvrigt heller ikke personalet overhovedet lukker dem ind på fødegangen - det gør de ihvertfald ikke på Hillerød.. der har folk der ikke deltager i fødslen ikke noget at gøre. De kan tidligst få lov at de barnet når I er blevet overflyttet til barselsgangen, eller når I er kommet hjem, hvis du føder ambulant. 

Anmeld

9. november 2010

blomst84

Jeg skal have pks i januar og vi er blevet enige herhjemme om at holde datoen hemmelig, for ellers slår min svigermor lejr på Hvidovre hospital, og har det ligesom dig vil gerne være sammen med lillepigen og min kæreste bagefter og have lidt ro. Derfefter kan vi ringe rundt og fortælle det min mor får heller ikke noget at vide, for hun har det med at fortælle alle mulige det

Anmeld

9. november 2010

mullesmith2

Jeg skal have kejsersnit på torsdag i næste uge (d.18). Vi har godt nok fortalt alle datoen, men jeg har også lidt fortrudt det nettop fordi man ikke kan undgå at folk står i kø for at komme og se baby (i mit tilfælde babyerne). Men jeg vil bare sige til folk at de kan komme når vi ringer til dem og ikke før, vil ikke have nogen der står i kø for at komme ind lige så snart vi er kørt fra operationsstuen, ikke engang min egen mor skal komme før der bliver ringet og sagt at det hele er gået godt osv. Det håber jeg bare de respektere og det ved jeg også de gør, vil jo gerne lige se lidt på mine drenge selv før jeg lukker hele den pukkelryggde ind og desuden er det sparsomt med besøgstid på barselsgangen hvor vi skal ligge med tvillingerne så det bliver kun til korte besøg.

Held og lykke med dit kejsersnit og håber din og din kærestes familie vil respektere at i gerne vil have lidt privatliv med den lille ny til at starte med.

Anmeld

9. november 2010

Mor til L&S

FrøkenHedegaard skriver:

JOW, jeg synes godt man kan sige at det KUN er din familie den aller første dag! Også hans familie næste dag!!

Tror man som MOR, har brug for at det kun er ens MOR og FAR den dag. Også svigerforældrene dagen efter.. Men det skal I jo mærke efter..

Så har vi bare gjort, for ved med mig selv at jeg magter ikke både hans forældre og mine egen samme dag..

Men HELD og LYKKE med det 

Synes nu det er lidt synd at farmor og farfar først må komme dagen efter, men mormor og morfar må godt komme på selve dagen... Bare min mening Det er jo også hendes kæreste/mand ´s barn

Da jeg fødte kom farmor, farfar og mormor, morfar på selve dagen og resten af familien dagene efter (søskende, oldeforældre og venner)

Knus

Anmeld

9. november 2010

Mor til L&S

Maja_4000 skriver:

Sådan har jeg også tænkt det .. Men er det ikke svært at sige til en kommende farfar "du må først komme dagen efter" ?
De ved ikke engang at jeg skal have ks .. Og de har sagt til min kæreste , at han skal ringe ligeså snart vandet går / jeg får veer ..

Min mor og far kan og vil jeg ikke holde væk .. Men de bor fandme lige ved siden af sygehuset ! :b Så hvis jeg ringer og siger at nu er de blevet bedsteforældre , så står de der jo i løbet af 5 minutter ..

Synes sgu det er svært .. Vil heller ikke såre nogen jo .. Men det er trods alt VORES barn (:

JO - Jeg synes det er synd at mormor og morfar godt må komme på dagen, men ikke farfar og farmor.... Det er jo også deres søn barn som kommer til verden

Da jeg fødte kom mormor og morfar, farmor og farfar på selve dagen og så resten af familien og venner dagene efter fødslen som vi styrede fuldstændigt

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.