Så kom vores lillepige. Og mit hjerte er ALT for lille <3<3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2010

VIPpigen

Trolde_mor skriver:

Tror aldrig man regner med sådan en start smukke... Men I klarer det jo super godt alle 3, og inden længe er i hjemme, og kan rigtig nyde den lille prinsesse

Kan jeg godt forstå, syntes bare man bliver så varm om hjertet, når far og barn hygger sig

Ja, der findes vitterligt ikke noget bedre, end at være mor

Nej, håber jeg da bestemt ikke. Ville da rigtig gerne vi bare var kommet på "storken" og så kunne komme hjem efter de 5 dage der var planlagt, men vender det om og ser positivt på det, for spare jo en masse penge ved at være her på en måde, så i dag har vi lige været ude og få lidt frisk luft Lasse og jeg, og fået handlet amme-bh, og tilbehør(for pokker den gamle bh stramte)

Jeg er overbevist om at da Lasse sad og hyggede med lillepigen sådan rigtig første gang, og jeg sad ved siden af og malkede ud, så kom mælken rigtig. Jeg ved ikke hvor hurtig sådan noget egentligt går, men jeg malker mellem 40 og 70 ml ud hver 3 time når hun skal spise, så der er godt gang i mælken her hvertfald, og mor her er sååå stolt

Lasse nyder virkelig at være blevet FAR, og jeg, ja jeg nyder min nye rolle som MOR.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2010

Ryberg

VIPpigen skriver:

Tusind tak.

Ja, fandt virkelig ud af hvor hårdt det var at være adskilt her den første tid. Er dog begyndt at tage imod når sygeplejerskene sige jeg bare skal sove, så i stedet for jeg malker ud 2 gange om natten, er jeg kun oppe en gang, og heldigvis har jeg allerede nok mælk til at hun ikke får erstatning, men ren modermælk fra mig.

Uha ja.. kan jeg også godt huske det der... udmalkning hver 3. time... de startede dog med at vække mig og bad mig om at malke ud, derefter kom der en portør og kørte med ned til lasse for at jeg kunne give ham min mælk.. så han fik min nærhed... fuck det var bare hårdt... hver 3 time..... man nåede næsten kun at lukke øjnene så blev man vækket igen...

Jeg fik lov at sove på 4.dagen tror jeg... rigtig igennem... for da de stod og forklarede mig hvordan jeg skulle koge en sut i mikroovnen for 4. gang og jeg stadig ikke fattede det.. der gik det op for dem hvor meget søvn jeg manglede hahaha

"du skal puttte vand i en kop, sutten i, 5 minutter i mikro... forstået"..

"øøøh.... hvad?"

Anmeld

8. november 2010

VIPpigen

morNov2010 skriver:

Stort tillykke med din lille pige.

Ja det er en fantastisk følelse at opdage, at man kan rumme mere kærlighed i ens hjerte, end man nogensinde havde troet muligt.

Kh Mette, 39+4

Tak

Ja, jeg vidste ikke mit hjerte kunne vokse sig så stort så hurtigt, det er helt ubeskriveligt, og den mest vidunderlige følelse. Selvom jeg stadig har følt mig nyforelsket i Lasse, og skal jeg love for at den nyforelskelse blev endnu større da hun også kom, og pludselig følte jeg bare at hele min verden var komplet.

Anmeld

8. november 2010

VNB

neeeej KÆMPE STORT tillykke søde!

Vildt at du allerede har født! Måtte lige læse indlægget igennem et par gange for at forstå at det virkelig ER dig som nu er mor til den LÆKRESTE og SØDESTE lille mest perfekte pige!!!

Hun er jo helt igennem fin og er sikker på at amning og det hele snart bare kører derud af!

Syret nok at tænke på at vi havde næsten samme termins dag MEN at du nu sidder med dit barn i armene.... uuuuuh så kommer det godt nok lige pludselig tæt på!

Ønsker jer alle 3 den bedste tid sammen som nybagt familie, og så endnu engang rigtig mange gange tillykke med jeres lille smukke datter!

knus Vinni!

Anmeld

8. november 2010

VIPpigen

KittyGirl skriver:

Uha ja.. kan jeg også godt huske det der... udmalkning hver 3. time... de startede dog med at vække mig og bad mig om at malke ud, derefter kom der en portør og kørte med ned til lasse for at jeg kunne give ham min mælk.. så han fik min nærhed... fuck det var bare hårdt... hver 3 time..... man nåede næsten kun at lukke øjnene så blev man vækket igen...

Jeg fik lov at sove på 4.dagen tror jeg... rigtig igennem... for da de stod og forklarede mig hvordan jeg skulle koge en sut i mikroovnen for 4. gang og jeg stadig ikke fattede det.. der gik det op for dem hvor meget søvn jeg manglede hahaha

"du skal puttte vand i en kop, sutten i, 5 minutter i mikro... forstået"..

"øøøh.... hvad?"

Åhh, ja det kan jeg godt forstå var hårdt. Her syntes jeg dog ikke de er så sippet, de får erstatning hvis der ikke er nok modermælk, og så kan de se hvis man bare trænger til at sove, og det er mere vores eget valg om vi kommer med mælk hver 3 time. Jeg malker ud inde ved siden af hende, da jeg havde læst det kunne hjælpe mælken på vej. Men om natten går jeg ud og henter maskinen ude på gangen, og malker ud på værelset, går ned og sætter det i køleskabet, og kravler pænt til køjs igen. Er jeg vågen flere gange om natten malker jeg selvfølgelig ud, men ellers er jeg gået ned til kun 1 gang om natten da jeg også lige syntes min krop skal regenerere efter de første dage hvor det tog så hårdt.

Og så længe der er nok af min mælk til jeg kan springe en malkning over, så syntes jeg nu også det er iorden

Anmeld

8. november 2010

VIPpigen

VNB skriver:

neeeej KÆMPE STORT tillykke søde!

Vildt at du allerede har født! Måtte lige læse indlægget igennem et par gange for at forstå at det virkelig ER dig som nu er mor til den LÆKRESTE og SØDESTE lille mest perfekte pige!!!

Hun er jo helt igennem fin og er sikker på at amning og det hele snart bare kører derud af!

Syret nok at tænke på at vi havde næsten samme termins dag MEN at du nu sidder med dit barn i armene.... uuuuuh så kommer det godt nok lige pludselig tæt på!

Ønsker jer alle 3 den bedste tid sammen som nybagt familie, og så endnu engang rigtig mange gange tillykke med jeres lille smukke datter!

knus Vinni!

Tusind tak søde.

Ja, det er lidt vildt, og det gik alt for hurtigt, men hun havde travlt med at komme ud. Skulle have været i Ikea i torsdags, så enten måtte jeg ikke komme i ikea og købe det sidste til hende, eller også mente hun at hun skulle se ikea rigtigt, og ikke bare høre om det inde fra maven.

Jeg lover dig, når du sidder med din lille bebs, så forsvinder alt andet i verden, der eksistere pludselig kun baby, manden og dig. Det er noget af det aller mest vidunderlige, og selvom jeg ikke fik sovet natten til torsdag pga veer, så følte jeg mig ikke træt før lørdag og de tog hendes cpap af, og søndag da hun kom ud af kuvøse overgav kroppen sig pludselig fuldstændig. Jeg er dog sikker på jeg tappede energi fra kæresten for at holde mig kørende, for han var utrolig træt fredag.

Men ja, helt vildt hun valgte at komme en måned før tid, og bestemt ikke syntes hun skulle være julebarn.

Men tænk dig bare, går du i fødsel nu, så stopper de det ikke, og så kan du have dit barn ved dig hvornår det skal være

Stor

Anmeld

8. november 2010

VNB

VIPpigen skriver:

Tusind tak søde.

Ja, det er lidt vildt, og det gik alt for hurtigt, men hun havde travlt med at komme ud. Skulle have været i Ikea i torsdags, så enten måtte jeg ikke komme i ikea og købe det sidste til hende, eller også mente hun at hun skulle se ikea rigtigt, og ikke bare høre om det inde fra maven.

Jeg lover dig, når du sidder med din lille bebs, så forsvinder alt andet i verden, der eksistere pludselig kun baby, manden og dig. Det er noget af det aller mest vidunderlige, og selvom jeg ikke fik sovet natten til torsdag pga veer, så følte jeg mig ikke træt før lørdag og de tog hendes cpap af, og søndag da hun kom ud af kuvøse overgav kroppen sig pludselig fuldstændig. Jeg er dog sikker på jeg tappede energi fra kæresten for at holde mig kørende, for han var utrolig træt fredag.

Men ja, helt vildt hun valgte at komme en måned før tid, og bestemt ikke syntes hun skulle være julebarn.

Men tænk dig bare, går du i fødsel nu, så stopper de det ikke, og så kan du have dit barn ved dig hvornår det skal være

Stor

åååh ja jeg glæder mig også bare SÅ mega meget til at opleve den følelse af lykke og kærlighed når først vi sidder og kigger på den lille!  Vil godt tro på at det ikke kan beskrives med ord!

ja tænk at HVIS fødslen går igang så ER den lille jo helt klar til at komme ud nu... Det er altså meget meget underligt at tænke på... inde i mit hoved er der jo stadig lidt tid til jeg sådan forestiller mig at den er færdig bagt, selvom jeg godt ved at den nu er en helt lille færdig baby. Håber dog at den blir derinde i nogle uger endnu, jeg har den sidste eksamen imorgen og går derefter fra på barsel, og det ville være rigtig lækkert med nogle uger herhjemme hvor jeg kan få ordnet alle de sidste småting  så vi hepper stadig på et julebarn, men sidst i november ville da også gå an

hihihihi nej jeres lille pige synes åbenbart ikke lige at hun manglede mere fra IKEA, eller også vil hun da bare gerne selv med ud og se på ting, som du siger  

har i fundet et navn til hende?

Anmeld

9. november 2010

VIPpigen

VNB skriver:

åååh ja jeg glæder mig også bare SÅ mega meget til at opleve den følelse af lykke og kærlighed når først vi sidder og kigger på den lille!  Vil godt tro på at det ikke kan beskrives med ord!

ja tænk at HVIS fødslen går igang så ER den lille jo helt klar til at komme ud nu... Det er altså meget meget underligt at tænke på... inde i mit hoved er der jo stadig lidt tid til jeg sådan forestiller mig at den er færdig bagt, selvom jeg godt ved at den nu er en helt lille færdig baby. Håber dog at den blir derinde i nogle uger endnu, jeg har den sidste eksamen imorgen og går derefter fra på barsel, og det ville være rigtig lækkert med nogle uger herhjemme hvor jeg kan få ordnet alle de sidste småting  så vi hepper stadig på et julebarn, men sidst i november ville da også gå an

hihihihi nej jeres lille pige synes åbenbart ikke lige at hun manglede mere fra IKEA, eller også vil hun da bare gerne selv med ud og se på ting, som du siger  

har i fundet et navn til hende?

Helt klar er de desværre ikke, fik at vide det er omkring uge 37 først de udvikler sutteteknikken, men det er også det sidste der mangler at blive udviklet når det er. Men eller ja, en meget vild tanke. Jeg havde en mistanke om at jeg skulle føde for tidligt, men havde ikke troet den ville holde stik. Og vi ved ikke hvad der har sat det i gang heller.

Jeg ved at det ikke har været pga blærebetændelse, sukkersyge, eller svangerskabsforgiftning. Har ikke haft nogen af delene under hele graviditeten, og frygter lidt det er det stress jeg var udsat for med kommunen inden de forstod jeg var sygmeldt. Så har valgt hhelt at lade det ligge, for jeg bliver edder rasende hvis det viser sig der er store chancer for det er det. (det har været oppe at vende) og jeg skal kunne samarbejde med dem når min barsel er slut.

Havde samme tanke som du, at jeg da bare skulle nyde de 5 uger inden termin, og få det sidste gjort klar, så kunne jeg samtidig hygge med at få lagt dej til julekager, men det vil hun så også være med til... Så nu tager vi det helt forfra, og må ligge en slagplan for hvad vi gør når vi kommer hjem, for gider heller ikke jeg skal stresse over det alt sammen...

Men nyder hvert et minut med hende, hun har fundet ud af der findes en ny verden, for hun er begyndt at sutte ved brystet, ikke meget, men lidt. Hun er så fantastisk, hun søger, finder brystet, sutter 2-3 gange, og ligger og kigger forundret rundt som om hun slet ikke forstår hvad der sker når der kommer mælk ud. Og sådan fortsætter vi til hun er blevet træt, og ikke vil mere. Så hun får stadig sonde, men hold op det er stort hun er begyndt at sutte lidt. Og så løber mælken virkelig bare ud, malker ud ca hver 3 time, og 5 dage efter fødslen malker jeg ca 100 ml ud hver gang... Det er helt vildt. Men jeg er SUPER glad for det går så godt.

Glæder mig så meget til at høre hvad i får. Og håber bestemt for jer, i lige får tid til at gøre resten klar til bebs kommer. Og vær forberedt på du kommer til at føle dig endnu mere nyforelsket end du nogen sinde har følt dig før... DET ER STORT.....

Anmeld

9. november 2010

LRJ

Gud hvor er hun Smuk Søde !!

Anmeld

9. november 2010

Skouboe

Stort tillykke med hende. Dejligt at høre at hun har det godt, på trods af en lidt skæv start på livet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.