familie: "Er i nu sikker på det her?" bla bla bla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Pigent

Har ikke selv børn.

Kender en der fik sit første barn da hun var 22 og nr. 2 da hun var 24.  

Både hende og hendes mand klar det super godt.

Synes ikke i er for unge. Har selv planer om at få den første når jeg er 21.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

klmf

Ville bare lige sige, at jeg nogle gange ville ønske at jeg havde fået Oliver mens jeg læste til sygeplejerske og ikke havde ventet.... Det kan sagtens lade sig gøre og I skal da bare blive gravide, de glemmer alt det negative på et tidspunkt.

- og synes egentlig heller ikke I er så unge...

Anmeld

5. november 2010

SussieThyssen

Ellim skriver:

Okay er faktisk ret sur/ked af det/irriterede og skuffet.. 

Jeg er 23 år (læser til sygeplejerske) min kæreste er 27 og er udlært kok, vi har så bestemt os for at få et barn (er ikke gravid endnu - men arbejder på sagen) Syntes bare når vi fortæller til fx venner el familie at vi godt snart kunne tænke os at blive gravid osv - siger stort set ALLE:

Ejjj er i nu sikker på det?? Jamen du er så ung, og hvad med studiet? og så kan man jo ikke gå i byen osv.. Åhhhh det bliver så hårdt..? Er i nu sikker på det... og bla bla bla..

Hvorfor kan de ikke bare være glade for vores beslutning??

(Og så syntes jeg faktisk heller ikke at vi er SÅ unge!)

Hvad med jer andre?? Skal i også hører for en masse?

ja, det er ski irriterende...også derfor jeg/vi aldrig annoncerede noget til nogen for bebsen var på vej
Og nej..I er da ikke spor for unge. Masser af forældre får deres første barn under studiet, så det kan jeg da ikke se er et problem.
Så go ahead og lad de andre passe sig selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2010

Ellim

SussieThyssen skriver:

ja, det er ski irriterende...også derfor jeg/vi aldrig annoncerede noget til nogen for bebsen var på vej
Og nej..I er da ikke spor for unge. Masser af forældre får deres første barn under studiet, så det kan jeg da ikke se er et problem.
Så go ahead og lad de andre passe sig selv.

Kærligst
Sussie

Vi har også snakket om at vi intet siger før det kan ses

Men vil lige sige at min mor og en hel masse andre syntes at det er en fantastisk idé med lille baby! : )

Fik bare lige for meget af min far og de andre "kloge" hoveder

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Barnepigen skriver:

Har ikke selv børn.

Kender en der fik sit første barn da hun var 22 og nr. 2 da hun var 24.  

Både hende og hendes mand klar det super godt.

Synes ikke i er for unge. Har selv planer om at få den første når jeg er 21.

Nej syntes faktisk heller ikke at vi er ofr unge.. Syntes det er helt perfekt

Anmeld

5. november 2010

Maria-s

Ellim skriver:

Tak Altså det er heller ikke ALLE - men har da et par veninder og særligt min far i familien der bestemt ikke syntes det lyder som en god idé.. Ikke at de mener at jeg ikke bliver en god mor, men fordi de satser mere på succes via job og mange penge , hvilke de mere er lykken (også min far) Hvor jeg mere at lykken ligger et helt andet sted.. (familie)

I har da en rigtig FIN alder til at få børn i Og hvis jeres økonomi er til det, så er der da ingen grund til ikke at gå igang! Hvem siger også det sker lige med det samme? Man skal passe på man ikke planlægger for meget, for nogen tager det jo altså flere ÅR før der er gevinst ( selfølgelig for at det ikke kommer til at være sådan for jer ) Det er fint, fint, fint at man skal have karrierer, hus, bil og penge, fint, fint, men så har man lige pludselig glemt at kigge i kalenderen og BUM så er det ved at være for sent.... Så kan man sidde der med sin fine bil og sit fine hus når man bliver gammel, være ensom og alene og ikke have nogen at dele tiden og minderne med, men jojo man kan da tælle alle sine penge.

Ok måske sat lidt op på spidsen indrømmet. Men ja jeg har det ligesom dig. For mig er drømmen om fremtiden ikke lederstilling og en kæmpe løn. Det er familie. Selvfølgelig er det rart at have en uddannelse der gør at man har et job man kan glæde sig til at stå op til og som økonomisk giver nogle friheder, men når det så er sagt, så glæder jeg mig helt ustyrligt til at blive en famile og kunne lave lignende minder sammen med MINE BØRN som jeg har fra min barndom, hvor der var masser af nærværd og oplevelser sammen med far og mor og bedsteforældre + oldeforældre 

Maria (der selv er 28 og som egentlig gerne ville have haft børn tidligere, i starten af 20'erne, men jo lige skulle finden manden i sit liv først ) 23+0

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Maria-s skriver:

I har da en rigtig FIN alder til at få børn i Og hvis jeres økonomi er til det, så er der da ingen grund til ikke at gå igang! Hvem siger også det sker lige med det samme? Man skal passe på man ikke planlægger for meget, for nogen tager det jo altså flere ÅR før der er gevinst ( selfølgelig for at det ikke kommer til at være sådan for jer ) Det er fint, fint, fint at man skal have karrierer, hus, bil og penge, fint, fint, men så har man lige pludselig glemt at kigge i kalenderen og BUM så er det ved at være for sent.... Så kan man sidde der med sin fine bil og sit fine hus når man bliver gammel, være ensom og alene og ikke have nogen at dele tiden og minderne med, men jojo man kan da tælle alle sine penge.

Ok måske sat lidt op på spidsen indrømmet. Men ja jeg har det ligesom dig. For mig er drømmen om fremtiden ikke lederstilling og en kæmpe løn. Det er familie. Selvfølgelig er det rart at have en uddannelse der gør at man har et job man kan glæde sig til at stå op til og som økonomisk giver nogle friheder, men når det så er sagt, så glæder jeg mig helt ustyrligt til at blive en famile og kunne lave lignende minder sammen med MINE BØRN som jeg har fra min barndom, hvor der var masser af nærværd og oplevelser sammen med far og mor og bedsteforældre + oldeforældre 

Maria (der selv er 28 og som egentlig gerne ville have haft børn tidligere, i starten af 20'erne, men jo lige skulle finden manden i sit liv først ) 23+0

Hvor er det bare rigtigt.. til sidst sidder man i sin fine familiebil - meeenn mangler lige familien

Økonomien er fin, og vi har en stor lejlighed men et værelse til den lille - så jeg er klar... BRING IT

Anmeld

5. november 2010

oerbaek

Kender det alt for godt...

Jeg var under uddannelse da kæresten og jeg købte hus og fik mange kommentarer på at det var jeg da alt for ung til og jeg vidste da slet ikke om det var ham jeg ville være sammen resten af mit liv osv, jeg var 20 da vi købte hus og havde været sammen i 4 år på det tidspunkt...

Da jeg var 22 og lige i slutningen af min læretid blev jeg gravid og det var vi selv ret glade for igen kom de der latterlige kommentarer, det er du da for ung til osv... vi blev så gift inden vores søn kom til verden

og da jeg var 24 fik vi så nr 2 barn og igen fik jeg alle mulige kommentarer om at nu havde vi da vist for travlt og alt muligt andet...

Og igen her 3 gang hvor jeg er 28 får jeg stadig kommentarer på at vi skal have en baby... det er mildest talt skide irriterende, det er vel vores valg hvordan vi vil leve vores liv og i hvilken alder vi vil have vores børn og hvor mange

Anmeld

5. november 2010

Ellim

oerbaek skriver:

Kender det alt for godt...

Jeg var under uddannelse da kæresten og jeg købte hus og fik mange kommentarer på at det var jeg da alt for ung til og jeg vidste da slet ikke om det var ham jeg ville være sammen resten af mit liv osv, jeg var 20 da vi købte hus og havde været sammen i 4 år på det tidspunkt...

Da jeg var 22 og lige i slutningen af min læretid blev jeg gravid og det var vi selv ret glade for igen kom de der latterlige kommentarer, det er du da for ung til osv... vi blev så gift inden vores søn kom til verden

og da jeg var 24 fik vi så nr 2 barn og igen fik jeg alle mulige kommentarer om at nu havde vi da vist for travlt og alt muligt andet...

Og igen her 3 gang hvor jeg er 28 får jeg stadig kommentarer på at vi skal have en baby... det er mildest talt skide irriterende, det er vel vores valg hvordan vi vil leve vores liv og i hvilken alder vi vil have vores børn og hvor mange

Ja det er f*****g irriterende

Men din historie er da skøn.. Og fedt at du har fået 3 dejlige unger

Anmeld

5. november 2010

oerbaek

Ellim skriver:

Ja det er f*****g irriterende

Men din historie er da skøn.. Og fedt at du har fået 3 dejlige unger

ja det er fame irriterende men det er jo vores valg, dog kommer den sidste lillebror først til marts men vi glæder os og det er jo det vigtigste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.