familie: "Er i nu sikker på det her?" bla bla bla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

Ayasmor

Ellim skriver:

Lige præcis.. ER så træt af folk og deres dumme kommentar.. (tænkte bare nå jeg er 23 og min kæreste er 27, så er der nok mange der er yngre der må ligge øre til endnu mere.. Og det er simpelthen for dårligt, Ja uanset alder.. Det er en beslutning man har taget.. og sådan er det!!! 

Blev bare så irriterede på de folk der siger sådan.. Og en anden ting er at folk allerede er begyndt at "snakke" ude i byen!! VÆR DU GLAD FOR VORES BESLUTNING ELLER HOLD KÆFT!!! 

Sådan skulle lige ud med det!

hihi.. lettede det lidt?? ej kunne godt forestille mig at det er træls at ligge ører til når i nu har taget beslutningen og bare gerne vil have at folk er glade på jeres vegne.. Kan jo også sagtens være at de slet ikke mener det som en kritik, men så må i pænt fortælle dem at det altså ikke er så fedt at høre når i nu er så glade og spændte på hvornår den parallelle test viser sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Mor til prinsessen :-)

hehe jeg har også fået den "sang" men altså jeg er 28 og venter mit første barn til dec og afslutter min uddannelse til januar forhåbentligt
Og jeg har altid gerne ville have haft børn tidligt, gerne i 20erne. Men det har bare ikke passet ind(det er en heeelt andet historie hehe)

Men jeg har den holdning. At man sagtens kan få et barn først og udd bagefter!! Men det kræver selvfølgelig noget mere.
Men min mor bla var også overbevist omkring jeg skulle have udd først og barnet bagefter..... At det så blev sådan, er noget helt andet. Ville ikke sætte et barn i verden før jeg var sikker af mange årsager :-)

Så det handler om jeres indstilling, og hvad i prioriterer først.... rend og hop hvad andre mener :-)

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Ayasmor skriver:

hihi.. lettede det lidt?? ej kunne godt forestille mig at det er træls at ligge ører til når i nu har taget beslutningen og bare gerne vil have at folk er glade på jeres vegne.. Kan jo også sagtens være at de slet ikke mener det som en kritik, men så må i pænt fortælle dem at det altså ikke er så fedt at høre når i nu er så glade og spændte på hvornår den parallelle test viser sig

Ja tak det hjalp lidt

Nej tror bestemt heller ikke de mener noget dårligt med det.. Meeennn alligevel er det ret træls at høre på! Men vi former jo vores lykke på forskellige måder, og for mig er det ikke så meget penge, job og succes men mere min kæreste, familie og at være glad

Anmeld

5. november 2010

Ayasmor

Ellim skriver:

Ja tak det hjalp lidt

Nej tror bestemt heller ikke de mener noget dårligt med det.. Meeennn alligevel er det ret træls at høre på! Men vi former jo vores lykke på forskellige måder, og for mig er det ikke så meget penge, job og succes men mere min kæreste, familie og at være glad

det var godt.. Ja og nogle prioriterer uddannelse og karriere først.. men vi er alle forskellige og derfor er det jo også vigtigt at være i stand til at kunne respektere andres valg om familie, karriere etc.

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Hende med maven :-) skriver:

hehe jeg har også fået den "sang" men altså jeg er 28 og venter mit første barn til dec og afslutter min uddannelse til januar forhåbentligt
Og jeg har altid gerne ville have haft børn tidligt, gerne i 20erne. Men det har bare ikke passet ind(det er en heeelt andet historie hehe)

Men jeg har den holdning. At man sagtens kan få et barn først og udd bagefter!! Men det kræver selvfølgelig noget mere.
Men min mor bla var også overbevist omkring jeg skulle have udd først og barnet bagefter..... At det så blev sådan, er noget helt andet. Ville ikke sætte et barn i verden før jeg var sikker af mange årsager :-)

Så det handler om jeres indstilling, og hvad i prioriterer først.... rend og hop hvad andre mener :-)

Først STORT TILLYKKE : )

Ja der er også fordele ved at få baby under udd.. Selvf ville det måske nok være aller aller bedst at vente - som dig, men sådan bliver det ikke - selvom min far helts så det sådan..!! Men nu bliver han altså forhåbentlig snart morfar hvilke heller ikke er helt dårligt ; )

Anmeld

5. november 2010

B&J

Ellim skriver:

Tak.. Og også altid selv ment at 23 er en super alder.. Skal jo nå at have MANGE børn

nemlig vi kan jo ikke ha de siger vi dansker føder for lidt børn

Anmeld

5. november 2010

Loa

Ellim skriver:

Okay er faktisk ret sur/ked af det/irriterede og skuffet.. 

Jeg er 23 år (læser til sygeplejerske) min kæreste er 27 og er udlært kok, vi har så bestemt os for at få et barn (er ikke gravid endnu - men arbejder på sagen) Syntes bare når vi fortæller til fx venner el familie at vi godt snart kunne tænke os at blive gravid osv - siger stort set ALLE:

Ejjj er i nu sikker på det?? Jamen du er så ung, og hvad med studiet? og så kan man jo ikke gå i byen osv.. Åhhhh det bliver så hårdt..? Er i nu sikker på det... og bla bla bla..

Hvorfor kan de ikke bare være glade for vores beslutning??

(Og så syntes jeg faktisk heller ikke at vi er SÅ unge!)

Hvad med jer andre?? Skal i også hører for en masse?

Okay:

1. Ville aldrig kategorisere jer som unge forældre.

2. I har begge styr på hvad i vil uddannelses/jobmæssigt.

3. I har hinanden og er enige om hvad i vil.

Så helt ærligt, f*** de kommentarer noget så grusomt  

I står da langt bedre 8ud fra hvad jeg lige læser) end så mange andre, så helt ærligt, go for it, hvis det er det i vil.....

Anmeld

5. november 2010

mortilflere

1) fortalte vi ikke nogen det ... før det kunne ses .

2)fortalte vi dem der kunne ønske os tillykke det med det samme hun var der de andre kunne høre det nede ved købmanden

3 og 4 fandt de ud af det når vi fandt ud af det , nr 4 var de "advaret" om kom LOL

Anmeld

5. november 2010

quar20

Ellim skriver:

Jeg er 23 år (læser til sygeplejerske) min kæreste er 27 og er udlært kok, vi har så bestemt os for at få et barn (er ikke gravid endnu - men arbejder på sagen) Syntes bare når vi fortæller til fx venner el familie at vi godt snart kunne tænke os at blive gravid osv - siger stort set ALLE:

Ejjj er i nu sikker på det?? Jamen du er så ung, og hvad med studiet? og så kan man jo ikke gå i byen osv.. Åhhhh det bliver så hårdt..? Er i nu sikker på det... og bla bla bla..

høre en masse?.. har ikke lavet andet end at få en masse grimme udtagelser og ved du hvad jeg gør.. jeg siger : JA  render ikke i byen, Ja 22år og snart mor til 2 er måske ung, Ja mange veninder er faldet af fordi de ikke er samme sted som jeg mere - men ved du hvad.. Jeg er MØG ligeglad for hvad min dreng snart drenge giver mig er SÅ meget mere værd..!!

Og selvom man får børn går livet jo ikke i stå..!! Man kan da stadig tage en tøsetur med mad, bio og bytur - og helt ærlig så føler JEG at jeg sætter meget mere pris på lige "alene tid" - Desuden ja jeg er ung mor og hva så? - Jeg lever med mit barn og er ung med barnet - hvilket jeg altid har ønsket..!! Jeg har energi og overskud og det er altså IKKE ALLE der har det når man runder 40..!! Nogle har misforstå mig ikke ..!!

Desuden er det JERES valg og helt ærlig hvis nogle kommer med de udtagelser vil jeg næsten æde min gamle hat på at det netop er DEM som der falder fra - men bare rolig der kommer nye til.. Nye mennesker til som er på samme vej i livet med børn osv..!!

Selvom det er træls at høre så glæd jer over at i har besluttet jer for projekt baby og at der forhåbentlig ikke går så længe for de gyldne streger viser sig

Anmeld

5. november 2010

Omerovic

Ellim skriver:

Sådan nolge *dioter jeg syntes slet ikke at I skal tænke over hvad andre siger eller bekrymer jer om det.. Jeg syntes bestemt ikke at I er for uge til at få et barn, syntes timiningen lyder perfekt

jeg er selv 21 og min mand er 23 og vi venter vores første barn, ja i sidste uge hehe (han vil ik ud )

det med studiet, det kan man jo godt tage op igen efter en evt. barsel der er jo mange mennesker der skal læse med et barn, bla. mig selv

være postive, og nyd hinanden, og pøj pøj med baby planerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.