familie: "Er i nu sikker på det her?" bla bla bla

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.264 visninger
33 svar
0 synes godt om
5. november 2010

Ellim

Okay er faktisk ret sur/ked af det/irriterede og skuffet.. 

Jeg er 23 år (læser til sygeplejerske) min kæreste er 27 og er udlært kok, vi har så bestemt os for at få et barn (er ikke gravid endnu - men arbejder på sagen) Syntes bare når vi fortæller til fx venner el familie at vi godt snart kunne tænke os at blive gravid osv - siger stort set ALLE:

Ejjj er i nu sikker på det?? Jamen du er så ung, og hvad med studiet? og så kan man jo ikke gå i byen osv.. Åhhhh det bliver så hårdt..? Er i nu sikker på det... og bla bla bla..

Hvorfor kan de ikke bare være glade for vores beslutning??

(Og så syntes jeg faktisk heller ikke at vi er SÅ unge!)

Hvad med jer andre?? Skal i også hører for en masse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

Ayasmor

Hop op og fald ned på de kommentarer... De er rigtig irriterende at høre på, netop når man selv glæder sig helt vildt til at den lille er på vej.. Synes da heller ikke at i er voldsomt unge?? Er selv lige fyldt 23 og læser til sygeplejerske.. rigtig mange på min skole er startet, hold barsel og fortsat efterfølgende.. Bare fordi i får et barn kan du da eks. sagtens fortsætte din uddannelse bagefter.. Og nej self. kan man ikke rende i byen hver weekend med et lille barn, og i startet kræver det da også en masse omstrukturering af ens liv som ikke-forældre... men jeres liv slutter jo heller ikke fordi at i får barn.. i kan da sagtens tage ud og more jer efter ankomsten af jeres kommende barn.. Puhh det blev langt, men kort og godt... bed folk om at lade være med at prikke til jeres belsutning, da det er jeres og i HAR overvejet hvad det vil sige at få en lille.. Og held og lykke med projektet

Knus

Anmeld

5. november 2010

Shibby

Du er sgu ikke en ung mor i den forstand. Du er voksen,du ved hvad du vil med dit liv,sammen med din kæreste..hvad er problemet..suk..nogle blir aldrig tilfredse..Gid de ku være glad på jeres vejne!

Anmeld

5. november 2010

Carina1977

Jeg hørte ikke sådan noget, men vi planlagde heller ikke at jeg skulle blive gravid. Da jeg så var blevet gravid, støttede alle os i det. Jeg var desuden 22 år da jeg blev gravid, og 23 år da jeg fik min søn.

Jeg tror ikke det er i en ond mening de siger det til jer. men tror bare i skal gøre det klart for dem, at byture ikke er jeres højeste ønske længere, og at studiet også er der, når man er tilbage fra barsel. Man kan altid ta en uddannelse, man kan ikke nødvendigvis altid få børn. Jeg er sikker på at den dag du står med en positiv graviditetstest i hånden, så er de der også for dig/jer. tror det er velmenende råd de kommer med, og er ikke ude på at såre jer. de skal nok støtte jer 100 % den dag i har gjort alvor af det. For nogen tager det bare tid at forstå at andre har en anden forestilling omkring livet end de selv har.

Ta en dag ad gangen....jeg tror nu nok de skal ændre sig, og hvis ikke, så skal det dælme da ikke forhindre jer i at udleve jeres drømme.

pøj pøj og jeg  for jer

Anmeld

5. november 2010

B&J

ja deres mening.. i har jeres og jeg syntes det lyder som en god start i jeres liv hvor i er hun og 23 er ikke ung du har en perfekt alder syntes jeg håber snart det lykkes jer

Anmeld

5. november 2010

Lotus86

Jeg er selv 23, og er lige blevet gravid, og alle der ved det synes det er helt fantastisk, også da vi fortalte at vi ville forsøge, jeg har aldrig hørt noget negativt...

Men altså, jeg ville bare lade det smutte ind af det ene ører, og ud af det andet, dem der siger det er sikkert bare misundelige

Anmeld

5. november 2010

FruHolm <3

Hold da op for nogen kommentare :O i er da i en god alder til at får børn, jeg er gravid og 20 år gammel, fik det kun at vide af et par enkelte, som så indrømmede bagefter at det egentlig ikk kom bag på dem jeg ville få mit første barn som 20 årig .

men synes bestemt ikke at i er for unge

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Ayasmor skriver:

Hop op og fald ned på de kommentarer... De er rigtig irriterende at høre på, netop når man selv glæder sig helt vildt til at den lille er på vej.. Synes da heller ikke at i er voldsomt unge?? Er selv lige fyldt 23 og læser til sygeplejerske.. rigtig mange på min skole er startet, hold barsel og fortsat efterfølgende.. Bare fordi i får et barn kan du da eks. sagtens fortsætte din uddannelse bagefter.. Og nej self. kan man ikke rende i byen hver weekend med et lille barn, og i startet kræver det da også en masse omstrukturering af ens liv som ikke-forældre... men jeres liv slutter jo heller ikke fordi at i får barn.. i kan da sagtens tage ud og more jer efter ankomsten af jeres kommende barn.. Puhh det blev langt, men kort og godt... bed folk om at lade være med at prikke til jeres belsutning, da det er jeres og i HAR overvejet hvad det vil sige at få en lille.. Og held og lykke med projektet

Knus

Lige præcis.. ER så træt af folk og deres dumme kommentar.. (tænkte bare nå jeg er 23 og min kæreste er 27, så er der nok mange der er yngre der må ligge øre til endnu mere.. Og det er simpelthen for dårligt, Ja uanset alder.. Det er en beslutning man har taget.. og sådan er det!!! 

Blev bare så irriterede på de folk der siger sådan.. Og en anden ting er at folk allerede er begyndt at "snakke" ude i byen!! VÆR DU GLAD FOR VORES BESLUTNING ELLER HOLD KÆFT!!! 

Sådan skulle lige ud med det!

Anmeld

5. november 2010

Ellim

Shibby skriver:

Du er sgu ikke en ung mor i den forstand. Du er voksen,du ved hvad du vil med dit liv,sammen med din kæreste..hvad er problemet..suk..nogle blir aldrig tilfredse..Gid de ku være glad på jeres vejne!

Tak Altså det er heller ikke ALLE - men har da et par veninder og særligt min far i familien der bestemt ikke syntes det lyder som en god idé.. Ikke at de mener at jeg ikke bliver en god mor, men fordi de satser mere på succes via job og mange penge , hvilke de mere er lykken (også min far) Hvor jeg mere at lykken ligger et helt andet sted.. (familie)

Anmeld

5. november 2010

Ellim

B&J skriver:

ja deres mening.. i har jeres og jeg syntes det lyder som en god start i jeres liv hvor i er hun og 23 er ikke ung du har en perfekt alder syntes jeg håber snart det lykkes jer

Tak.. Og også altid selv ment at 23 er en super alder.. Skal jo nå at have MANGE børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.