Barn nr. 2, hvornår og hvornår er det mindst hårdt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2010

Isabeau2206

Zafir skriver:

For mig handlede det om:

Jeg ville ikke have en baby der skulle hænge på armen, mens Idun stadig havde brug for at komme OP til mig, hele tiden.

Jeg ville ikke have 2 blebørn samtidig

Og jeg ville have at Idun skulle have lov til at være 'enebarn', mens hun var lille.

Men altså -  helt sikkert - gør din uddannelse færdig. Få et arbejde og få ordenlig løn under barsel

Tænker jeg oz; jeg kan jo heller ikke blive ved og udsætte uddannelsen Nu skal det være.

Måske er jeg skruk, men min bedste veninde har lige født, så "låner" jeg lige hendes datter lidt engang imellem *hehe*

En anden veninde er sat til 17. marts og min svigerinde er sat til 22. marts. Så der er nok og låne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Isabeau2206 skriver:

Tænker jeg oz; jeg kan jo heller ikke blive ved og udsætte uddannelsen Nu skal det være.

Måske er jeg skruk, men min bedste veninde har lige født, så "låner" jeg lige hendes datter lidt engang imellem *hehe*

En anden veninde er sat til 17. marts og min svigerinde er sat til 22. marts. Så der er nok og låne

Helt sikkert Der er altid masser af bebser at pille ved

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

Malene76 skriver:

Bare sådan af interesse, så er jeg nysgerrig på hvorfor du tager assistent udannelsen i stedet for en, undskyld udtrykket, rigtig pædagoguddannelse? Den tager godt nok lidt længere tid men jeg ville mene at den kan bruges til temmelig meget mere.

MVH Malene

Ville egentlig også gerne ha´ været "rigtig" pædagog, men der skal jeg ha´ en gymnasiel uddannelse eller en HF for at komme ind. Og jeg har "kun" en HG2 og engelsk på HF enkelfag.

Men når jeg er færdig med ass. udd., kan jeg sagtens springe videre på pædagog udd., eller bare arbejde

Anmeld

2. november 2010

Malene76

Isabeau2206 skriver:

Ville egentlig også gerne ha´ været "rigtig" pædagog, men der skal jeg ha´ en gymnasiel uddannelse eller en HF for at komme ind. Og jeg har "kun" en HG2 og engelsk på HF enkelfag.

Men når jeg er færdig med ass. udd., kan jeg sagtens springe videre på pædagog udd., eller bare arbejde

Ok. Tak for svar.  Held og lykke med uddannelsen.

MVH Malene

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

Malene76 skriver:

Ok. Tak for svar.  Held og lykke med uddannelsen.

MVH Malene

Helt i orden - du spør´ bare

Anmeld

2. november 2010

DK

Jeg synes at det eneste reelt dårlige tidspunkt at få et baby nr. 2 på, er hvis baby nr. 2 kommer lige oven i det tidspunkt hvor det store barn starter i børnehave! Kirstine var så smadret hver dag efter børnehaven i starten og hun havde behov for meget putten og kælen og væren lille efter at have været så "stor" hele dagen nede i børnehaven! Det ville have været super hårdt hvis jeg samtidig havde haft et spædbarn med stort plejebehov der!

Derudover så må jeg da indrømme at det har været super lækkert at vi har haft Kirstine "i fred" til at nyde mens hun var lille (0-5 år). Nu hvor hun er så stor så er der masser af plads til endnu en baby i vores familie! Også fordi at Kirstine ikke længere har nogen som helst fysiske behov tilfælles med en baby! Hun kan selv spise, gå på toilettet, smøre en mad, gå op på værelset og lege alene osv osv. Der vil aldrig være noget hun ikke kan som hun har lyst til pga. babyen! Hvis hun kun var 2-tre år, så ville hun jo blive nødt til at vente med at få en mad/tør ble osv. indtil jeg f.eks. var færdig med at amme! Når Bimmeren kommer så kan jeg godt amme imens jeg også tager vare på Kirstines behov som f.eks. er at tale om hendes dag, eller kigge i hendes skolebøger, eller se hende opføre et danseshow i stuen osv osv.

Anmeld

2. november 2010

june1987

jeg har 18 mrd i mellem, og de første 1½ år ville jeg aldrig gennemgå da jessica var meget syg osv. det var sindsygt hårdt men nu da cecilia er 4 ville jeg sige at hun kunne sagtens blive søster

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

DK skriver:

Jeg synes at det eneste reelt dårlige tidspunkt at få et baby nr. 2 på, er hvis baby nr. 2 kommer lige oven i det tidspunkt hvor det store barn starter i børnehave! Kirstine var så smadret hver dag efter børnehaven i starten og hun havde behov for meget putten og kælen og væren lille efter at have været så "stor" hele dagen nede i børnehaven! Det ville have været super hårdt hvis jeg samtidig havde haft et spædbarn med stort plejebehov der!

Derudover så må jeg da indrømme at det har været super lækkert at vi har haft Kirstine "i fred" til at nyde mens hun var lille (0-5 år). Nu hvor hun er så stor så er der masser af plads til endnu en baby i vores familie! Også fordi at Kirstine ikke længere har nogen som helst fysiske behov tilfælles med en baby! Hun kan selv spise, gå på toilettet, smøre en mad, gå op på værelset og lege alene osv osv. Der vil aldrig være noget hun ikke kan som hun har lyst til pga. babyen! Hvis hun kun var 2-tre år, så ville hun jo blive nødt til at vente med at få en mad/tør ble osv. indtil jeg f.eks. var færdig med at amme! Når Bimmeren kommer så kan jeg godt amme imens jeg også tager vare på Kirstines behov som f.eks. er at tale om hendes dag, eller kigge i hendes skolebøger, eller se hende opføre et danseshow i stuen osv osv.

Det´ da også rigtig En god idé og vente, til de er store nok til at kan "ta´ vare på sig selv". Kan godt se, det må være svært og amme samtidig med at man skal sikifte det andet barn

Vi venter sgu

Anmeld

2. november 2010

Hvem?

Isabeau2206 skriver:

Hej!

Vi vil gerne ha´ nr. 2, men kan ikke helt blive enige om hvornår? Jeg begynder på skole til januar; pædagogass. udd., som starter med et grundforløb.

Skal vi begynde og prøve nu, og blir´ jeg gravid, har jeg i det mindste taget grundforløbet og kan så gå videre efter barsel? Eller vente til udd. er færdig om 2 år og 9 mdr.?

Desuden vil jeg gerne spørge, hvornår det er mindst hårdt at få barn nr. 2? Vi har i forvejen en datter på næsten 14 mdr. Vi vil gerne ha´ de får glæde af hinanden ved ikke og ha´ så stor aldersforskel.

Jeg har en veninde fra dagplejen, som fødte en pige for 3 mdr. siden, og har i forvejen en søn på næsten 3 år. De siger jo, man skal sove når børnene sover, men det kan hun ikke rigtig, andet end når drengen er i børnehave. Hun siger, det er hårdt.

Hvad siger I? Skal vi vente til Stella er lidt ældre, og jeg har færdiggjort udd. eller bare gå igang nu?

Diana

Jeg har det vist omvendt af de fleste, vi har Lauge på 9 måneder og jeg skal 2"Føde" (PKS) igen om 3 måneder, altså bliver der helt præcist 12 måneder og 10 dage imellem dem.

Jeg er selv vokset om med en bror der er 14 mdr ældre og det har været så fantastisk og er det stadig at have en så tæt på - der ud over vil jeg gerne have blebørnene samtidig og hvor de kan få en masse glæde ud af hinanden.

Jeg er på barsel i min uddannelse, men vender stærkt tilbage til sommeren 11, hvor jeg skal læse videre på socialrådgiveren.

Anmeld

2. november 2010

Isabeau2206

SanneBoe skriver:

Jeg har det vist omvendt af de fleste, vi har Lauge på 9 måneder og jeg skal 2"Føde" (PKS) igen om 3 måneder, altså bliver der helt præcist 12 måneder og 10 dage imellem dem.

Jeg er selv vokset om med en bror der er 14 mdr ældre og det har været så fantastisk og er det stadig at have en så tæt på - der ud over vil jeg gerne have blebørnene samtidig og hvor de kan få en masse glæde ud af hinanden.

Jeg er på barsel i min uddannelse, men vender stærkt tilbage til sommeren 11, hvor jeg skal læse videre på socialrådgiveren.

Sådan tænkte jeg også i starten. Jeg har 3 søskende, 2 ældre og en yngre. Vi er 34, 31, 28 (mig) og 22 år gamle. Og jeg har haft meget glæde af min ældre søster på 31 år.

Man har sgu meget glæde af hinanden, når der kun er et par år imellem! Men jeg kan nu også godt se, at det er en god idé og lade dem være "alene-børn", så de kan nyde mor og far lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.