Jeg synes at det eneste reelt dårlige tidspunkt at få et baby nr. 2 på, er hvis baby nr. 2 kommer lige oven i det tidspunkt hvor det store barn starter i børnehave! Kirstine var så smadret hver dag efter børnehaven i starten og hun havde behov for meget putten og kælen og væren lille efter at have været så "stor" hele dagen nede i børnehaven! Det ville have været super hårdt hvis jeg samtidig havde haft et spædbarn med stort plejebehov der!
Derudover så må jeg da indrømme at det har været super lækkert at vi har haft Kirstine "i fred" til at nyde mens hun var lille (0-5 år). Nu hvor hun er så stor så er der masser af plads til endnu en baby i vores familie! Også fordi at Kirstine ikke længere har nogen som helst fysiske behov tilfælles med en baby! Hun kan selv spise, gå på toilettet, smøre en mad, gå op på værelset og lege alene osv osv. Der vil aldrig være noget hun ikke kan som hun har lyst til pga. babyen! Hvis hun kun var 2-tre år, så ville hun jo blive nødt til at vente med at få en mad/tør ble osv. indtil jeg f.eks. var færdig med at amme! Når Bimmeren kommer så kan jeg godt amme imens jeg også tager vare på Kirstines behov som f.eks. er at tale om hendes dag, eller kigge i hendes skolebøger, eller se hende opføre et danseshow i stuen osv osv.
Anmeld