Søger alt slags hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

SussieThyssen

linselouise skriver:

Nej vi har ingen problemer med at lægge ham i seng om aftenen, det er om natten når vi alle sover at han vågner hele tiden. Og nej han er ikke vandt til jeg kommer når han græder Jeg har prøvet at lade ham være, han hyperventilerer hvis han får lov at stå og græde midt om natten, så ikke nogen god løsning for os...

Det er heller ikke nemt at ligge lige ved siden af ham når han begynder at hyle om natten

Næ..det har du ret i.
Hmm..tjaaa..så er der jo nok ikke så meget andet at gøre end at stå pinen ud, og så håbe på, at det med tiden går over.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2010

TrineCT

SussieThyssen skriver:

uha..ja det er en dårlig vane.
Giv ham en tår at drikke..tjek hans ble..og så må du putte ham og lade ham græde. Har han ikke sit eget værelse??

Det virkede for os. Hjalte er 8 måneder gammel og nu kan vi ligge ham i seng og så sover han bare.

Tror der er stor forskel på babyer og deres behov. Faste vaner og konsekvens er utrolig vigtig og derudover tror jeg man skal afkode sit barn og handle derefter.

Det er også det min erfaring på arbejde. Jeg arbejder som pædagog.

MVH
TrineCT

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

1. november 2010

SussieThyssen

TrineCT skriver:

Det virkede for os. Hjalte er 8 måneder gammel og nu kan vi ligge ham i seng og så sover han bare.

Tror der er stor forskel på babyer og deres behov. Faste vaner og konsekvens er utrolig vigtig og derudover tror jeg man skal afkode sit barn og handle derefter.

Det er også det min erfaring på arbejde. Jeg arbejder som pædagog.

MVH
TrineCT

www.smart-babytøj.dk

netop..selvfølgelig er der forskel, men jeg har da endnu ikke haft en troldunge under mine vinger hvor det ikke har virket...men igen, det afhænger jo også meget af ens egen udstråling og ro.
Lærte tricksne af min kusine, der har fået 7 stks og er en del år ældre end jeg, og hun kunne bare det der.
Jeg kan huske hun tog min hyleunge og rullede hende ind i dynen og puttede hende fast og bestemt..og vupti, så sov babyzilla
Har siden selv brugt det bl.a. med min datterdatter..og når de er her eller jeg er hjemme hos dem og babysitte, så ved de godt begge to at når der er sagt godnat, så er det godnat.

Anmeld

1. november 2010

Ryberg

SussieThyssen skriver:

netop..selvfølgelig er der forskel, men jeg har da endnu ikke haft en troldunge under mine vinger hvor det ikke har virket...men igen, det afhænger jo også meget af ens egen udstråling og ro.
Lærte tricksne af min kusine, der har fået 7 stks og er en del år ældre end jeg, og hun kunne bare det der.
Jeg kan huske hun tog min hyleunge og rullede hende ind i dynen og puttede hende fast og bestemt..og vupti, så sov babyzilla
Har siden selv brugt det bl.a. med min datterdatter..og når de er her eller jeg er hjemme hos dem og babysitte, så ved de godt begge to at når der er sagt godnat, så er det godnat.

Jeg har i øvrigt kørt denne rutine de sidste 2 dage:

Sove fra 15.30-16.00 (han sover ikke mere om dagen en 30-45 min. ad gangen), kl.17.30 spiser vi kartoffelmos (med bøvl og besvær), derefter får han lige en lille flaske.... i bad kl. 18.10, og kl.18.30 går vi op på hans værelse hvor jeg tænder lidt dæmpet lys, nusser ham, tilbyder ham lidt putte flaske, og putter ham derefter i sengen.

Natten til idag gik således at han sov fra 18.30-2.30 i nat!!!! Der var han så sulten, så han fik en flaske ...

Derefter sov han til 5. hvor han vågnede og skulle puttes... og derefter til kl.7...

Det er vel okay?

jeg har en del mere overskud idag!!

Anmeld

2. november 2010

SussieThyssen

KittyGirl skriver:

Jeg har i øvrigt kørt denne rutine de sidste 2 dage:

Sove fra 15.30-16.00 (han sover ikke mere om dagen en 30-45 min. ad gangen), kl.17.30 spiser vi kartoffelmos (med bøvl og besvær), derefter får han lige en lille flaske.... i bad kl. 18.10, og kl.18.30 går vi op på hans værelse hvor jeg tænder lidt dæmpet lys, nusser ham, tilbyder ham lidt putte flaske, og putter ham derefter i sengen.

Natten til idag gik således at han sov fra 18.30-2.30 i nat!!!! Der var han så sulten, så han fik en flaske ...

Derefter sov han til 5. hvor han vågnede og skulle puttes... og derefter til kl.7...

Det er vel okay?

jeg har en del mere overskud idag!!

Ja nu begynder det at lyde af noget..bare hæng på..så skulle I gerne snart kunne få en hel nats ro

Anmeld

3. november 2010

Fyn

Jeg læser lige med her... Min datter var oppe HVER TIME i nat. Ville ammes ellers skreg hun bare.

DET TRAK TÆNDER UD. Især fordi hun har gjort det de seneste uger nu.... Grrrrrrrrrrrrr.......

Så hvordan er det gået hos jer med lidt søvn?
Christina

Anmeld

4. november 2010

TrineCT

SussieThyssen skriver:

Ja det lyder simpelthen fantastisk dejligt at det bare fungere. Jeg vil lang hen ad vejen give dig medhold. Børn har brug for voksne der mener hvad de siger og gør

Anmeld

4. november 2010

Ryberg

Lige for at komme med en update på hvordan det går...

Jeg besluttede mig for at søndag til mandag der skulle vores rutine begynde...

Så vi har gjort således:

Han får mos kl. 17.30
Bad kl.18
Efter badet går vi op på hans værelse, og gør det natklar, sætter os i lænestolen og giver ham en putteflaske, og det passer med at han er puttet til kl.18.30.

Han sover.... og at give ham en natflaske kl.23, hjælper ikke på natten... så den har jeg droppet!

Jeg lader ham sove...

Kl.4.30 HVER NAT.. vågner han og er DØD sulten.. han napper lige 180 ml. og sover videre til kl.8

Jeg er MEGET tilfreds.. og jeg har fået min søvn igen..

Sidder bare med spørgsmålet om, hvornår han mon sover fra sin kl.4.30 flaske? og om det er 'optimalt' at han får den på det tidspunkt?

Men alt i alt er det gået fantastisk - synes jeg selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.