KittyGirl skriver:
Nu bliver jeg nødt til at skrive et indlæg, beklager hvis det bliver lidt langt, men nu kan jeg bare ikke mere...
Min dreng er snart ½ år, og jeg ved godt at "ikke alle børn sover igennem"... og "det kommer nok" og bl.a bl.a. bl.a.
Han sover ikke igennem... han er et mareridt for mig hver dag kl.17 til næste dag omkring kl.9, og jeg er ved at være tudefærdig, det er dag ind og dag ud... og jeg kan bare ikke mere..
han er god til at sove sin formiddagslur, eftermiddagslur og så tager han kort aftenlur også...
Han får sin grød/mos omkring kl.17/18, og jeg er begyndt at prøve at indføre en putteflaske mellem kl.19 og 20. men han starter bare med at være pyller, irritabel, træls, irriterende... og han skal vugges og vugges, og det er som regel kun mor der dur!! 
HVIS det nu skulle være en af de aftener hvor det går godt, får han sin putteflaske kl.19.40 ca. han putter i mine arme og gå næsten kold, så kan jeg gå op og ligge ham i hans seng og så sover han! (læg mærke til at det er kun fald-i-søvn-fasen jeg snakker om lige nu) ...
jeg har fået at vide af min SSP at for at et barn skal kunne falde i søvn skal det ligges i seng når det er frisk, for det skal have overskud til at falde i søvn.... Det kæmper jeg en kamp med her om aftenen.. jeg har f.eks. lgie nu, prøvet at ligge ham, putte ham, synge for ham, vugge ham, og ligge ham mens han er vågen og i nogenlunde humør.. går udenfor værelset, og kan høre hvordan han tæsker rundt i sengen og vil absolut IKKE sove.. efter gentagne gange hvor jeg har været inde, give ham sutten, sige godnat skat osv. falder han IKKE i søvn... til sidst må jeg opgivende tage ham med ned efter 1 times forsøg med tårer ned af MINE kinder....
så sidder jeg med ham 5 minutter i mine arme nede i stuen, og så går han kold............. 
Nå... så natteroderiet... jeg forsøgte på et tidspunkt at give ham en natteflaske kl.23 og kun tilbyde ham vand om natten... fordi han i en periode begyndt at ville have sutteflasken hver 2. time (kun 10 ml hver gang) ... det tog en hård uge at komme igennem, men så sov han nogenlunde igennem... vågnede først omkring kl.6 om morgenen......
MEN.. nu er han begyndt igen.... kl.20.30 lige nu, han sover STADIG ikke.... flaske kl.23....... vågner igen kl.1 ... er ked af det... igen kl.3... kl.4-5 er han pyller... kl.6 igen.... kl.7 igen.... sådan har han kørt den sidste uge....
Kl.8 får han sin morgen grød, og derfra og indtil kl.17 om aftenen kører det bare perfekt!
Men HVER DAG gruer jeg for aftenen... hader den...
Jeg går til fys 2 gange om ugen, spiser 3x600mg ibumetin og 4x1000mg panodil om dagen for at holde mine smerter væk i min ryg (jeg har så mange myoser i ryggen og mine muskler er hævede af overbelastning) .... og jeg er i underskud af søvn...
Jeg mangler sådan nogen at snakke med, har selvfølgelig min mand... men i ved..... den ene af mine veninder har sine egne problemer for tiden, så har ikke lyst til at læsse af på hende... og hun har vidst også lidt travlt..
Den anden veninde jeg har... ja hver gang vi er sammen, så vil hun altid en masse steder hen..
Jeg har bare sådan brug for at NOGEN LYTTER!!!!! JEG ER FÆRDIG!! GRÆDEFÆRDIG!!
Kan i hjælpe? gode råd? er næsten på grædende knæ!!!
Knus Kitty - som alligevel elsker sin dreng når han kommer med sit smil 
Ej det lyder fuldtændig som vores nætter for hele min søns ankomst næsten til for 1 mdr siden. Han er nu 18 mdr.
Jeg ved hvor hårdt det er og hvor frustreret man er over den manglende søvn som jo gælder både mor og barn. Vil sige at jeg ville droppe en af lurene om dagen eller vække ham fra 2 af dem så de ikke bliver så lange. Min søn har heller ikke sovet godt om dag.
Nu ved jeg ikke om din søn sover på eget værelse, men på den måde er det jo lettere at få manden til at overtage dit nattejob, uanset om sønne vil have det eller ej. Selvom det også her kun er mor der duer er det rart nu vores dreng har vænnet sig til det godt kan være far der kommer, at man ind imellem kan hvile sig eller sove videre.
Tror jeg til aften ville prøve og trætte ham,lege med ham og give ham et dejligt bad og nusse og putte ham.
Men må indrømme jeg selv har prøvet alt (skal siges min dreng har haft bøvl med maven) så jeg tror det er det der har holdt ham vågen. Det eneste vi har været gode til er og give efter fordi vi har været i tvivl om han har haft ondt eller om det bare var pjat, så mit råd er giv ikke efter, min sundhedsplejerske sagde det tager 3 dage hvor barnet skriger, og så bliver det bedre, og så lad far gøre det for jeres dreng ved hvor han har dig
åhh de drenge
Håber du får gode råd. Håber ikke I skal bøvle ligeså længe som os.
fra en der ved hvor hårdt det er.