Søger alt slags hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2010

missie20

SussieThyssen skriver:

LOL

nej ingen vælling..det er han for stor til hehe.
Nå men lad os så få nedlagt babysilla.
Det drejer sig om rytme og fasthed, og nogle aftener med skrigeri, men jeg kan trøste dig med, at det går over.
Han er stor nok til at blive fodret af med grød eller mos og  en tår flaske omkring kl halv 7...ikke senere.
Derefter giver du ham et bad, og sørger for, at han ligger i sin seng kl halv 7 sharp!!
Altså ingen sen eftermiddagsnap...er han ikke vågnet til kl 16 må du hive ham op.
Du sørger for at have en flaske kamillete parat til senere, hvis han skulle vågne.
Derefter putter du, synger siger godnat, slukker lyset og går!!!
Færdig med den.
Måske lægger han sig til at sove eller han tager en skrige tur.
Lad ham skrige...ja jeg ved det er hårdt.
Når der er gået lidt..og hermed mener jeg en 5-10 min går du op, giver ham sutten uden at tænde lys. Siger godnat uden mere opmærksomhed og går.
Du ved han ikke mangler noget.
Han er met og ren, så det andet er ren pjat.
Det kan godt være det vil tage dig en lille uges tid med denne ,åde...men det virker.
Vågner han senere på aftenen, så giver du ham hurtigt en tår kamillete, evt en tør ble..ikke noget med overhygge, bare noget at drikke, sut og godnat igen.
Slukke lys og gå.
Hyletur???
Too bad...too sad.
Du ved at han er ok, han er ren og tør og mangler ikke noget.

Jeg ved det er hårdt, men for din og hans skyld bliver du nødt til at have hår på brystet de dage det nu vil tage.
Men du vil opdage, at det virker.

1000 knus og klem
Sussie

Puha jeg bliver nødt til at sige min mening angående at lade sit barn græde og gøre intet...Det er i mine øjne et meget forkert valg. Du skriver at hvis han har fået en ren numse, har fået mad og drikke, så er det bare to bad  Det ville jeg aldrig og jeg mener aldrig gøre, vil aldrig lade mit barn ligge og græde. Der er jo en årsag til at barnet græder. Min søn græder fordi han er træt og han er bange for vi går fra ham. Prøv at forstille dig, at du er hjælpeløs bliver lagt i din seng helt alene og der er mørkt og ingen mor eller far, det er da ikke sjovt for sådan et lille pus. Jeg har købt netsundhedsplejersken Helens bog,"Sådan får du dit barn til at sove" og fulgt det råd og det hjælper. Undersøgelserne har vist at grunden til at de stopper med at græde er fordi de opgiver og tænker nå mor kommer ikke aligevel, så hende kan man ikke regne med. Hvis man ignorer barnets gråd, får barnet kun en slags gråd, dvs at mor kan aldrig hører hvad der er galt når barnet græder. Når mit barn græder som er 6 måneder og 3 uger, ja så bare ved at han græder kan jeg hører hvad han vil fortælle mig, fordi jeg alt har reageret på hans gråd. Men sådan er vi så forskellige, siger ikke at det ikke har hjulpet på dine børn. Men hendes metode har i hvert fald hjulpet for min søn. Håber du forstår det ikke er en kritik eller andklagende besked jeg skriver til dig. Jeg bryder mig bare ikke personligt om den metode. Forsat god søndag til alle og husk at spole uret 1 time tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2010

Lulle25

KittyGirl skriver:

Nu bliver jeg nødt til at skrive et indlæg, beklager hvis det bliver lidt langt, men nu kan jeg bare ikke mere...

Min dreng er snart ½ år, og jeg ved godt at "ikke alle børn sover igennem"... og "det kommer nok" og bl.a bl.a. bl.a.

Han sover ikke igennem... han er et mareridt for mig hver dag kl.17 til næste dag omkring kl.9, og jeg er ved at være tudefærdig, det er dag ind og dag ud... og jeg kan bare ikke mere..

han er god til at sove sin formiddagslur, eftermiddagslur og så tager han kort aftenlur også...

Han får sin grød/mos omkring kl.17/18, og jeg er begyndt at prøve at indføre en putteflaske mellem kl.19 og 20. men han starter bare med at være pyller, irritabel, træls, irriterende... og han skal vugges og vugges, og det er som regel kun mor der dur!!

HVIS det nu skulle være en af de aftener hvor det går godt, får han sin putteflaske kl.19.40 ca. han putter i mine arme og gå næsten kold, så kan jeg gå op og ligge ham i hans seng og så sover han! (læg mærke til at det er kun fald-i-søvn-fasen jeg snakker om lige nu) ...

jeg har fået at vide af min SSP at for at et barn skal kunne falde i søvn skal det ligges i seng når det er frisk, for det skal have overskud til at falde i søvn.... Det kæmper jeg en kamp med her om aftenen.. jeg har f.eks. lgie nu, prøvet at ligge ham, putte ham, synge for ham, vugge ham, og ligge ham mens han er vågen og i nogenlunde humør.. går udenfor værelset, og kan høre hvordan han tæsker rundt i sengen og vil absolut IKKE sove.. efter gentagne gange hvor jeg har været inde, give ham sutten, sige godnat skat osv. falder han IKKE i søvn... til sidst må jeg opgivende tage ham med ned efter 1 times forsøg med tårer ned af MINE kinder....

så sidder jeg med ham 5 minutter i mine arme nede i stuen, og så går han kold.............

Nå... så natteroderiet... jeg forsøgte på et tidspunkt at give ham en natteflaske kl.23 og kun tilbyde ham vand om natten... fordi han i en periode begyndt at ville have sutteflasken hver 2. time (kun 10 ml hver gang) ... det tog en hård uge at komme igennem, men så sov han nogenlunde igennem... vågnede først omkring kl.6 om morgenen......

MEN.. nu er han begyndt igen.... kl.20.30 lige nu, han sover STADIG ikke.... flaske kl.23....... vågner igen kl.1 ... er ked af det... igen kl.3... kl.4-5 er han pyller... kl.6 igen.... kl.7 igen.... sådan har han kørt den sidste uge....

Kl.8 får han sin morgen grød, og derfra og indtil kl.17 om aftenen kører det bare perfekt!

Men HVER DAG gruer jeg for aftenen... hader den...

Jeg går til fys 2 gange om ugen, spiser 3x600mg ibumetin og 4x1000mg panodil om dagen for at holde mine smerter væk i min ryg (jeg har så mange myoser i ryggen og mine muskler er hævede af overbelastning) .... og jeg er i underskud af søvn...

Jeg mangler sådan nogen at snakke med, har selvfølgelig min mand... men i ved..... den ene af mine veninder har sine egne problemer for tiden, så har ikke lyst til at læsse af på hende... og hun har vidst også lidt travlt..

Den anden veninde jeg har... ja hver gang vi er sammen, så vil hun altid en masse steder hen..

Jeg har bare sådan brug for at NOGEN LYTTER!!!!! JEG ER FÆRDIG!! GRÆDEFÆRDIG!!

Kan i hjælpe? gode råd? er næsten på grædende knæ!!!

Knus Kitty - som alligevel elsker sin dreng når han kommer med sit smil

Ej det lyder fuldtændig som vores nætter for hele min søns ankomst næsten til for 1 mdr siden. Han er nu 18 mdr.

Jeg ved hvor hårdt det er og hvor frustreret man er over den manglende søvn som jo gælder både mor og barn. Vil sige at jeg ville droppe en af lurene om dagen eller vække ham fra 2 af dem så de ikke bliver så lange. Min søn har heller ikke sovet godt om dag.

Nu ved jeg ikke om din søn sover på eget værelse, men på den måde er det jo lettere at få manden til at overtage dit nattejob, uanset om sønne vil have det eller ej. Selvom det også her kun er mor der duer er det rart nu vores dreng har vænnet sig til det godt kan være far der kommer, at man ind imellem kan hvile sig eller sove videre.

Tror jeg til aften ville prøve og trætte ham,lege med ham og give ham et dejligt bad og nusse og putte ham.

Men må indrømme jeg selv har prøvet alt (skal siges min dreng har haft bøvl med maven) så jeg tror det er det der har holdt ham vågen. Det eneste vi har været gode til er og give efter fordi vi har været i tvivl om han har haft ondt eller om det  bare var pjat, så mit råd er giv ikke efter, min sundhedsplejerske sagde det tager 3 dage hvor barnet skriger, og så bliver det bedre, og så lad far gøre det for jeres dreng ved hvor han har dig åhh de drenge Håber du får gode råd. Håber ikke I skal bøvle ligeså længe som os. fra en der ved hvor hårdt det er.

Anmeld

31. oktober 2010

Tulle28

Jeg har ikke noget råd til dig, men vi har også nogle meget urolige nætter lige pt. Min datter er 7 mdr. Jeg har bestemt mig for at det er en fase, ellers er det jo umuligt at overleve

Det lyder lidt på mig, som om  han er overtræt når du lægger ham - har du overvejet at lægge ham før? Vi puttede før i tiden kl. 20.00, så blev den 19.30, så 19.00 og nu er den faktisk 18.30 når hun kommer i seng. Vi kan simpelthen ikke trække den længere, hun er sur og tvær og pylret og det er egentlig uanset om hun har været vågen i 1. 2 eller 3 timer. Jeg synes det er lidt tidligt, men hvis det er det, hun har brug for, så må det være sådan. Det går jeg OGSÅ ud fra ændrer sig med tiden.

Vores putteritual er bad, nattøj på, amning i soveværelset og så godnat. Nogle gange skal hun snakke og lave fis i en halv time, andre gange tager det 5-10 minutter før hun sover.

Og til det der med børn der sover igennem.... Så kender jeg ikke særlig mange, hvis børn i denne alder sover igennem. Så tror mere det er reglen end undtagelsen at de ikke sover i denne alder.

Stort knus Tulle

Anmeld

31. oktober 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

uha..ja det er en dårlig vane.
Giv ham en tår at drikke..tjek hans ble..og så må du putte ham og lade ham græde. Har han ikke sit eget værelse??

Nej han har ikke mulighed for eget værelse da vi bor ret småt. Alt det der er prøvet, det virker ikke Hvis jeg lader ham stå og græde går han helt i selvsving!

Anmeld

31. oktober 2010

MyBaby

missie20 skriver:

Puha jeg bliver nødt til at sige min mening angående at lade sit barn græde og gøre intet...Det er i mine øjne et meget forkert valg. Du skriver at hvis han har fået en ren numse, har fået mad og drikke, så er det bare to bad  Det ville jeg aldrig og jeg mener aldrig gøre, vil aldrig lade mit barn ligge og græde. Der er jo en årsag til at barnet græder. Min søn græder fordi han er træt og han er bange for vi går fra ham. Prøv at forstille dig, at du er hjælpeløs bliver lagt i din seng helt alene og der er mørkt og ingen mor eller far, det er da ikke sjovt for sådan et lille pus. Jeg har købt netsundhedsplejersken Helens bog,"Sådan får du dit barn til at sove" og fulgt det råd og det hjælper. Undersøgelserne har vist at grunden til at de stopper med at græde er fordi de opgiver og tænker nå mor kommer ikke aligevel, så hende kan man ikke regne med. Hvis man ignorer barnets gråd, får barnet kun en slags gråd, dvs at mor kan aldrig hører hvad der er galt når barnet græder. Når mit barn græder som er 6 måneder og 3 uger, ja så bare ved at han græder kan jeg hører hvad han vil fortælle mig, fordi jeg alt har reageret på hans gråd. Men sådan er vi så forskellige, siger ikke at det ikke har hjulpet på dine børn. Men hendes metode har i hvert fald hjulpet for min søn. Håber du forstår det ikke er en kritik eller andklagende besked jeg skriver til dig. Jeg bryder mig bare ikke personligt om den metode. Forsat god søndag til alle og husk at spole uret 1 time tilbage.

Jeg har det helt på samme måde som dig! Jeg har også købt bogen og kan helt sikkert anbefale den!

Anmeld

31. oktober 2010

SussieThyssen

Malene84 skriver:

Meen hmm... hvordan får jeg bygget det ind nu? De får deres natflaske kl. 20 og går fuldstændig døde på den og sover til kl 7 næste morgen.

Du synger for dem under natflasken,,bare sådan ganske stille..og som tiden går og natflasken forsvinder, så synger du sangen(e) ved sengen.
Og når først de bliver store nok til godnathistorie, så kommer den helt automatisk før godnatsangen

Anmeld

31. oktober 2010

SussieThyssen

missie20 skriver:

Åhh nej..du kan tro jeg ikke har ladt mine børn "bare" græde, men man er naturligvis på tæerne.
Og nej..hvis man lytter med sit indre øre, så kan man høre forskel på gråden.
Er det "selskabs-gråd"? Eller er det "ulykkelig-gråd"??
Ingen af mine børn, har nogensinde fået lov at være ulykkelige, det kan jeg love dig for, men forkælede omkring sovetid, så de har kunnet udmatte mor og styre hele huset, har de ikke.

Du må gerne kalde mig gammeldags, men er vi en sjælden gang kommet ind i en uheldig rytme, så har vi taget det sure med det søde, og få pillet den dårlige vane af.
Vi skal alle sammen kunne være der.
Og husk på, jo mere udmattet en mor er, jo mindre overskud har hun til at være en god mor.

Anmeld

31. oktober 2010

SussieThyssen

linselouise skriver:

Nej han har ikke mulighed for eget værelse da vi bor ret småt. Alt det der er prøvet, det virker ikke Hvis jeg lader ham stå og græde går han helt i selvsving!

Det er jo fordi han har kunnet hyle sig til at du kommer.
Men jeg ser ikke anden udvej, end at du må fortsætte og lade ham græde. Vær standhaftig. Gå ind engang imellem og giv ham sutten og gå igen. Tjek op på at han er ok, men ingen underholdning. Det bliver hårdt, men du må sætte hårdt mod hårdt.
Havde det samme problem med min ældste og det tog det meste af en uge inden vi fik vendt skuden med det natteroderi. Eiii det var hårdt, jeg var helt svedt nogen gange, men jeg blev nødt til det. Og fik rådet af min sundhedsplejerske.
Siden har rytme og metode været brugt til de næste, og det har bare fungeret super.
Så prøv alligevel, selvom han går i selvsving.

Anmeld

31. oktober 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Det er jo fordi han har kunnet hyle sig til at du kommer.
Men jeg ser ikke anden udvej, end at du må fortsætte og lade ham græde. Vær standhaftig. Gå ind engang imellem og giv ham sutten og gå igen. Tjek op på at han er ok, men ingen underholdning. Det bliver hårdt, men du må sætte hårdt mod hårdt.
Havde det samme problem med min ældste og det tog det meste af en uge inden vi fik vendt skuden med det natteroderi. Eiii det var hårdt, jeg var helt svedt nogen gange, men jeg blev nødt til det. Og fik rådet af min sundhedsplejerske.
Siden har rytme og metode været brugt til de næste, og det har bare fungeret super.
Så prøv alligevel, selvom han går i selvsving.

Nej vi har ingen problemer med at lægge ham i seng om aftenen, det er om natten når vi alle sover at han vågner hele tiden. Og nej han er ikke vandt til jeg kommer når han græder Jeg har prøvet at lade ham være, han hyperventilerer hvis han får lov at stå og græde midt om natten, så ikke nogen god løsning for os...

Det er heller ikke nemt at ligge lige ved siden af ham når han begynder at hyle om natten

Anmeld

31. oktober 2010

Ryberg

Nu har jeg lige tænkt over jeres indlæg, og beklager meget hvis jeg ikke lige får svaret på alles, men der er bare så mange ...

Jeg vil prøve at give ham kartoffelmos igen fra i aften af, give ham et bad bagefter og putte ham omkring kl.18.30.

Men hva så hvis han vågner efter 30 minutter og er frisk? skal jeg så bare blive ved med at putte ham?

Skal han have en slags aften/nat flaske?

Igår faldt han i søvn ved 21 tiden med en lille putte flaske, og han vågnede kl 1, kl.3 og igen kl.4-5 og her siger han sulten lyde, vi tilbød ham vand og vand og vand, var inde ved ham mange gange, eller rettere sagt min mand var, fordi jeg fik et migræne anfald i nat ... og til sidst sagde jeg, giv ham hans flaske for han er jo sulten! Han åd 200 ml, og faldt i søvn indtil kl.7, hvor han kom ind til os... og vi puttede så sammen til kl.8 hvor min mand stod op med ham, så fik jeg så lov at sove lidt...

Hvis han er sulten om natten, skal han vel have mad der? eller skal jeg indkøre en nat flaske/aften flaske...

Jeg ville selvfølgelig aldrig lade ham skrige bare for at skrige.... men er det brok gråd.. så lader jeg ham ligge... jeg falder alligevel ikke i søvn før jeg ved at han sover...

puha det er hårdt...

Og tak for alle svarene!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.