Søger alt slags hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2010

L.J.L

KittyGirl skriver:

Nu bliver jeg nødt til at skrive et indlæg, beklager hvis det bliver lidt langt, men nu kan jeg bare ikke mere...

Min dreng er snart ½ år, og jeg ved godt at "ikke alle børn sover igennem"... og "det kommer nok" og bl.a bl.a. bl.a.

Han sover ikke igennem... han er et mareridt for mig hver dag kl.17 til næste dag omkring kl.9, og jeg er ved at være tudefærdig, det er dag ind og dag ud... og jeg kan bare ikke mere..

han er god til at sove sin formiddagslur, eftermiddagslur og så tager han kort aftenlur også...

Han får sin grød/mos omkring kl.17/18, og jeg er begyndt at prøve at indføre en putteflaske mellem kl.19 og 20. men han starter bare med at være pyller, irritabel, træls, irriterende... og han skal vugges og vugges, og det er som regel kun mor der dur!!

HVIS det nu skulle være en af de aftener hvor det går godt, får han sin putteflaske kl.19.40 ca. han putter i mine arme og gå næsten kold, så kan jeg gå op og ligge ham i hans seng og så sover han! (læg mærke til at det er kun fald-i-søvn-fasen jeg snakker om lige nu) ...

jeg har fået at vide af min SSP at for at et barn skal kunne falde i søvn skal det ligges i seng når det er frisk, for det skal have overskud til at falde i søvn.... Det kæmper jeg en kamp med her om aftenen.. jeg har f.eks. lgie nu, prøvet at ligge ham, putte ham, synge for ham, vugge ham, og ligge ham mens han er vågen og i nogenlunde humør.. går udenfor værelset, og kan høre hvordan han tæsker rundt i sengen og vil absolut IKKE sove.. efter gentagne gange hvor jeg har været inde, give ham sutten, sige godnat skat osv. falder han IKKE i søvn... til sidst må jeg opgivende tage ham med ned efter 1 times forsøg med tårer ned af MINE kinder....

så sidder jeg med ham 5 minutter i mine arme nede i stuen, og så går han kold.............

Nå... så natteroderiet... jeg forsøgte på et tidspunkt at give ham en natteflaske kl.23 og kun tilbyde ham vand om natten... fordi han i en periode begyndt at ville have sutteflasken hver 2. time (kun 10 ml hver gang) ... det tog en hård uge at komme igennem, men så sov han nogenlunde igennem... vågnede først omkring kl.6 om morgenen......

MEN.. nu er han begyndt igen.... kl.20.30 lige nu, han sover STADIG ikke.... flaske kl.23....... vågner igen kl.1 ... er ked af det... igen kl.3... kl.4-5 er han pyller... kl.6 igen.... kl.7 igen.... sådan har han kørt den sidste uge....

Kl.8 får han sin morgen grød, og derfra og indtil kl.17 om aftenen kører det bare perfekt!

Men HVER DAG gruer jeg for aftenen... hader den...

Jeg går til fys 2 gange om ugen, spiser 3x600mg ibumetin og 4x1000mg panodil om dagen for at holde mine smerter væk i min ryg (jeg har så mange myoser i ryggen og mine muskler er hævede af overbelastning) .... og jeg er i underskud af søvn...

Jeg mangler sådan nogen at snakke med, har selvfølgelig min mand... men i ved..... den ene af mine veninder har sine egne problemer for tiden, så har ikke lyst til at læsse af på hende... og hun har vidst også lidt travlt..

Den anden veninde jeg har... ja hver gang vi er sammen, så vil hun altid en masse steder hen..

Jeg har bare sådan brug for at NOGEN LYTTER!!!!! JEG ER FÆRDIG!! GRÆDEFÆRDIG!!

Kan i hjælpe? gode råd? er næsten på grædende knæ!!!

Knus Kitty - som alligevel elsker sin dreng når han kommer med sit smil

Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!

Min søn er snart 1 år, og han har aldrig sovet igennem, aldrig! Jeg har ikke fået en god nats søvn i snart et år, og jeg er ved at blive sindsyg! Han vågner stort set hver anden time fra vi går i seng til vi vågner kl. 6 om morgenen. Og vi har prøvet ALT.

Vi havde også problemer med at lægge ham i seng, til at starte med, men vi gjorde det på den hårde måde, som mange siger er et no go, men for os har det hjulpet. Vi lod ham græde et par minutter før vi gik ind til ham, og så længere og længere tid, og til sidst stoppede han og lagde sig ned og sov. Tror det tog et par dage med den metode, og idag er han heldigvis rigtig nem at lægge i seng. Han står som regel og hyggesnakker i ½ time før han falder i søvn, men det er slet ikke slemt som før hvor han bare ikke ville sove.

Håber du finder ud af noget som hjælper dig, for jeg ved godt hvor hårdt det er, og ja så bander man de der mødre der kommer og siger "mit barn sov igennem fra det var 2 dage gammelt" langt væk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Stakkels lille mor..du har en rigtig babytyran eller babysilla
Der er kun en måde at gøre det på..hvis du altså vil lytte til sådan en gammel kone som mig, med 3 børn bag mig og plejebørn i min varetægt.
Men..det kræver du er barsk og at DU nu tager dig sammen og bestemmer hvor kabet skal stå.

Så meld lige tilbage..og du skal nok få natte og aftenro, hvis altså du vil følge mit råd

Kærligst
Sussie

Hej Sussie, hvis du har nogle guldkorn du vil sprede, så lytter jeg også meget gerne, vores søn på snart 1 år har aldrig sovet igennem om natten!

Anmeld

30. oktober 2010

SussieThyssen

linselouise skriver:

Hej Sussie, hvis du har nogle guldkorn du vil sprede, så lytter jeg også meget gerne, vores søn på snart 1 år har aldrig sovet igennem om natten!

Nu er der jo forskel på måden at fortolke "sove igennem".
Mener du dermed, at han vågner og vil underholdes?? Eller at han bare piver og skal have 2 min. trøst og så sover igen??

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

Mumto3 skriver:

Allerførst et kæmpe kram!!! DET ER BARE MEGA HÅRDT!!!!

Mit allerbedste råd er: slap af!!! Jeg ved et er næsten umulig, men jeg lover at det virker!!!

prøv at læs din bekrivelse af hvordan du putter:

Det kæmper jeg en kamp med her om aftenen.. jeg har f.eks. lgie nu, prøvet at ligge ham, putte ham, synge for ham, vugge ham, og ligge ham mens han er vågen og i nogenlunde humør.. går udenfor værelset, og kan høre hvordan han tæsker rundt i sengen og vil absolut IKKE sove.. efter gentagne gange hvor jeg har været inde, give ham sutten, sige godnat skat osv. falder han IKKE i søvn... til sidst må jeg opgivende tage ham med ned efter 1 times forsøg med tårer ned af MINE kinder....

så sidder jeg med ham 5 minutter i mine arme nede i stuen, og så går han kold.............

Alene det at du starter berettning med at du kæmper en kamp, for mig til at tænke, at det ville være godt at tage det mere med ro og lidt mere afslappet. Det skal ikke være en kamp!!! Det skal være rart for mor og for barn!

Hvis du læser din beskrivelse igen, hvad tænker du så? Tænker du: Hvis jeg var barn og oplevede den beskrivelse så ville jeg da være faldet i søvn for længst?

Jeg tænker: hold da op hvor sker der meget.  Vugge, synge, sut ind og ud, mor ind og ud af værelset, putte, sige godnat, ned i stuen. Ja, det er lige til at blive træt af, men nok ikke på den gode måde. Mere på den udmattende måde.

Hvordan kunne et roligt forløb være for jer to?

Er det ok at det kun er dig der kan putte (for en periode!!!)? Hvis ja, så søg i dit hjerte: hvordan har du lyst til at din dreng skal sige farvel til dagen? Skal han gøre det alene, skal han gøre det sammen med dig?

Hvis han skal alene,  hvordan skal han så sige 'farvel' til dig?  og fornår i forløbet af 'at falde i søvn'?

Hvis han skal falde i søvn sammen med dig, hvor er DU så mest afslappet? hvor og hvordan synes du det kunne være hyggeligt?

Når du har fundet ud af det, så er næste trin 'bare' at indføre det. Det lyder som en umulig opgave, men det er det OVERHOVEDET IKKE!!! Hvis du er HELT KLAR på hvad du vil, og inderst inden ved at denne måde vil være godt for dig og for ham, så lover jeg dig, at han vil hurtigt opdage, at nu har mor fat i det rigtige, hun viser mig vejen til hvordan jeg roligt falder i søvn, og så gør han det også!

Hans uro kan meget vel være en spejling af dig, og din uro (angst) for hvordan aftenen og natten nu skal gå. Du skriver selv at du frygter afterne, og det kan han mærke og det reagere børn på.

Hvis det er tiden der stresser dig, så må du lave en aftale med dig selv og din mand om at nu er kl 19.00 og fra nu af og indtil kl 23.00 der putter du jeres søn. Du skal ikke ordne noget i køkkenet, du skal ikke vaske tøj, ikke se fjernsyn, ikke ringe til veninder/familie. Det eneste du skal er at være sammen med jeres søn, på en hyggelig rolig og afslappet måde, indtil han sover. Hvis han så begynder at sove kl 19.15 eller 19.30, jamen så er det da bare fedt! -men lad være med at forvente det, eller håbe på det. Det giver uro i kroppen og det kan din dreng mærke!!!

og så skal du måske overveje at sove samtidig med ham. Måske har du også brug for at gå i seng kl 19, for at kunne holde til nætterne. Jeg lover dig, at sådan fortsætter det ikke til han flytter hjemmefra! Det er bare ikke lige nu, at dig og din kæreste har tid til at dyrke parforholdet inde i sofaen om aftenen. For du har brug for noget søvn, og det er dette tidspunkt du kan få det på!!!

Jo mere ro og afslappet du er med det, og jo mere du i dit inderste er sikker på at det er det rigtige du gør, jo mere rolig bliver din søn, og jo bedre går aftenerne!

Tak for krammet...

jeg plejer normalt at have overskud og er den type mor der er afslappet og tager alting meget afslappet, det der nok har fyldt mit bæger idag, er mine smerter... har virkelig haft ondt i mine skuldre idag  græder igen nu..

Når jeg læser min beskrivelse igen, tænker jeg at jeg skrev for meget, for det jeg gør, er at jeg giver ham en lille putte flaske, nysser ham lige over næsen og nynner svagt, går hen til hans seng og ligger ham ned mens jeg siger godnat lille skat, og putter ham under dynen... han kan være noget så afslappet i mine arme, i det øjeblik jeg ligger ham, DING.. BALLADE står der i hans krop..

Jeg kan kun sige, at er der en der kan stresse Lasse, så er det hans far, han er så... utryg ved alt han gør... tror ikke på sig selv... så selv der er jeg lidt dobbeltmor, fordi jeg også skal rose ham for hans gerninger og fortælle ham at DU KAN GODT!... en anden snak..... men ja han får lov at tage over de dage, hvor jeg går en tur.........

jeg har min tid mht. sovning der siger kl.20 hver aften der skal han puttes, men det må egentlig gerne være kl.19....

Ved godt det handler om at være afslappet... jeg havde nok også bare brug for at komme ud med alle de følelser og tanker inden i mig... og få nogle gode råd.. og tro mig.. jeg tager det hele til mig...

Rutine, afslappet......

Anmeld

30. oktober 2010

L.J.L

SussieThyssen skriver:

Nu er der jo forskel på måden at fortolke "sove igennem".
Mener du dermed, at han vågner og vil underholdes?? Eller at han bare piver og skal have 2 min. trøst og så sover igen??

han stiller sig op i sengen og græder indtil jeg tager ham op, lægger jeg ham ned igen stiller han sig op med det samme, indtil jeg tager ham over i sengen. Nogle gange må jeg sidde med ham ½ time før han sover og jeg kan lægge ham ned i seng igen, men for tiden vil han ikke sove i sin seng men kun imellem mor og far men han vågner stadig hver anden time ca og vil ikke rigtig noget, han små græder bare. Vi giver stadig en flaske om natten stort set hver nat fordi vi ved at han så sover 3-4 timer bagefter.

Så en sut hjælper ikke i dette tilfælde

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

SussieThyssen skriver:

LOL

nej ingen vælling..det er han for stor til hehe.
Nå men lad os så få nedlagt babysilla.
Det drejer sig om rytme og fasthed, og nogle aftener med skrigeri, men jeg kan trøste dig med, at det går over.
Han er stor nok til at blive fodret af med grød eller mos og  en tår flaske omkring kl halv 7...ikke senere.
Derefter giver du ham et bad, og sørger for, at han ligger i sin seng kl halv 7 sharp!!
Altså ingen sen eftermiddagsnap...er han ikke vågnet til kl 16 må du hive ham op.
Du sørger for at have en flaske kamillete parat til senere, hvis han skulle vågne.
Derefter putter du, synger siger godnat, slukker lyset og går!!!
Færdig med den.
Måske lægger han sig til at sove eller han tager en skrige tur.
Lad ham skrige...ja jeg ved det er hårdt.
Når der er gået lidt..og hermed mener jeg en 5-10 min går du op, giver ham sutten uden at tænde lys. Siger godnat uden mere opmærksomhed og går.
Du ved han ikke mangler noget.
Han er met og ren, så det andet er ren pjat.
Det kan godt være det vil tage dig en lille uges tid med denne ,åde...men det virker.
Vågner han senere på aftenen, så giver du ham hurtigt en tår kamillete, evt en tør ble..ikke noget med overhygge, bare noget at drikke, sut og godnat igen.
Slukke lys og gå.
Hyletur???
Too bad...too sad.
Du ved at han er ok, han er ren og tør og mangler ikke noget.

Jeg ved det er hårdt, men for din og hans skyld bliver du nødt til at have hår på brystet de dage det nu vil tage.
Men du vil opdage, at det virker.

1000 knus og klem
Sussie

KÆMPE KNUS fordi du siger ingen vælling!! Er så træt af at høre alle folks råd til nattero "vælling..."

Han får jo morgen grød kl.8, middagsgrød kl.12, eftermiddagsflaske kl.15/16.. og grød/grøntsagsmos kl.18 ca. dog har jeg lige holdt et par dages pause fra det kartoffelmos/grøntsagsmos, han kan IKKE fordrage det, og sikke et skrigeri.... men det kommer igen ind på mandag..

18.30 i seng? er det ikke tidligt..`? jeg frygter hvor tidligt han vågner næste dag så? Han har altid været et barn der ikke sov særlig meget... Men jeg prøver.. men hva så hvis han ikke er faldet i søvn efter 1 time? 1½ time? skal jeg virkelig bare lade ham ligge?

Skal jeg give ham et bad hver aften efter aftensmaden ?

er det ok hvis han kun får vand i stedet for kamille te?

Som regel når jeg går ind til ham når han er puttet, tænder jeg aldrig lys, skifter aldrig hans ble (medmindre han har lavet stort) og siger som regel aldrig noget... kun du skal sove..

Jeg vil tage dit råd til mig.... men håber også lige du kan svare på mine spørgsmål... og tusind tak!!

Hvor længe "må" han hyle/brokke sig/give den gas og lege? (han hyler næsten aldrig, han leger og brokker sig)

Knus

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

pipsen skriver:

Hej, jeg har selv været der, og ved hvor altudmattende det er.  Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at få tjekket, at der ikke er noget fysisk, som generer din lille guldklumps søvn. Start fra en ende af med et tjek hos ørelægen, herefter kan jeg personligt anbefale kraniosakral terapi, ellers er der zoneterapi, som også hjælper nogle. Børn reagerer forskelligt på smerte, og det er ikke altid lige logisk. Jeg har læst flere bøger omkring søvn "Godnat og sov godt" er den, som hjalp mig mest. Jeg var for træt til egentlig at læse en bog, men kunne godt tage 10 min her og der, og til sidst var den alligevel læst. Meget faste rutiner hjalp også lidt her. Vi vågner alle sammen mange gange i løbet af en nat, vi falder blot så hurtigt i søvn igen, at vi ikke rigtig registrerer det. Små børn skal somme tider lære ikke at vågne helt op hver gang de vågner, men blot sove videre. Vil anbefale dig, når du kan at få barnet passet evt. til middag, hvor han sover godt. Så læg dig ned og få sovet alt det du kan nå imens. 

Ønsker dig alt held og lykke med projektet.

har fået han tjekket, han fejler intet..

og i øvrigt skriger han jo som regel ikk?

Han brokker sig, og er irriteret.... når han vågner om natten kan han godt finde på at komme med en skrigelyd, men det er for at gøre mig opmærksom på at han er vågen....

Det hører til sjældenhederne at han skriger....

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

linselouise skriver:

Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!

Min søn er snart 1 år, og han har aldrig sovet igennem, aldrig! Jeg har ikke fået en god nats søvn i snart et år, og jeg er ved at blive sindsyg! Han vågner stort set hver anden time fra vi går i seng til vi vågner kl. 6 om morgenen. Og vi har prøvet ALT.

Vi havde også problemer med at lægge ham i seng, til at starte med, men vi gjorde det på den hårde måde, som mange siger er et no go, men for os har det hjulpet. Vi lod ham græde et par minutter før vi gik ind til ham, og så længere og længere tid, og til sidst stoppede han og lagde sig ned og sov. Tror det tog et par dage med den metode, og idag er han heldigvis rigtig nem at lægge i seng. Han står som regel og hyggesnakker i ½ time før han falder i søvn, men det er slet ikke slemt som før hvor han bare ikke ville sove.

Håber du finder ud af noget som hjælper dig, for jeg ved godt hvor hårdt det er, og ja så bander man de der mødre der kommer og siger "mit barn sov igennem fra det var 2 dage gammelt" langt væk

Uha ja.. man bander bestemt dem der væk hvor deres børn bare har sovet igennem hurtigt eller fra dag 2 af....

Håber virkelig for dig og din nattesøvn at din snarest sover igennem....

jeg tror jeg ville overveje at flytte væk en uge hvis jeg skulle klare ½ år mere uden søvn

Anmeld

30. oktober 2010

Malene84

SussieThyssen skriver:

LOL

nej ingen vælling..det er han for stor til hehe.
Nå men lad os så få nedlagt babysilla.
Det drejer sig om rytme og fasthed, og nogle aftener med skrigeri, men jeg kan trøste dig med, at det går over.
Han er stor nok til at blive fodret af med grød eller mos og  en tår flaske omkring kl halv 7...ikke senere.
Derefter giver du ham et bad, og sørger for, at han ligger i sin seng kl halv 7 sharp!!
Altså ingen sen eftermiddagsnap...er han ikke vågnet til kl 16 må du hive ham op.
Du sørger for at have en flaske kamillete parat til senere, hvis han skulle vågne.
Derefter putter du, synger siger godnat, slukker lyset og går!!!
Færdig med den.
Måske lægger han sig til at sove eller han tager en skrige tur.
Lad ham skrige...ja jeg ved det er hårdt.
Når der er gået lidt..og hermed mener jeg en 5-10 min går du op, giver ham sutten uden at tænde lys. Siger godnat uden mere opmærksomhed og går.
Du ved han ikke mangler noget.
Han er met og ren, så det andet er ren pjat.
Det kan godt være det vil tage dig en lille uges tid med denne ,åde...men det virker.
Vågner han senere på aftenen, så giver du ham hurtigt en tår kamillete, evt en tør ble..ikke noget med overhygge, bare noget at drikke, sut og godnat igen.
Slukke lys og gå.
Hyletur???
Too bad...too sad.
Du ved at han er ok, han er ren og tør og mangler ikke noget.

Jeg ved det er hårdt, men for din og hans skyld bliver du nødt til at have hår på brystet de dage det nu vil tage.
Men du vil opdage, at det virker.

1000 knus og klem
Sussie

Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg. Det gav mig lidt ro - altid dejligt. Vi har nemlig kørt den hårde stil fra start af. Vores drenge har dermed også sovet igennem (kl.20 -7) siden de var 2 måneder. Her er der no mercy!!! Men bliver alligevel i tvivl om vi er for hårde. Nu kører det selvfølgelig "bare" på rutine, og de ved ikke bedre... men det er bare på hoved i seng... ingen sang, nus eller andet

Anmeld

30. oktober 2010

Ryberg

Malene84 skriver:

Hvor er jeg glad for at læse dit indlæg. Det gav mig lidt ro - altid dejligt. Vi har nemlig kørt den hårde stil fra start af. Vores drenge har dermed også sovet igennem (kl.20 -7) siden de var 2 måneder. Her er der no mercy!!! Men bliver alligevel i tvivl om vi er for hårde. Nu kører det selvfølgelig "bare" på rutine, og de ved ikke bedre... men det er bare på hoved i seng... ingen sang, nus eller andet

Jeg vil egentlig også gerne køre den lidt på den "hårde måde"....

Men har en mand, som synes det er synd for drengen.. bare han græder 2 minutter, så er han jo selv klar på at tage ham op....

Men må bare tage tjørnen.... og gøre det... når du nu bekræfter at det virkelig hjælper!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.