jeg er lige begyndt at sy.. (babytøj)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2010

Leonora

isabellamor skriver:

YAAAY der fik jeg lige syet de grønne bukser færdig, med rib i "fod enden". og så lavede jeg sgu også lige en hue til og syede velcro i hagesmækken, Nu har jeg lige et sæt tøj til min lille purk.. <3 

De grønne er super fine......det er også super nemt at sy t-shirts i rib eller interloc stof

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2010

Skouboe

isabellamor skriver:

hvordan gir man en opskrift...  ? jeg tog bare nogle bukser jeg havde i forvejen. vendte vrangen ud på dem og tegnede 2 skarbeloner... et til forbuks og et til bagbuks.. (det er vidst det der hedder ballon bukser) forbuks er lidt smallere end bagbuks... og så syede jeg det samen og satte noget rib i toppen.. og voila.. et styks babybuks.. dog uden foer. men det kan man jo altid putte i...  hvis jeg vidste hvordan man gjorde det..

hagesmækkerne er syet på et gammelt håndklæde klippet ud og så skal der lige et styk velcro i samlingerne.. bum...  så kan man jo være fancy at sy kantbånd og div på. men vi ville bare lave den billig til vi kunne finde ud af det 100%

Jeg kan rigtigt godt lide savlesmækkene - hvis jeg var dig ville jeg zig-zagge dem i kanten (medmindre du har en overlock - så ville jeg overlocke dem) med en lidt tæt zig-zag, gx stinglængde 1 eller 1½.

Kantebånd tror jeg ikke bliver et hit, og jeg personligt kan godt lide er lidt rå kanter

Super sejt iøvrigt

Anmeld

28. oktober 2010

Isabella_mor

Skouboe skriver:

Jeg kan rigtigt godt lide savlesmækkene - hvis jeg var dig ville jeg zig-zagge dem i kanten (medmindre du har en overlock - så ville jeg overlocke dem) med en lidt tæt zig-zag, gx stinglængde 1 eller 1½.

Kantebånd tror jeg ikke bliver et hit, og jeg personligt kan godt lide er lidt rå kanter

Super sejt iøvrigt

ja det har jeg også tænkt på.. men jeg kan sgu ikke få det der skide zik zak til at virke på min gamle maskine..

Anmeld

28. oktober 2010

Skouboe

isabellamor skriver:

ja det har jeg også tænkt på.. men jeg kan sgu ikke få det der skide zik zak til at virke på min gamle maskine..

ja, så kan du jo ikke zig-zagge dem

Anmeld

28. oktober 2010

Isabella_mor

så har jeg lige givet den gas med lidt mere..

min venninde foreslog jeg skulle sy en pose til sutter, det gjorde jeg så. og så kom jeg lige i tanke om at en suttesnor i samme stof ville være brandhamrede smart... så det lavede jeg også... og nu må i se resultatet af min fantastiske "opfindelse"

jeg ELSKER altså bare det stof <3

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. oktober 2010

Isabella_mor

Skouboe skriver:

ja, så kan du jo ikke zig-zagge dem

jeg fandt ud af at zig zagge.. så det er gjort.. fantastisk.

Anmeld

29. oktober 2010

twinboys

Hvem der dog bare kunne sy...

Anmeld

29. oktober 2010

Isabella_mor

twinboys skriver:

Hvem der dog bare kunne sy...

det er faktiske slet ikke så svært... og så kan man få det lige som man vil have det...  med mindre man fucker op i det.. og det har jeg gjort mange gange i dag. men så lærer man af det.. thank god for at der findes en opsprætter...

Anmeld

29. oktober 2010

Mette.

LAURAS MOR skriver:

Hihi smart.. måske man skulle springe ud i det synes i hvert fald at ballonbukser er så søde.. og med noget sødt stof, så blir det så flot..

Tak for tippet

Undskyld jeg blander mig, men jeg syer også selv den slags bukser. Jeg bruger et snitmønter fra MINIKREA som kan købes her:

http://www.malika-rosa.dk/shop/minikrea-10301-snitmoenster-2151p.html

Man kan selvfølelig også gøre det på den anden måde, men her er hvertfald et konkret mønster.  

Anmeld

29. oktober 2010

Guldet

Mette. skriver:

Undskyld jeg blander mig, men jeg syer også selv den slags bukser. Jeg bruger et snitmønter fra MINIKREA som kan købes her:

http://www.malika-rosa.dk/shop/minikrea-10301-snitmoenster-2151p.html

Man kan selvfølelig også gøre det på den anden måde, men her er hvertfald et konkret mønster.  

Oki.. super tak.. Dejligt du blandede dig.  Det vil jeg lige smutte ind og kigge på ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.