Nu med blodsprængning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2010

CA

Jeg har fået mig et strækmærke på maven. Det er næsten samme farve som normal hud - dog lidt lysere og så er det på 3 cm. Hvis det er det eneste, eller de andre kommer til at se sådan ud, så kan jeg godt leve med det Synes det er lidt hyggeligt - så længe det er pænt og jeg skalpege for at folk for øje på det. Og med 13kg ekstra så synes jeg egentlig det er godt klaret...

Har tilgengæld fået det GRIMMESTE 8cm lange meget røde og dybe strækmærke på undersiden af det ene bryst Dét er tilgengæld lidt svært for mig at acceptere...

Gør I noget for at undgå strækmærker? Jeg gør, men ved ikke rigtig om det virker. Efter bad smører jeg mig i en olie fra Clarins som kostede liiidt for meget. Om aftenen smør jeg mig i en fed creme. Huden er dejlig blød, så helt spildt er det ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2010

DK

Arghh hvor træls med en blodsprængning. Men det er da altid noget at det er oven i et ar! Altså det kan da tyde på at den kun er kommet fordi at arret ikke kan strække sig så meget som almindelig hud kan, og at det derfor var dit det første og sidste mærke?

Jeg har fået lidt strækmærker på brysterne. Det havde jeg også i forvejen og det er helt okay. De er ikke sådan lilla-røde og heller ikke særligt store (7-9-13) men bare hvide små streger. Jeg havde dem som sagt i forvejen fra Kirstine og der var de faktisk gået så meget væk igen at det ikke kunne ses og jeg tænkte aldrig på det. Nu er de kommet lidt igen. Det er som om at de gamle er blevet lidt mere tydelige igen (tænker det er fordi at huden er blevet strukket ud da jeg jo er gået fra 75C til pt. 80E) og så er der vist kommet et par små stykker til. Men som sagt, så er det okay! Jeg kan godt leve med det. Men hvis der derimod dukker strækmærker op OVERALT så bliver jeg altså også bare såååå træt af det, men Mikkel har lovet at hvis min mave kommer til at ligne en vandmelon, så må jeg få dem alle sammen opereret væk!

Anmeld

27. oktober 2010

DK

Forresten: Glæder mig til at høre mere om en evt. indbringende Ikea tur idag!! Jeg er glad for at det ældste trick i bogen stadig virker! Keep up the good work!

Anmeld

27. oktober 2010

AnneBJ

Carina87 skriver:

Jeg har fået mig et strækmærke på maven. Det er næsten samme farve som normal hud - dog lidt lysere og så er det på 3 cm. Hvis det er det eneste, eller de andre kommer til at se sådan ud, så kan jeg godt leve med det Synes det er lidt hyggeligt - så længe det er pænt og jeg skalpege for at folk for øje på det. Og med 13kg ekstra så synes jeg egentlig det er godt klaret...

Har tilgengæld fået det GRIMMESTE 8cm lange meget røde og dybe strækmærke på undersiden af det ene bryst Dét er tilgengæld lidt svært for mig at acceptere...

Gør I noget for at undgå strækmærker? Jeg gør, men ved ikke rigtig om det virker. Efter bad smører jeg mig i en olie fra Clarins som kostede liiidt for meget. Om aftenen smør jeg mig i en fed creme. Huden er dejlig blød, så helt spildt er det ikke

Jeg har intet gjort for at undgå dem... Men har jo så også nogle stykker allerede...

Anmeld

27. oktober 2010

piadas

Jeg gør heller ikke noget for at undgå dem, men jeg har så også en del strækmærker på maven fra de to første graviditeter, så tænker at det kan være fuldstændig lige meget, for det bliver sgu nok ikke bedre. Jeg går bare og venter på, at de bliver rødlige igen, for det gjorde de de to sidste gange.

Æv, æv, men det er rigtig træls - mine er pt. hudfarvede, men du kan sagtens mærke dem, hvis du kører fingrene hen over maveskindet.

Jeg var engang i mødregruppe med én pige, som ikke så skyggen af strækmærker ind til en uge før fødslen. Der fik hun dem så også både på mave, bryster og lår! Puha, hvor træls...

Anmeld

27. oktober 2010

Kats

Mettemus skriver:

Årh Disneyverden lyder som et skønt sted! Sådan en verden har jeg også, men det handler mest om hvad der sker efter fødslen - barnet sover som det skal, gylper ikke, får ikke kolik, græder kun minimalt når det er sultent/skal skiftes/trøstes, jeg bliver ikke en af den slags mødre der ved alting bedre end faren, retter på ham og som derfor bruger hver eneste lille fejl imod ham i senere skænderier, jeg bliver totalt overskudsmor som altid har bagt et eller andet økologisk når der kommer nogen på besøg, mit barn har altid rent tøj på osv. osv. osv....
Jeg er sikker på at din graviditet kommer til at forløbe fuldstændig som i Disneyverden - ingen tvivl om det!

Disneyverden er bekvem og hyggelig! Jeg håber meget på, at jeg kan blive her en rum tid endnu!

Hvad angår tiden efter fødslen, så må jeg til anledningen opfinde en passende tilstand… Men jeg tror (læs; håber) at den kommer til at minde usandsynligt meget om din beskrivelse.

Anmeld

28. oktober 2010

mom <3

streger på undersiden af brysterne og nogle små streger ud fra navlen... som i øvrigt er lige lovligt spændt ud og øm.

Anmeld

28. oktober 2010

Sofia

Mettemus skriver:

Mit forfængelige jeg må også indrømme at jeg "hellere vil have" blodsprængninger end strækmærker, så jeg krydser fingre lidt endnu.
Jeg er sikker på at du hører til de heldige der slipper fuldstændig!!

Og nej, der er virkelig ikke ret lang tid til mere! 80 dage siger min miniticker (som er mit sandhedsorakel i denne sag - når den siger 80 dage, så bli'r det sådan!). Og når man så tænker på alt det man skal nå inden.... Heldigvis har jeg fået plaget og tudet mig til en tur i IKEA i morgen - så kommer puslebordet forhåbentligt på plads. Er i så småt ved at gøre klar til flytning?

Uhh, up-date på Ikea-tur tak Glæder mig til at høre hvad I har købt. Vi er slet ikke begyndt at gøre klar til flytningen endnu.. tror det må ske omkring midten af november..

Anmeld

29. oktober 2010

Mettemus

Sofia skriver:

Uhh, up-date på Ikea-tur tak Glæder mig til at høre hvad I har købt. Vi er slet ikke begyndt at gøre klar til flytningen endnu.. tror det må ske omkring midten af november..

Jamen vi kom afsted til IKEA. Jeg havde glædet mig mest til turen gennem den nederste etage (aka. "tingel-tangel-land"), men Jens havde været snu! Vi har ikke selv bil, og da vi skulle have en reol og et puslebord var det nødvendigt for os at alliere os med en kammerat med et firehjulet, motoriseret køretøj. Frank havde meldt sig, og vi tog afsted. Det viser sig så, at Jens har valgt at tage Frank med, fordi:

1) Hvis de var to fyre med var han rimelig sikker på, at jeg ikke ville være bekendt at være særlig længe om det

2) Frank skulle til fødselsdag hos sin bror og havde derfor ikke tid til at være mere end en time i IKEA

3) Frank ejer verdens mindste bil, så også det satte et naturligt stop for mine indkøb

!

Jeg var simpelthen offer for det modsatte af kvindelist! Her gik jeg og troede, at jeg virkelig havde snørret ham, og så er han lisså snedig og udspekuleret som en teenagetøs. Jeg bøjer mig i støvet!

Men altså - vi fandt et puslebord og en reol, som vi var taget afsted efter... og så to opvaskebørster. Så det var fint nok, så har vi det på plads, og puslebordet står nu samlet på sovetværelset, fyldt med tøj som er lagt i orden og lagt pænt sammen

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/S19847862

Anmeld

29. oktober 2010

Mettemus

DK skriver:

Forresten: Glæder mig til at høre mere om en evt. indbringende Ikea tur idag!! Jeg er glad for at det ældste trick i bogen stadig virker! Keep up the good work!

Det er virkelig det ældste trick i bogen - åbenbart så gammelt at Jens også kender det og har fundet på et nyere og lisså smart! Se mit ovenstående svar til Sofia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.