Det hele ramler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Du må prøve at se på om de gør noget godt for dig eller ej ... måske sådn en plus- /minusliste ... hvis der kun er negative ting er det altså bedst for dig ikke at se dem ... så kan det godt være du skulle starte med bare ikke at se dem så tit og se om det hjælper ..  for det dur jo altså heller ikke slet ikke at have noget netværk .. ved godt du har baby.dk men det er jo altså bare ikke det samme ... men er det ikke nok så må de væk

og er da i øvrigt rigtig ked af at høre det ikke er andre.... men omvendt er venner nu altså heller ikke dem jeg har flest af ...

Det er rigtigt nok og jeg synes også det er rigtig træls kun at kunne læsse af herinde..Tror jeg prøver at holde lidt afstand til dem i første omgang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

serinasmor

Anonym skriver:

Det er rigtigt nok og jeg synes også det er rigtig træls kun at kunne læsse af herinde..Tror jeg prøver at holde lidt afstand til dem i første omgang..

hmmm ... kom lige i tanke om at jeg blev tilbudt at komme i en mødregruppe specielt for mødre med depression .. takkede dog pænt nej for jeg blev først tilbudt det da jeg var kommet ud på den anden side ... men måske er der et sådan tilbud der hvor du bor også ... hvis du da kan overskue nye mennesker .... så ville der være et sted mere at læsse af ... og hvem ved måske nye venskaber .. for de kender jo til det- lidt i hvert fald  ...

men prøv at høre din sp eller familierådgiveren om det

Anmeld

25. oktober 2010

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hmmm ... kom lige i tanke om at jeg blev tilbudt at komme i en mødregruppe specielt for mødre med depression .. takkede dog pænt nej for jeg blev først tilbudt det da jeg var kommet ud på den anden side ... men måske er der et sådan tilbud der hvor du bor også ... hvis du da kan overskue nye mennesker .... så ville der være et sted mere at læsse af ... og hvem ved måske nye venskaber .. for de kender jo til det- lidt i hvert fald  ...

men prøv at høre din sp eller familierådgiveren om det

Jeg er blevet tilbudt det, men takkede nej da det er for voldsomt med min angst og social fobi

Anmeld

25. oktober 2010

Hasselnødden

Anonym skriver:

Hmm jeg synes bare ikke jeg kan blive ved med at forklare svigerfamilien det, jeg har prøvet i 6 år nu

Min egen familie kan jeg godt have en god lang snak med og så virker det hele meget bedre, men der går ikke længe så er det ligesom "glemt" igen..Min mor har endda, om hele situationen, brugt sætningen; "du er bare på tværs"

Så at skrive et brev..hmm det virker bare lidt meningsløst, men jeg vil da tænke over det.

Jeg kan bare slet ikke forstå min mors syn på tingene for jeg har haft en rigtig hård barndom med en alkoholiseret far, vold osv så hun ved jo hvad der har gjort at jeg har problemer i dag. Hun har været med mig til psykolog og han sagde at hun benægter tingene..

Kære anonyme! Kom lige her ! Jeg vil tro at din mor føler skyld, skam og dårlig samvittighed. Hun vil ikke erkende sandheden, for det vil betyde at hun skal erkende sine egne fejl og se indad mod sig selv. Så er det nemmere at skyde dem på dig og sige "at du bare er på tværs!" Hun ved godt hvad der skete i din barndom og hun har selv valgt den mand der forårsagede al den ulykke. Og som psykologen selv fortæller er hun ikke villig til at erkende virkeligheden, fordi den ikke er til at bære og det er hendes samvittighed heller ikke!

Jeg er bare glad for at høre at du har din mand ved din side du kan udtrykke dig til, blive forstået og elsket af i det virvar af reaktioner du får fra omverdenen. Det er ikke spor nemt, men du har din faste klippe i din mand og i dit barn. Du skal nok klare den. Efter 6 års kamp så læg våbnene og lad dem tænke sit. Du ved bedre!

Det med 10 - og de 9 brugte du på dit barn er en virkelig god metafor - brug den og lad den ligge der. Det er sandheden og virkeligheden!

Knus fra en medlæser

Anmeld

25. oktober 2010

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er blevet tilbudt det, men takkede nej da det er for voldsomt med min angst og social fobi

av ja ...

hmmm ... om man fatter hvordan din familie tror du bare kan tage dig sammen og få et arbejde   jeg kender dig knap nok og kan sagtens se at det da slet ikke ville hænge sammen ... og det var ikke ment som at trampe dig ned ... men mere en brok over hvorfor din familie fatter hat

Anmeld

26. oktober 2010

Meliora

hmm, er førtidspension ikke lidt voldsomt? Så er der jo ingen vej tilbage. Man må da gå ud fra et en ung kvinde som dig kan få noget hjælp til at få det bedre, og så først få en uddannelse eller job når du har det godt igen. Mon det kan være det samme dine forældre tænker?

Synes det er synd at der bliver uddelt førtidspensioner i flæng til helt unge mennesker, gang på gang. Man burde sgu hjælpe dem igang, eller gøre dem raske så de kan få et ordentligt liv.

Håber det snart lysner lidt for dig:-)

Anmeld

26. oktober 2010

Anonym trådstarter

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Kære anonyme! Kom lige her ! Jeg vil tro at din mor føler skyld, skam og dårlig samvittighed. Hun vil ikke erkende sandheden, for det vil betyde at hun skal erkende sine egne fejl og se indad mod sig selv. Så er det nemmere at skyde dem på dig og sige "at du bare er på tværs!" Hun ved godt hvad der skete i din barndom og hun har selv valgt den mand der forårsagede al den ulykke. Og som psykologen selv fortæller er hun ikke villig til at erkende virkeligheden, fordi den ikke er til at bære og det er hendes samvittighed heller ikke!

Jeg er bare glad for at høre at du har din mand ved din side du kan udtrykke dig til, blive forstået og elsket af i det virvar af reaktioner du får fra omverdenen. Det er ikke spor nemt, men du har din faste klippe i din mand og i dit barn. Du skal nok klare den. Efter 6 års kamp så læg våbnene og lad dem tænke sit. Du ved bedre!

Det med 10 - og de 9 brugte du på dit barn er en virkelig god metafor - brug den og lad den ligge der. Det er sandheden og virkeligheden!

Knus fra en medlæser

Tusind tak for dit indlæg. Jeg tror også jeg har fundet ud af at jeg må lade dem tænke sit, både min egen og min mands familie, men det bliver nok nemmere sagt end gjort

Jeg bruger nemlig alt min energi på min datter og så er det ærgeligt det andet fylder så meget. Det er ikke fair overfor hende

Men jeg må prøve at holde lidt afstand til de negative mennesker i mit liv, for min datters skyld..

Anmeld

26. oktober 2010

Anonym trådstarter

FruRafn skriver:

hmm, er førtidspension ikke lidt voldsomt? Så er der jo ingen vej tilbage. Man må da gå ud fra et en ung kvinde som dig kan få noget hjælp til at få det bedre, og så først få en uddannelse eller job når du har det godt igen. Mon det kan være det samme dine forældre tænker?

Synes det er synd at der bliver uddelt førtidspensioner i flæng til helt unge mennesker, gang på gang. Man burde sgu hjælpe dem igang, eller gøre dem raske så de kan få et ordentligt liv.

Håber det snart lysner lidt for dig:-)

Det er nøjagtig den udtalelse jeg får fra familien. Jeg vil undskylde dig med at du ikke kender mig, for de professionelle omkring mig mener det er det helt rigtige, og det er jeg også kommet frem til.

Anmeld

26. oktober 2010

Shibby

Ikk være ked af det

Mange forstår slet ikke hvad det vil sige at have som du har det. Det vigtigste er at du er ærlig overfor digselv om hvordan du har det og hvad det bedste for dig og dit barn er

Er man doven fordi man er hjemmegåene? I andres øjne ja. Jeg får tit afvide at jeg dovner den af..haha. Hjemmegåene husmor er sgu et arbejde i sigselv! Og hvis man har det dårligt oven i herligheden så er det bedste for både mor og barn at moren er hjemme for at værne om barnet,-og ikek at forglemme-SIGSELV.

Alt held og lykke herfra

Anmeld

26. oktober 2010

Anonym trådstarter

Shibby skriver:

Ikk være ked af det

Mange forstår slet ikke hvad det vil sige at have som du har det. Det vigtigste er at du er ærlig overfor digselv om hvordan du har det og hvad det bedste for dig og dit barn er

Er man doven fordi man er hjemmegåene? I andres øjne ja. Jeg får tit afvide at jeg dovner den af..haha. Hjemmegåene husmor er sgu et arbejde i sigselv! Og hvis man har det dårligt oven i herligheden så er det bedste for både mor og barn at moren er hjemme for at værne om barnet,-og ikek at forglemme-SIGSELV.

Alt held og lykke herfra

Tak for det

Jeg skal "bare" blive bedre til ikke at tage alt det negative l*** til mig som andre kommer med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.