Det hele ramler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2010

Hasselnødden

Anonym skriver:

Tusind tak for dit indlæg. Jeg tror også jeg har fundet ud af at jeg må lade dem tænke sit, både min egen og min mands familie, men det bliver nok nemmere sagt end gjort

Jeg bruger nemlig alt min energi på min datter og så er det ærgeligt det andet fylder så meget. Det er ikke fair overfor hende

Men jeg må prøve at holde lidt afstand til de negative mennesker i mit liv, for min datters skyld..

Det er helt sikkert nemmere sagt end gjort, men nu har du ihvertfald nogen værktøjer du kan minde dig selv om: F.eks. Du bruger 9 hjerter på din datter og 1 på dig selv. Du gør det så godt du nu kan og har backup fra de professionelle. Ergo lad dem tænke sit og brug den energi du har på dit eget liv - ikke andre tanker og holdninger. Og kan de ikke lade dig være, må du bede dem om at holde sig væk for deres negative energi kan du ikke bruge og det skal du fortælle dem ordret! Det er med til at trække dig ned. Når de så har indset hvad de eventuelt går glip af, vender de tilbage til dig eller ikke. Men det er noget du må gøre op med dig selv om du kan leve med - at de måske vælger fra.

Når man vælger fra, vælger man noget til - husk på det I dit tilfælde et mere positivt og mere overskudsliv på kontoen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2010

Anonym trådstarter

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Det er helt sikkert nemmere sagt end gjort, men nu har du ihvertfald nogen værktøjer du kan minde dig selv om: F.eks. Du bruger 9 hjerter på din datter og 1 på dig selv. Du gør det så godt du nu kan og har backup fra de professionelle. Ergo lad dem tænke sit og brug den energi du har på dit eget liv - ikke andre tanker og holdninger. Og kan de ikke lade dig være, må du bede dem om at holde sig væk for deres negative energi kan du ikke bruge og det skal du fortælle dem ordret! Det er med til at trække dig ned. Når de så har indset hvad de eventuelt går glip af, vender de tilbage til dig eller ikke. Men det er noget du må gøre op med dig selv om du kan leve med - at de måske vælger fra.

Når man vælger fra, vælger man noget til - husk på det I dit tilfælde et mere positivt og mere overskudsliv på kontoen!

Du skriver det helt rigtigt og det gør mig altså glad for det viser bare at det er det rigtige jeg har gang i..Jeg har aldrig rigtig kunnet sige fra, men jeg har indset at jeg må gøre det for min datters skyld nu

Og ja det kan kun være positivt at jeg vælger at holde afstand fra alt det negative..

Anmeld

27. oktober 2010

Anonym trådstarter

Vil bare lige skrive at jeg har været ved læge i dag og hun var helt med på at førtidspension er det rigtige for mig. Hun skrev også at det kun vil skade at arbejdsprøve mig mere..Så det er rigtig godt

Hun sagde at jeg ikke skulle være bange for at jobcentret ville gå imod hendes ord, hun havde skrevet med store ord i helbredsundersøgelsen. Skulle det alligevel ske, skulle jeg sygemelde mig..Så håber da de hører på hvad min læge siger.

Anmeld

27. oktober 2010

Dinna88

Anonym skriver:

Hvad gør man lige hvis familien er uforstående overfor at man søger førtidspension pga psykiske lidelser? 

Jeg orker snart ikke og ved at pension er det rigtige, men jeg møder ingen forståelse. Jeg har en datter på 10 måneder og for at kunne tage mig af hende optimalt kan jeg ikke arbejde. Det er skrevet i meget grove træk..Vi har en familierådgiver der har skrevet til min læge at for min datters trivsel kan jeg ikke magte et arbejde, dvs der er altså professionelle mennesker der har skrevet sort på hvidt at der er rimeligt alvorligt det her.

Hvorfor kan jeg så ikke overbevise omgivelserne at det ikke bare er dovenskab og hvordan får jeg overbevist mig selv om det?

Puha jeg føler det presser på og min angst begynder at blive voldsom.

Vær sød at respektere min anonymitet. Nogle ved måske hvem jeg er da jeg før har skrevet om det og det er også helt fint, jeg er bare ikke klar på at stå frem med lige det her.

Synes da lige jeg røg i et dybt hul

Du skal lade være med at bruge din energi på dem der ikke forstår, og søge trøst ved dem der gør

Anmeld

28. oktober 2010

MoarTil4

serinasmor skriver:

først lige enfor hvor må det være hårdt ikke at blive forstået .. og så af ens egen familie ??? de må da om nogen være tæt nok på til at se det ikke er for sjov ...

Dernæst så lyder du nu altså som om du allerede har overbevist dig selv om at det er den rigtige vej at gå .... og til det kan jeg da kun give et kæmpe skulderklap ... for det er svært at indrømme man har det svært ... ISÆR over for sig selv ...

Hvad med manden .. jeg gætter på der er en sådan i billedet ... hvordan ser han på det ... kan han godt forstå det?? .. og er det hans eller din familie der ikke forstår det ... for er det hans må han da se at give dem en ordentlig overhaling så de kan forstå det er alvor det her ..

Jeg tror i øvrigt du skal se på det sådan her ... Du har ( i hvert fald lige for tiden - vi kan da kun håbe på at det en dag går over) brug for at kunne koncentrere dig helt og holdent om at være dig selv og mor ... så er der altså bare ikke plads til at arbejde er en del af kagen ...  forstår du ?? altså hvis du bruger 50% af din energi på at være mor og 50 % på at være dig .. så er der jo ikke mere kage at dele ud af ... så må du have fat i en bager   og det er det din førtidspension vil gi dig ... mere overskud og meget mere kage  ...

hmm det sidste blev vist lidt vrøvlet .. men håber du forstår alligevel 

Serinasmor

jeg synes ikke at det er vrøvlet overhovedet - jeg tror at det er præcis sådan det hænger sammen.

for at fungere godt som mor og menneske og have det nødvendige overskud som "andre normale" har, så må der ro og stabilitet på i form af pension - eller noget skånejob f.eks. alt efter hvad situationen for den enkelte er.

jeg synes du rammer plet - men jeg tror nok det er svært at forstå logikken, hvis man som menneske fungerer helt normalt og ikke har prøvet at "udtømme" sine ressource ved at forsøge at leve "normalt".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.