Nytårsaften med gravid mavse :-o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.883 visninger
38 svar
0 synes godt om
23. oktober 2010

Laura25

Hej alle I skønne damer

Ja, så nærmer nytårsaften sig ganske laaaangsomt! Til den tid har jeg en god stor gravid mavse...Og spørgsmålet er så, hvordan fejre man nytår som gravid? Hvad har I af nytårs(aften) planer?? 

Håber I nyder weekenden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2010

Angelspot

Laura25 skriver:

Hej alle I skønne damer

Ja, så nærmer nytårsaften sig ganske laaaangsomt! Til den tid har jeg en god stor gravid mavse...Og spørgsmålet er så, hvordan fejre man nytår som gravid? Hvad har I af nytårs(aften) planer?? 

Håber I nyder weekenden.

Hihi, du er da i utrolig god tid

Det har jeg sørme ikke taget stilling til endnu, men mon ikke det blir stille og roligt da jeg til den tid er i 7. måned. Men hygge og lækkert mad skal der jo til, mave eller ej

Anmeld

23. oktober 2010

Laura25

Angelspot skriver:

<

br />

Hihi, du er da i utrolig god tid

Det har jeg sørme ikke taget stilling til endnu, men mon ikke det blir stille og roligt da jeg til den tid er i 7. måned. Men hygge og lækkert mad skal der jo til, mave eller ej

Hehe ved det godt. Men jeg fik den første invitation i dag og så gik jeg jo lidt i tænkeboks

Ja én ting er sikkert - lækker mad skal der til!

Anmeld

23. oktober 2010

blomst84

Jamen vi var først inviteret til Nordsjælland, men blev enige om at holde det med nogle venner på amager hvor vi bor. Vi bliver ca. 8 og det skal fejres som en almindelig nytårsaften, med lækker mad og det hele (nul alkohol selvfølgelig) grundet til vi bliver så tæt på hjemmet er hvis jeg skulle gå i fødsel, nytårsaften er 14 dage før min termin, er at svigermor kan køre hvis lillepigen pludselig vil ud og hvis manden får lidt indenbors :-) knus Sabrina 28+2

Anmeld

23. oktober 2010

Multebær

Ihhh ja nytårsaften - jeg synes slet ikke du er for tidligt ude - jeg har spekuleret på det i mindst 3 måneder hi hi hi. Synes nytårs aften er så festlig. Jeg regner med at inviterer min veninde og hendes søn på 7 år hjem hos os - og fejre med noget god mad - måske bliver vi flere.

Vil faktisk rigtig gerne være hjemme da det giver mig mere ro - men fest skal der være. Jeg har termin den 27 januar så er nok godt rund på det tidspunkt.

Anmeld

24. oktober 2010

DK

Hej

Jeg har jo termin d. 19 januar og kan jo derfor reelt gå i fødsel fra d. 29 december hvor jeg er 37+0 (jeg fødte Kirstine 37+4) Derudover har jeg jo bækkenløsning, og jeg forventer at jeg som sådan ikke rigtig kan gå rundt i mere end 5 min ad gangen til nytår, og at jeg ikke kan sidde ved et bord en hel aften, men at jeg får brug for at ligge så lang jeg er på sofaen det meste af aftenen! Derfor så giiider jeg ikke ud til nogen. Altså jeg vil bare være verdens mest kedelig gæst der ligger hele aftenen og fylder HELE sofaen og bliver super træt og gerne vil hjem kl. 00.30. Jeg orker heller ikke at have gæster, da jeg ved at mit værtinde-gen vil tage over og at jeg vil lave for meget så jeg bliver totalt kvæstet. Til allersidst så er det vigtigt at jeg IKKE føder da jeg har eksamener d. 12 og 17 januar så jeg bliver nødt til at slappe af!!  Plus, hvis jeg nu går i fødsel er det jo også vigtigt at jeg er frisk og ikke helt smadret!

Derfor har vi bestemt at Mikkel, Kirstine og jeg holder nytårsaften herhjemme alene! Så er vi klar til en evt. fødsel (som jo skal ske herhjemme). Jeg kan så også med god samvittighed smide mig så lang jeg er på sofaen og også evt. sove mellem kl. 22 og 24!

Jeg glæder mig faktisk og tror at det bliver rigtig rigtig hyggeligt! Vi har aftalt at Kirstine og Mikkel steger nogle gode bøffer, og at Kirstine kan pynte et fint bord med serpentiner og hatte og den slags og vi skal naturligvis også have fyrværkeri vi kan gå ud og fyre af!

Anmeld

24. oktober 2010

Diana...

DK skriver:

Hej

Jeg har jo termin d. 19 januar og kan jo derfor reelt gå i fødsel fra d. 29 december hvor jeg er 37+0 (jeg fødte Kirstine 37+4) Derudover har jeg jo bækkenløsning, og jeg forventer at jeg som sådan ikke rigtig kan gå rundt i mere end 5 min ad gangen til nytår, og at jeg ikke kan sidde ved et bord en hel aften, men at jeg får brug for at ligge så lang jeg er på sofaen det meste af aftenen! Derfor så giiider jeg ikke ud til nogen. Altså jeg vil bare være verdens mest kedelig gæst der ligger hele aftenen og fylder HELE sofaen og bliver super træt og gerne vil hjem kl. 00.30. Jeg orker heller ikke at have gæster, da jeg ved at mit værtinde-gen vil tage over og at jeg vil lave for meget så jeg bliver totalt kvæstet. Til allersidst så er det vigtigt at jeg IKKE føder da jeg har eksamener d. 12 og 17 januar så jeg bliver nødt til at slappe af!!  Plus, hvis jeg nu går i fødsel er det jo også vigtigt at jeg er frisk og ikke helt smadret!

Derfor har vi bestemt at Mikkel, Kirstine og jeg holder nytårsaften herhjemme alene! Så er vi klar til en evt. fødsel (som jo skal ske herhjemme). Jeg kan så også med god samvittighed smide mig så lang jeg er på sofaen og også evt. sove mellem kl. 22 og 24!

Jeg glæder mig faktisk og tror at det bliver rigtig rigtig hyggeligt! Vi har aftalt at Kirstine og Mikkel steger nogle gode bøffer, og at Kirstine kan pynte et fint bord med serpentiner og hatte og den slags og vi skal naturligvis også have fyrværkeri vi kan gå ud og fyre af!

Jamen jeg kan jo lige så godt kopier dig det er det samme her. 

Men for pokker det er tæt på termin du skal til eksamener hold  da op. Det må da også fylde en del i dine tanker? Hvad så hvis du føder før? Er det så muligt du stadig kan tage dem? 

Knus Diana 

Anmeld

24. oktober 2010

Riksen

Jeg har termin d. 17. januar, og vi får besøg af to vennepar, der hver har små børn. Det ene par bliver forældre her i løbet af november, og det andet har et barn på et års tid, så det giver jo sig selv at det bliver en stille og rolig aften.

Vi har valgt at gøre det på denne måde, fordi vi så kan være i vores hjem, og jeg kan slappe af med min store mave i stedet for at bevæge mig ud i kulden og være gæst hos andre og så bøvle med en taxa senere, når vi skal hjem.

Anmeld

24. oktober 2010

Sofia

Jeg er "kun" 7 måneder henne nytårsaften, så jeg har ikke tanker omkring at jeg kan ske at gå i fødsel. Men vil stadigvæk holde en stille og rolig nytårsaften, vi plejer at være til fest hvor der er masser af mennesker der danser rundt og skubber hinanden osv. og det er jeg ikke lige i humør til i år. Min gode veninde er også gravid, og hun har inviteret os hjem til hende. Jeg tror det bliver det vi gør!  Sidste nytårsaften da jeg var på vej hjem, var der en eller anden idiot der fra 3. sal et sted på gaden hældte en kæmpe spand med risengrød ud over mig - og derved ødelagde min fine skræddersyede jakke og jeg måtte stå og grave risengrød ud af mit hår, ører, sko osv. Jeg var SÅ sur - så derfor har jeg fordømt nytårsaftener i en længere periode, men mon ikke jeg kommer i stemning når det nærmer sig

Anmeld

24. oktober 2010

DK

Diana... skriver:

Jamen jeg kan jo lige så godt kopier dig det er det samme her. 

Men for pokker det er tæt på termin du skal til eksamener hold  da op. Det må da også fylde en del i dine tanker? Hvad så hvis du føder før? Er det så muligt du stadig kan tage dem? 

Knus Diana 

Hvis jeg føder inden, har jeg fået/søgt dispensation til at få ammepause under den skriftlige eksamen d. 12. D. 17 er en mdt. på kun 20 min. så der regner jeg bare med at Mikkel og baby tager med, og at de andre eksaminanter så er flinke og lade mig gå op først.  Hvis jeg føder sådan på en af dagene eller der sker noget andet der forhindrer mig i at gå op, så kan jeg tage re-eksamen i februar. Jeg vil dog klart helst have det overstået i januar så jeg kan komme igang med min barsel!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.