Nogen der bruger Nuva-ring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2010

K&S

~~M.Nielsen~~ skriver:

Må jeg spørge hvad det er ?

Det er en hormonel svangerskabsforebyggende vaginalring 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2010

K&S

goodiedk skriver:

Jeg brugte Nova-Ring før vi begyndte på PB. Og det har simpelthen været den bedste form for prævention jeg har haft

De første to måneder jeg brugte ringen, hændte det også et par gange, at den faldte ud under sex. Men jeg fandt hurtigt ud af hvordan det føltes, når den sad forkert og hvornår den sad rigtigt.

Nu kan jeg jo selvfølgelig ikke bedømme hvordan det føles for dig, men jeg vil anbefale dig at prøve at føle dig frem. Og dette er ment både med dine fingre når du sætter den op, men også at føle efter om det føles rigtigt i underlivet når den sidder der.

Hehe, jeg kan godt høre det lyder som den vilde salgstale fra medicinalindustrien Men jeg har virkelig bare været så glad for det, og har anbefalet det til MANGE veninder.

Ringen er ikke faldet ud endnu, men selvom jeg skubber den så langt op, jeg kan, så glider den ned og sidder kun ca. 2 cm oppe   Jeg kan ikke mærke den, så det føles ikke ubehageligt...!

Anmeld

18. oktober 2010

Bare mig..

K&S skriver:

Det er en hormonel svangerskabsforebyggende vaginalring 

Det lyder sørme fint

Hvordan fungere den ? og hvor lang tid holder den osv osv?

Anmeld

18. oktober 2010

Mussi30

~~M.Nielsen~~ skriver:

Må jeg spørge hvad det er ?

Nova-ring er en form for prævention på linie med p-piller.

Det er i princippet en form for gummiring på størrelse med et hønseæg. Man sætter ringen op i skeden og den afgiver så hormonerne i de 3 uger den skal sidde der. På samme vis, som når man tager p-piller, tages ringen ud når man skal have menstruation-

Det betyder at man ikke skal huske på at tage sin p-pille hver dag. Men kun holde styr på de dage den skal sættes op og tages ud.

P-ringen indeholder derudover en mindre mængde hormon end p-pillerne, og de afgives løbende. I mit tilfælde gjorde det at jeg ikke led så meget af humørsvingninger, som p-pillerne godt kunne forårsage.

Anmeld

18. oktober 2010

Bare mig..

goodiedk skriver:

Nova-ring er en form for prævention på linie med p-piller.

Det er i princippet en form for gummiring på størrelse med et hønseæg. Man sætter ringen op i skeden og den afgiver så hormonerne i de 3 uger den skal sidde der. På samme vis, som når man tager p-piller, tages ringen ud når man skal have menstruation-

Det betyder at man ikke skal huske på at tage sin p-pille hver dag. Men kun holde styr på de dage den skal sættes op og tages ud.

P-ringen indeholder derudover en mindre mængde hormon end p-pillerne, og de afgives løbende. I mit tilfælde gjorde det at jeg ikke led så meget af humørsvingninger, som p-pillerne godt kunne forårsage.

Okay, tusind tak.. jeg går nemlig lige og sonderer de forskellige former for prævention, udover ppiller (blev jeg gravid på), spiral og den der stav i armen..

Men tak for svar.. Tror jeg ringer til lægen imorgen og spørg om den der

Anmeld

18. oktober 2010

Mussi30

K&S skriver:

Ringen er ikke faldet ud endnu, men selvom jeg skubber den så langt op, jeg kan, så glider den ned og sidder kun ca. 2 cm oppe   Jeg kan ikke mærke den, så det føles ikke ubehageligt...!

Ja, 2 centimeter lyder ikke af meget Men så alligevel, den skal jo ikke sidde så langt inde at man ikke kan få den ud igen.

Jeg ved godt det lyder dumt, men har du prøvet at lave knibeøvelser? Ikke fordi jeg hentyder at du trænger til det!!! Men det har været MIN måde at mærke efter på - det kan jo være det virker for dig også Når jeg har sat den op, prøver jeg at lave de her knibeøvelser, og på den måde har jeg kunnet mærke om den sad rigtigt.

Anmeld

18. oktober 2010

K&S

~~M.Nielsen~~ skriver:

Det lyder sørme fint

Hvordan fungere den ? og hvor lang tid holder den osv osv?

Du kan læse om den her...! Jeg har valgt den, fordi jeg er en idiot til at huske p-piller

http://www.p-ring.dk/Images/82_3057.pdf

Anmeld

18. oktober 2010

K&S

goodiedk skriver:

Ja, 2 centimeter lyder ikke af meget Men så alligevel, den skal jo ikke sidde så langt inde at man ikke kan få den ud igen.

Jeg ved godt det lyder dumt, men har du prøvet at lave knibeøvelser? Ikke fordi jeg hentyder at du trænger til det!!! Men det har været MIN måde at mærke efter på - det kan jo være det virker for dig også Når jeg har sat den op, prøver jeg at lave de her knibeøvelser, og på den måde har jeg kunnet mærke om den sad rigtigt.

Hehe, jeg har lige prøvet - jeg kan ikke mærke den?!

Anmeld

18. oktober 2010

Mussi30

K&S skriver:

Hehe, jeg har lige prøvet - jeg kan ikke mærke den?!

Super, tag det som et godt tegn

Jeg er som sagt ikke ekspert på området, så kan kun tale ud fra mine egne erfaringer

Men det har i hvert fald været et af mine "tricks" til at mærke om den sad ordentligt.

Og jeg tror det er meget naturligt, at man er lidt nervøs for om den nu bliver der det første stykke tid. Lige indtil man bliver fortrolig med den.

Og jeg har altid trøstet mig med, at jeg kunne mærke hvis den sad forkert. Lidt ligesom hvis en tampon ikke sidder rigtigt? Og den vil i hvert fald ikke ryge ud uden at man opdager det.

Anmeld

18. oktober 2010

Low

K&S skriver:

Stoppede du med den fordi den gled ud?

Ja også det. Jeg kunne næsten ikke få den helt op hvor den skulle sidde. Jeg fik min eks kæreste, den gang kæreste til at prøve at sætte den op men han kunne heller ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.