Jeg er også en af de uheldige med depression, det vil sige her er dommen en svær depression med psykose oveni. Var som 17 årig tæt på at komme på den lukkede, fordi det hele gik i sort. Mangler 1 døgn af mit liv, som jeg intet husker af
Var heldig min mor kunne støtte op, og de ikke ville have mig ind der, for jeg var alligevel for "normal". Jeg fik derefter samtaler på børne og ungdoms psyk. Skod, det er alt jeg kan sige til det, for fik ikke den hjælp jeg skulle have, men samtaler med mine lærer på den efterskole jeg gik på hjalp en del, og så blev jeg om-medicineret som bare var prikken over I'et...
Jeg måtte en tur på psyk i sommer 2008, fordi der blev lagt psykisk pres på mig fra kommunens side, og fik 3 dage i fred. Derefter blev jeg fulgt op af en psykiater som hjalp rigtig meget.
Havde endnu en tur med kommunen sidste onsdag, de forstår bare ikke det med ikke at skal presse for meget (her er fleksjobbet indstillet til en evt pension, men vil de helst ikke) Så måtte en tur til læge som sygmeldte mig med det sammen. Som jeg sagde til min læge, og min mor (fortryder de ord i dag) så ønskede jeg at jeg ikke var blevet gravid, for jeg vil jo ikke sætte et barn til verden på de primisser som kommune stiller. Men jeg er gravid, og det lille vidunder som er i min mave, sparker og hikker, og er pisse irriterende når hendes numse skal ligge under mit ribben, ja, jeg elsker hende allerede nu mere end jeg troede var muligt.
Vi har her fået tilbud om at blive indlagt 5 dage efter fødsel på patienthotellet, fordi de gerne vil holde øje med lillepigen pga abstinenser. Og så kan de hjælpe på alle mulige måder. Har fået kontakt til den sødeste læge på kolding sygehus, som fortalte at de vil hjælpe som med at komme i gang med amning, hvordan vi skal bade hende, og holde øje med hende pga abstinenser, og holde øje med mig, da en fødselsdepression mange gange kan forbygges hvis du får hjælpen helt fra start. Og selvfølgelig har jeg accepteret det. Ønsker alt den hjælp jeg kan få, for at vise at jeg kan godt være en god mor, også selvom mine dårlige dage måske er lidt dårligere end andres
Anmeld