Søddepødde skriver:
Hej piger
Ja nu ved jeg dette er en baby/børne side, så I er jo nok allesammen interesserede i at få børn eller har børn.
Men jeg skriver alligevel dette, i håb om at få nogle gode råd og svar.
Her er min historie meget kort:
Jeg er 32 år og har lidt af depression de sidste 10-12 år med behandling. Uanset hvad jeg gør kommer nedturene i perioder. Nogle er værre end andre. Jeg ved nu at jeg får det værre hver gang jeg forsøger med en uddannelse eller et nyt job, da jeg ikke kan tåle presset. Derfor er jeg nu i gang med at finde ud af om jeg kan få flexjob. Mit håb er at hvis jeg får det pres af mine skuldre som et fuldtidsjob er for mig, at jeg så kan undgå disse nedture.
Grundet min alder er jeg jo begyndt at overveje om jeg ønsker børn. Det skal siges at jeg går ikke rundt med æggestokkene hængende om anklerne, men jeg tænker selvfølgelig meget over det, for jeg er bange for at gå glip af den der kærlighed I alle taler om. Og bange for at sidde ensom som 50 årig.
For ca 6 år siden fik jeg at vide af en psykolog at jeg nok ikke burde få børn, når jeg havde det som jeg havde. Det har hængt ret meget ved, og jeg er også selv meget bange for ikke at kunne klare det. Det er jo ikke bare det at kunne klare de praktiske ting. Man skal jo også kunne være der mentalt for barnet, og børn fornemmer jo alt.
Jeg ønsker jo ikke at være den mor der altid laver en "Maude" og ligger i sengen.
Jeg er også bange for at komme i kommunens søgelys, og risikere at miste barnet.
Er der nogen herinde der har erfaring med depression/psykiske problemer og børn? Er der andre der har haft disse overvejelser?
Tak fordi I læste med, og skriv endelig hvis du har noget at sige.
Jeg er ikke plusmedlem, så I kan desværre ikke svare anonymt, men det er tilladt at skrive pb.
jeg kan jo ikke give dig et svar som kan løse alt
men jeg kan fortælle dig lidt om mit liv
jeg er 25 år og har siden jeg var 15 haft problemmer med dep, det er blevet meget bedre de sidste 2 år
jeg har altid ønsket mig børn og var også i tvivl omkring om jeg kunne klare det ( og det er bestemt heller ikke nemt)
da jeg fik LilleFis'en gik der lang tid før jeg knyttede mig ordenligt, både fordi jeg havde det svært men også fordi at jeg var bange (bange for at elske for meget, bange for at miste, bange for at få en fødsel dep osv osv) jeg holdte dog af hende fra starten og tog mig af hende som man skulle osv
jeg tror det vigtigste er at du ønsker dig barnet, for så snart det lille pus er hos dig forandres du (ikke den der forandring som ændre hele dit livssyn og giver dig uovervindelige kræfter
for den findes vist ikke, men der sker noget, bare gradvist ) og du har pludselig noget at kæmpe for, du har ikke tid, lyst eller mulighed for at falde ned i hullet igen.. sådan har jeg det i hvert fald
der er selvfølgelig off-dage og frygtelige nætter hvor hele min verden falder sammen og hvor jeg føler at jeg har kastet mig selv ud hvor jeg ikke kan bunde, men jeg overlever og næste dag når solen kommer så er jeg klar igen 
nu fik jeg talt mega meget om mig selv, og jeg ved ikke om det er brugbart men nu har jeg prøvet
held og lykke og husk det er ikke alle der har lyst eller brug for at have børn