Søddepødde skriver:
Jeg fik at vide at jeg skulle i prøvning 10 timer om ugen. Jeg ved godt det ikke lyder af meget, men i min verden er det totalt uoverskueligt. Hvis jeg fx har besøgt min mor et par timer en dag, skal jeg have helt ro dagen efter. Dvs jeg kan ikke have aftaler to dage i streg. Og nu skal jeg afsted to timer hver dag. Kan slet ikke se det for mig. Men der er ingen kære mor. Jeg skal være besøgsven på et plejehjem lige hvor jeg bor, så jeg vil få enorm dårlig samvittighed hvis jeg melder mig syg, da der så sidder en og venter forgæves på mig.
Det var ikke muligt at starte op med færre dage, og dermed færre timer. Så spørger jeg bare, hvorfor er det ikke muligt? Det er jo deres regler der ikke gør det muligt.
Åhhhh. Alt det her bruger simpelthen så meget af min energi. Som de kloge siger: Man skal virkelig være stærk for at være syg her i landet.
Kender det. Jeg startede i arbejdsprøvning for lidt over 3 uger siden, skulle starte ud med 3 timer om dagen, og holdte det den første dag, dagen efter var jeg syg. Så lyttede til mig selv, og holdte kun 1 time og 45 min. Sådan fortsatte jeg til jeg havde opfølgningsmøde, og der pressede de så på for jeg skulle op på de 3 timer hvertfald, for jeg var jo ung og frisk (det skal siges at udover det psykiske jeg slås med, så har jeg en arbejdsskade i mit venstre fodled, som giver kroniske nervesmerter, og har smerter altid heletiden) og der var det filmen knækkede for mig.
Grunden til de ikke vil under 2 timer er at de faktisk vil have dig op på 3 timer, for der er ingen arbejdsgiver der vil have en fleksjobber på 2 timer om dagen. De mister for mange penge på det, så det kan ikke betale sig for dem. Men har du 15 timer om ugen tjener de vidst en lille smule på dig.
Og så fik jeg at vide lige inden jeg blev sendt ud, at de får jo ekstra penge i kassen ved at have dig sendt ud, om du så er sygmeldt halvdelen af tiden. Hvertfald hvad jeg har fået at vide
.
Men som jeg sagde til min mor i sidste uge, hvad hjælper det at de får penge i kassen, men så i stedet kan bruge dem på psyk-afdeling fordi jeg skal være indlagt derinde fordi de køre på mig psykisk... Og når vores datter kommer skal hun også anbringes, det koster dem også penge.... Niks, mig får de fanme ikke ned, jeg skal nok sætte en stopper for det de har gang med mig hvertfald