Hvilken bil har du og hvorfor?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

3xM

vi har en lille fiat en rigtig spand og en opel insignia st. car og den er skøn og kan rumme os næsten...for vi mangler plads på bagsæde med auto stol og sidde pude og når teenageren er med så kommer hun foran og jeg hopper mellem de små men når vi engang for fælles bebs ja så er vi i prob,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Malonde1985

Zafir skriver:

Vi har en toyota yaris, fordi den burde være rimelig holdbar og vi kører MANGE kilometer om året og vi vil også have en der kører langt på literen.

Derudover har vi en bus, en gammel sag, fiat ducato panorama 2.5D, der er indregistreret som 10 personers bus. Så har jeg taget buskørekort, fordi det betød at vi sparede 17500 kr i registreringsafgift (endte med kun at betale 5087 kr) og sparer 8000 kr om året i vægtafgift - Det er vores 'vikingebil', som vi kører til vikingemarkeder i, om sommeren.

Yaris er også en super fin bil . Kan huske jeg kørte i sådan én på køreteknisk anlæg da jeg skulle ta kørekort, og syntes bare den var SÅ fed! Den er dejlig lille og nem at komme rundt med. Ønskede mig brændende sådan én som vores første bil... Meeeen den var kæresten ikke helt med på.. SÅ det endte med en Seat Ibiza, som vi så lige er kommet af med, da vi gerne vil ha en større bil

Anmeld

15. oktober 2010

Malonde1985

mariaogmarcus skriver:

vi har en lille fiat en rigtig spand og en opel insignia st. car og den er skøn og kan rumme os næsten...for vi mangler plads på bagsæde med auto stol og sidde pude og når teenageren er med så kommer hun foran og jeg hopper mellem de små men når vi engang for fælles bebs ja så er vi i prob,

Ja det er ik nemt med pladsen altid .. En 7-personers bil må være vejen frem , selvom der så ikke er meget plads til bagage når alle sæder er sat op... Meeeeen... ja man kan vel ik både blæse og ha mel i munden, selvom det ku være rart

Anmeld

15. oktober 2010

3xM

Malonde1985 skriver:

Ja det er ik nemt med pladsen altid .. En 7-personers bil må være vejen frem , selvom der så ikke er meget plads til bagage når alle sæder er sat op... Meeeeen... ja man kan vel ik både blæse og ha mel i munden, selvom det ku være rart

fniiis ja

Anmeld

15. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Malonde1985 skriver:

Yaris er også en super fin bil . Kan huske jeg kørte i sådan én på køreteknisk anlæg da jeg skulle ta kørekort, og syntes bare den var SÅ fed! Den er dejlig lille og nem at komme rundt med. Ønskede mig brændende sådan én som vores første bil... Meeeen den var kæresten ikke helt med på.. SÅ det endte med en Seat Ibiza, som vi så lige er kommet af med, da vi gerne vil ha en større bil

Problemet med vores yaris, er det at det er en 'mandagsbil' Men ellers er den fin nok. Jeg savner min gode gamle golf Det er min store kærlighed, men den døde desværre efter 19 gode år...

Vi behøver ikek en større bil, da vi har bussen som ekstra bil. Det er godt. For så kan vi nøjes med en lille i hverdagen.

Anmeld

15. oktober 2010

Moderator

Malonde1985 skriver:

10 personers bus er svaret Man kan få masser af 'små' busser og det fede er at der er 60% afgift i forhold til 180 % på personbiler og man betaler aksel afgift i stedet for vægtafgift. Vi betaler kun 2000 kr om året i vægtafgift. Det er 8000 kr mindre end hvis det havde været en personbil

Kørekortet koster ca 15000 kr, så det er hurtigt tjent ind - Så er der masser af plads til bagage også.  (og venner på besøg.)

Anmeld

15. oktober 2010

Malonde1985

Zafir skriver:

10 personers bus er svaret Man kan få masser af 'små' busser og det fede er at der er 60% afgift i forhold til 180 % på personbiler og man betaler aksel afgift i stedet for vægtafgift. Vi betaler kun 2000 kr om året i vægtafgift. Det er 8000 kr mindre end hvis det havde været en personbil

Kørekortet koster ca 15000 kr, så det er hurtigt tjent ind - Så er der masser af plads til bagage også.  (og venner på besøg.)

Ja det ku godt være svaret, men er man så ik næsten nødt til som jer, at ha en lidt mindre ved siden af?? Tror måske det ville være lidt voldsomt at køre over og handle ind i så stor en bil . Har slet ik styr på afgifter , men hvad går en Opel Zafira ind under?? - er det en personbil eller en minibus??

Anmeld

15. oktober 2010

Malonde1985

Zafir skriver:

Og ja helt klart praktisk når man har venner og familie på besøg.. Også lidt det vi tænker i, med den nye bil vi skal ha. For kærestens familie kommer langvejs fra, og når de så endelig er her, er de her nogle dage ad gangen og så er det jo rart at man kan komme lidt rundt

Anmeld

15. oktober 2010

Moderator

Malonde1985 skriver:

Ja det ku godt være svaret, men er man så ik næsten nødt til som jer, at ha en lidt mindre ved siden af?? Tror måske det ville være lidt voldsomt at køre over og handle ind i så stor en bil . Har slet ik styr på afgifter , men hvad går en Opel Zafira ind under?? - er det en personbil eller en minibus??

Opel Zafira er personbil.

Her kan du se hvad der er af den slags på bilbasen.

Anmeld

15. oktober 2010

oerbaek

Vi købte i januar en citroen c5 stationcar... der er super meget plads i babagerummet og så er den god at køre i...

vi venter barn nr 3 og der er rigeligt plads til 3 børn i bilen og så lige vovsen også  

Vi købte den fordi vi altid har kørt i citroen og er meget glade for dem vi har haft, og så fordi der er god plads i den. og så er den heller ikke så dyr, vi gav 60.000 for vores fra 2001 og havde kørt 150.000 så det var ret billigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.