En families forviklinger - prøver lige igen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

bøgelund1 skriver:

puuh en omgang for jer kan godt forstå du er bange for, at det går ud over din lille familie en dag. men som søster a, har i jeres på det rene. så det vil aldrig lykkedes hende. Og mon ikke hun har lært noget af sidste gang?! så er det jo ikke ligefrem sikkert, at hun bliver lukket ind i varmen igen. 

Vil egentlig bare sende dig et KÆMPE , og en masse tanker... 

Tak skal du have. Jo jeg tvivler egentlig også på athun vil prøve med os, men jeg tror hende på den anden side heller ikke over en dørtærskel!  Det var rart at høre dit synspunkt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Sikke da en forfærdentlig svigermor, som kan gøre det mod sit eget barn og børnebørn OMG. Jeg synes I skal forsøge at starte på en frisk med dine svigerforældre, så I langsomt kan få opbygget et nogenlunde forhold til hinanden.

Selvfølgelig forstår jeg godt dine bekymringer, men jeg synes I har har gjort rigtige i ikke at diskutere sagen med svigermor. Det er jo heller ikke jeres lod at blande jer i deres stridigheder. For det er en sag mellem svigermor og din svigerinde.

Håber I får lidt ro på, så I kan starte lidt forfra om jeg så må sige

Tak for din mening.

Jeg tror aldrig jeg vil blive tryg ved hende men måske tiden kan gøre tingene lidt bedre? Det håber jeg. Mest for min mand og barns skyld.

Anmeld

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jetjen skriver:

Hun lyder godt nok som en manipulerende gimpe din svigermor. Ved godt det er svært at bede sin kæreste om at sige farvel til sin mor, men I har ikke brug for hende i jeres liv. Tror hun vil være kilde til evig uro i familien. Men den er hård - rigtigt hård. Håber i finder en brugbar løsning.

Personligt er det også det jeg helst vil, men syntes på den anden side at beslutningen bør tages af min mand i sidste ende. Med mindre hun gør noget mod os!

Anmeld

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

MyBaby skriver:

Jeg vil først sende dig en stor ! Jeg har selv en familie med en masse forviklinger og det er rigtig rigtig hårdt! Det tærer på hele familien!

Det vigtigste er bare at du og din mand holder sammen og melder fra, dér hvor I ikke vil være med mere - ligesom I også har gjort!

Jeg ved, hvor hårdt det er og jeg håber, I kan holde det lidt på afstand, så det ikke ødelægger for meget!

Nina 

Tusind tak, hvor er du sød!

Jeg håber også meget at jeg på et tidspunkt vil få det lidt bedre med hende! For min mand og barns skyld!

Anmeld

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

MarieMor skriver:

har ikke rigtig nogen gode råd men vil bare sige jeg har læst det hele og så give en kæmpe 

Tak.

Anmeld

12. oktober 2010

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg skulle lige have samlet kæben op fra gulvet, for hold da op et menneske at være.

Personligt ville jeg nok holde kontakten udelukkende for svigerfars skyld; han har allerede mistet et barn og to børnebørn, gør det ikke til to børn, en svigerdatter og tre børnebørn. Han har måske begrænset tid tilbage hvor han kan huske jer, så udnyt for guds skyld den tid for hans skyld. Når han så enten er væk eller forsvundet i glemslens tåger, så kan I jo se hvordan forholdet til svigermonstret er og så vurdere om det skal fortsætte eller ej.

Mht. kommunen - nu blev svigerinden jo renset, så hvis hun skulle finde på det igen og gøre det mod jer, så kommer de jo nok til samme konklusion. Prøv at lade være med at bekymre jer om det - eller også må din mand simpelthen tage den helt store tur og forlalre sin mor at en anmeldelse - anonym eller ej - er den direkte vej til total afskærelse fra jeres side...

Puuuuha, held og lykke med det hele. Godt I har hinanden og at I snakker med svigerinden, det har hun brug for

Tak for din mening!

Jeg tror også vi holder ved for svigerfars skyld. Det må være det bedste.

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Først et stort trøsteknus fra mig til dig,

kan ski godt forstå du trængte til at få den historie fortalt

Og så vil jeg da sige, som så mange andre herinde, at I skal prøve at bevare forbindelsen for svigerfars skyld, blot lidt tid endnu.
Men bevar en distance til svigermor. I kan være sammen, på neutralt grundlag, snakke om alt eller intet, vær høflig og venlig, men indvolver dig ikke i alle hendes bestræbelser på at lave rav i den.

Jeg har kendt en del mennesker, der var præcis sådan, og de var det med alt.
De SKULLE bare finde på nye ting når noget gik dem imod eller der havde været for stille på familie- eller vennefronten for længe.
Ballade for balladens skyld.
Sådan var min farbror iøvrigt også.
Så satte hun/han gang i en eller anden lille ting, lænede sig tilbage og iagttog hvad der skete og pustede så lidt til ilden ind imellem.
Jeg har altid undret mig over hvorfor der bare er nogle mennesker, der er sådan....mærkeligt

Men det lyder da til, at din mand også har den samme mening om tingene som du, og det er jo dejligt.
Så sammen må I støtte gamle svigerfar og være der for ham, og så holde den følelsesmæssige distance til svigermonstret.
Sådan et menneske kan der ikke opdrages på, for de ser altid sig selv som ofrene, når noget går dem imod, og de fatter ikke, at de har en forkert adfærd.
Træk grænserne, stille og bestemt, undlad diskussioner og gå uden om i en bue, ganske som du gør nu.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2010

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

hej.

jeg tager hatten af for jer, for nøj hvor har i gjort det smukt! alle de ting i har været vidne til og så stadig prøve på at bevare freden.

Jeg synes det er en smuk instilling i har til det hele, forstår slet ikke din svigermor ikke kan se hvor meget i har gjort for at bevare freden. Det er som om hun udelukkende søger konflikter!

da jeg læste indlæget sad jeg og blev vred over den måde i er blevet behandlet, og ikke mindst dig! det en meget stivnakket svigermor du har! 

Hvis jeg havde været i jeres situation havde jeg nok slet ikke været i stand til at gøre det så pænt som i gjorde!

haten af for jer! med den instilling kommer man langt, selvom man bliver modarbejdet.

ville bare sige at det er stort det i gør!

knus og kram fra Fru. Skovrup

Anmeld

12. oktober 2010

TinaPina

Jeg tror faktisk ikke jeg ville have plads til sådan et menneske i mit liv!

Jeg ville vælge vedkommende fra omgående, og ville henvise til at det er en konsekvens af tidligere beskyldninger mod svigerinden. Og så var der ikke mere at snakke om der fra min side.

Hold da op en strid k...... din svigermor er!

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

Anonym skriver:

Tak for din mening.

Jeg tror aldrig jeg vil blive tryg ved hende men måske tiden kan gøre tingene lidt bedre? Det håber jeg. Mest for min mand og barns skyld.

Velbekomme. Jeg håber det bedste for jer og forstår som sagt din bekymring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.